Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής ζήτησε το πρωί της Πέμπτης την παραίτηση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΘ Γιώργου Σκόδρα.

Ads

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφημερίδας των Συντακτών», η αλλαγή στη διοίκηση του ΟΑΣΘ ήταν μόνιμη επωδός στις συζητήσεις εδώ και μήνες, ενώ οι λόγοι που η κυβέρνηση προχωρά τώρα σε αυτές τις αλλαγές έχει πολλές εκδοχές, οι οποίες συνδέονται με πολλές ιστορίες που τρέχουν παραλλήλως σχετικά με τον πολύπαθο Οργανισμό.

Το όνομα του ανθρώπου που θα τον αντικαταστήσει είναι, σύμφωνα με την εφημερίδα, ένας οικονομολόγος. Πρόκειται για τον Σερραίο, Κωνσταντίνο Ταγγίρη, ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν τοποθετημένος από τον κ. Καραμανλή ως απλό μέλος στο ΔΣ του ΟΣΕ.

Πολλοί συνδέουν ήδη την τοποθέτηση με την πρόθεση της κυβέρνησης να εκχωρήσει κι άλλο μέρος του συγκοινωνιακού έργου του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ και δη των… Σερρών. 

Ads

Από την πλευρά του, ο κ. Σκόδρας αναφέρει ότι ενημέρωσε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ότι δεν επιθυμεί τη συνέχιση της θητείας του, καθώς «μετά από πολλή περίσκεψη» αποφάσισε ότι έκλεισε ο κύκλος του στον Οργανισμό: «Θεώρησα ότι από τη στιγμή που καταφέραμε να κάνουμε τον ΟΑΣΘ να σταθεί ξανά στα πόδια του, έχω ολοκληρώσει το έργο που μου ανέθεσε η κυβέρνηση», επισημαίνεται στο κείμενο της δήλωσής του.

Κατά τον κ. Σκόδρα, παρά τα προβλήματα και τις αδυναμίες, «ο ΟΑΣΘ του Αυγούστου του 2022 δεν θυμίζει σε τίποτε τον διαλυμένο ΟΑΣΘ του Ιουλίου του 2019 (…) Μέσα σε μόλις τρία χρόνια καταφέραμε να προχωρήσουμε τομές και αποφάσεις πρωτοφανείς, όχι μόνο για τα 65 χρόνια του ΟΑΣΘ, αλλά για τα ελληνικά δεδομένα. Καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον στόλο των αστικών λεωφορείων και να νοικοκυρέψουμε τη λειτουργία του Οργανισμού σε όλες του τις πτυχές. Κανείς άλλωστε δεν ξεχνά ότι τον Ιούλιο του 2019 στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούσαν σε καθημερινή βάση κατά μέσο όρο 235 αστικά λεωφορεία, ενώ σήμερα περίπου 500!».

«Η μίσθωση 260 λεωφορείων, που επιτεύχθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθώς έως πρότινος απαγορευόταν, σε συνδυασμό με την παραχώρηση δρομολογίων στα ΚΤΕΛ, που απαιτούσε “βαριές” διαδικασίες, αλλά και τη δωρεά των λεωφορείων από το Δήμο Θεσσαλονίκης, έδωσαν ανάσα ανακούφισης στο επιβατικό κοινό» συνεχίζει και αναφέρεται ακόμα στο σύστημα εισροών-εκροών για τον έλεγχο της διακίνησης των καυσίμων, στα μέτρα που ελήφθησαν για την προστασία του επιβατικού κοινού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στην ενεργοποίηση των στάσιμων ελεγκτών και στη μίσθωση νέου χώρου για τα παλιά οχήματα, καθώς και στην κοινωνική πολιτική του ΟΑΣΘ, στην αναβάθμιση της Πολιτιστικής Γραμμής και των εξορθολογισμό εσωτερικών διαδικασιών στον Οργανισμό.

«Αποτελεί για μένα τιμή και αναγνώριση το γεγονός ότι σε πρόσφατη δημοσκόπηση το ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών αξιολογείται ως τρίτο πρόβλημα για τους πολίτες, ενώ επί σειρά ετών ήταν σταθερά πρώτο. Θεωρώντας λοιπόν ότι ένας κύκλος γεμάτος προβλήματα, προκλήσεις αλλά και επιτεύγματα κλείνει, ευχαριστώ την κυβέρνηση, την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών αλλά και τους συνεργάτες μου στον ΟΑΣΘ, όπως και όλο το προσωπικό, για τη συνεργασία», καταλήγει η δήλωση.