Ξαναμπαίνει ως απευθείας ανάθεση και διόδια  στο νομοσχέδιο – σκούπα του υπουργείου Υγείας ανάθεση, η κατασκευή του δρόμου Πάτρα – Πύργος, η οποία είχε αφαιρεθεί το 2013 στην πρώτη αναθεώρηση και έμεινε μόνο αυτή του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα.

Ads

Πρόκειται για τη δεύτερη κατά σειρά τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του 2007 του οδικού άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα.

Ενώ η κυβέρνηση ακύρωσε στις αρχές του 2020 την κατασκευή της Πατρών – Πύργου, μήκους 75 χλμ., ως δημοσίου έργου, η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2019, έφερε στη Βουλή εσπευσμένα τη σύμβαση με ημερομηνία υπογραφής μόλις την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου.

Αυτή προβλέπει συμμετοχή του Δημοσίου 216 εκατ. ευρώ, των εργολάβων της Ολυμπίας Οδού με 116 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 106 εκατ. δάνεια και 10 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, και δυνατότητα η παραχώρηση στο σύνολό της να επεκταθεί χρονικά κατά τρία χρόνια.

Ads

Η ολοκλήρωση κατασκευής του άξονα προβλέπεται να γίνει σε 40 μήνες, με τα πρώτα 56 χλμ. Πύργος – Κάτω Αχαγιά να παραδίδονται σε 36 μήνες και λειτουργία δύο μετωπικών σταθμών και δύο πλευρικών, με το κόστος του διοδίου να λογαριάζεται στο 0,063 ευρώ ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Κατά την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, οι κατασκευαστικές εργασίες «θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2022».

Στο ίδιο νομοσχέδιο «χώθηκαν» πολλές άλλες άσχετες, μεταξύ τους και με το ίδιο το νομοσχέδιο, ρυθμίσεις, οι οποίες βαπτίζονται «επείγουσες χωροταξικές πολεοδομικές διατάξεις και ρυθμίσεις για την προστασία του περιβάλλοντος».