Την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Αθήνας από τον «Μεγάλο Περίπατο» αναδεικνύει το υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών, χωρίς, ωστόσο, αυτό να εμποδίζει το εν λόγω έργο να εξαιρείται από τη διαδικασία αδειοδοτήσης ώστε να προωθηθεί η εφαρμογή του.

Ads

Η «Εφημερίδα των Συντακτών» δημοσιεύει τις παρατηρήσεις του υπουργείου Υποδοµών και Μεταφορών για τις επιπτώσεις του Μεγάλου Περιπάτου, σε έγγραφο της Γενικής ∆ιεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδοµών, µε ηµεροµηνία 20 Σεπτεµβρίου 2021.

Ειδικότερα, οι αρμόδιοι του υπουργείου αναφέρουν ότι υπάρχουν προβλήµατα στη λειτουργία του κόµβου Β. Σοφίας -Πανεπιστηµίου – Αµαλίας, για τα οποία «έχουν γίνει ήδη έγγραφα από την Τροχαία Αθηνών» και ζητούν «να διερευνηθεί περαιτέρω η λειτουργία του σηµατοδοτούµενου κόµβου µε βάση επικαιροποιηµένους φόρτους» και «να εξεταστεί κατά πόσον επαρκεί η τροποποίηση του προγράµµατος φωτεινής σηµατοδότησης ή αν θα χρειαστεί να γίνουν και επιπλέον µικρές γεωµετρικές παρεµβάσεις στον κόµβο».

Επίσης ζητούν να εκπονηθούν µελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης οµβρίων κ.λπ. και «µετά την υλοποίηση του έργου και των προτεινόµενων ρυθµίσεων η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία µε τον ∆ήµο Αθηναίων, αφού αξιολογήσουν τη νέα κατάσταση µε συλλογή νέων κυκλοφοριακών φόρτων θα εξετάσουν αν απαιτείται τροποποίηση ή επικαιροποίηση των προγραµµάτων φωτεινής σηµατοδότησης µε βάση τα νέα κυκλοφοριακά δεδοµένα, οι οποίες και θα εγκριθούν αρµοδίως».

Ads

Τονίζουν ότι «θα πρέπει να εκπονηθούν, επικαιροποιηµένα – τελικά σχέδια σήµανσης, όπως θα έχουν διαµορφωθεί στις µελέτες εφαρµογής του έργου, όπου θα απεικονίζονται όλα τα απαιτούµενα στοιχεία (πεζοδρόµια, εσοχές στάθµευσης, λεωφορειολωρίδες, οριζόντια και κατακόρυφη σήµανση)».

Και: «Θα πρέπει σε συνεργασία µε τον ΟΑΣΑ να εκπονηθούν µελέτες τεκµηρίωσης και εφαρµογής των λεωφορειολωρίδων, καθώς και µελέτη εφαρµογής οριζόντιας και κατακόρυφης σήµανσης, µε σκοπό την ολοκλήρωση της διαδικασίας καθορισµού των λεωφορειολωρίδων».

Παρόλ’ αυτά, µε το ίδιο έγγραφο το υπουργείο εγκρίνει τα έργα του ∆ήµου Αθηναίων για διαπλάτυνση των πεζοδροµίων της Πανεπιστηµίου.

Η εφημερίδα θυμίζει ότι δεν γίνεται πλέον λόγος για τις αρχικές εξαγγελίες για δηµόσια διαβούλευση, Ειδικό Πολεοδοµικό Σχέδιο και εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία θα ήταν, υποτίθεται, έτοιµη από το φθινόπωρο του 2020, ώστε να περάσει και από τη Βουλή.

Και ενώ συμβαίνουν τα παραπάνω, ο ∆ήµος Αθηναίων ζήτησε στις 30 Σεπτεµβρίου να εξαιρεθεί από τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης και η Γενική ∆ιεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωµένης ∆ιοίκησης Αττικής απάντησε θετικά πριν από τέσσερις µέρες, στις 14 Οκτωβρίου.