Κριτική κατά του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρέγκλιγκ για τις δηλώσεις του σχετικά με την πρόθεση του γραμματέα του Γιάνη Βαρουφάκη να δώσει στη δημοσιότητα τις ηχογραφημένες συζητήσεις του Eurogroup, ασκεί το ΜέΡΑ 25.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του είναι εύλογη η λύπη του κ. Ρέγκλινγκ, «καθώς αν οι πολίτες μπορούσαν να ακούσουν και να δουν τί έλεγε και τί έπραττε, ο κ. Ρέγκλιγκ δεν θα μπορούσε να σταθεί ούτε καν στη χώρα του. Αν ήταν σε κοινή θέα, θα τόλμαγε ποτέ να προτρέψει υπουργό οικονομικών ευρωπαϊκής χώρας να κάνει πλήρη στάση πληρωμών σε όλους τους… συνταξιούχους έτσι ώστε να αποπληρωθεί μια δόση στο ΔΝΤ;», αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό συνέβη τον Ιούνιο του 2015.
Μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση αναφέρει ότι ο Ρέγκλινγκ ζήτησε συνάντηση με τον σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά στην οποία και του ζήτησε να μην γυρίσει την ταινία «Adults in the room» που βασίστηκε στο βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιάννη Βαρουφάκη.
Η ανακοίνωση του ΜέΡΑ 25
«O Κλάους Ρέγκλιγκ ‘λυπάται πολύ’ για την ‘παραβίαση του απορρήτου’ που συνιστούν οι ηχητικές καταγραφές των Eurogroup από τον Γιάνη Βαρουφάκη. Προφανώς και λυπάται καθώς, αν οι πολίτες μπορούσαν να ακούσουν και να δουν τί έλεγε και τί έπραττε, ο κ. Ρέγκλιγκ δεν θα μπορούσε να σταθεί ούτε καν στη χώρα του.
Αν ήταν σε κοινή θέα, θα τόλμαγε ποτέ να προτρέψει υπουργό οικονομικών ευρωπαϊκής χώρας να κάνει πλήρη στάση πληρωμών σε όλους τους… συνταξιούχους έτσι ώστε να αποπληρωθεί μια δόση στο ΔΝΤ;
Αν ήταν σε κοινή θέα, θα ξέφευγε της αντίληψης των ευρωπαίων πολιτών ότι ‘στελέχη’ όπως ο κ. Ρέγκλιγκ δεν είναι απλά κυνικοί γραφειοκράτες αλλά και τεχνοκρατικά ανεπαρκείς;
Όταν μιλά εκτός κειμένου, ακόμα κι όταν ξέρει ότι η κάμερα είναι στραμμένη πάνω του, ο κ. Ρέγκλιγκ διαπράττει στοιχειώδη τεχνικά λάθη. Π.χ. όταν στο πρόσφατο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου, ΑΓΟΡΑ ΙΙ, είπε πως η Ιταλία ή το Βέλγιο κατάφεραν να πετύχουν πρωτογενή πλεονάσματα πάνω από 3% κάθε χρόνο για δεκαετίες – κάτι που, με ελάχιστη έρευνα, ο σκηνοθέτης του ντοκιμαντέρ ξεσκέπασε ως ψέμα.
Αυτός είναι ο λόγος που δρώντες όπως ο κ. Ρέγκλιγκ τρέμουν τα μάτια και τα αυτιά των πολιτών – τον δημόσιο έλεγχο.
Αυτός είναι ο λόγος που στο Eurogroup δεν κρατάνε πρακτικά.
Αυτός είναι ο λόγος που, όταν ο Κώστας Γαβράς ανακοίνωσε ότι θα γυρίσει ταινία βασισμένη στο ΑΝΙΚΗΤΟΙ ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ (Adults in the Room) του Γιάνη Βαρουφάκη, ο κ. Ρέγκλιγκ πανικοβλήθηκε αρκετά ώστε να αιτηθεί συνάντηση με τον Γαβρά. Ένα αίτημα στο οποίο ο Γαβράς ανταποκρίθηκε προσκαλώντας τον σε γεύμα εργασίας στο Παρίσι.
Στη διάρκεια του γεύματος, σύμφωνα με τον Κώστα Γαβρά, ο κ. Ρέγκλιγκ προσπάθησε να αποτρέψει τον σκηνοθέτη από το να γυρίσει το ADULTS IN THE ROOM ισχυριζόμενος ότι οι αναφορές στο βιβλίο του Βαρουφάκη στις συζητήσεις του Eurogroup ήταν ανακριβείς. Ο Γαβράς, αφού τον άκουσε προσεκτικά, του απάντησε: «Ο λόγος που πιστεύω στο βιβλίο του Βαρουφάκη είναι ότι έκανα αντιπαραβολή της περιγραφής του σχετικά με τα τεκταινόμενα στα Eurogroup με τα μαγνητοφωνημένα αρχεία που μου επέτρεψαν, ανεξάρτητα, να ακούσω τί λέγατε εσείς και οι συνάδελφοί σας κ. Ρέγκλιγκ».
Η συζήτηση βέβαια έληξε εκεί. Ο κ. Ρέγκλιγκ δεν επανήλθε. Μέχρι τώρα, που εξέφρασε τη λύπη του ότι οι πολίτες της Ευρώπης θα μάθουν την αλήθεια.
ΥΓ. Τον λογαριασμό του μεσημεριανού τον πλήρωσε ο Κώστας Γαβράς. Τον λογαριασμό του κ. Ρέγκλιγκ των πληρώνουν καθημερινά οι ευρωπαίοι, ιδίως οι Έλληνες».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >