Καταγγελία κάνει τον γύρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όπου αναφέρει ότι καφετέρια στην Νέα Σμύρνη έδιωξε ηλικιωμένους γιατί είναι πολιτική του μαγαζιού. Την καταγγελία έκανε ο Κωστής Πιερίδης στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook.

Ads

Αναλυτικά η ανάρτηση του

«Πέμπτη 10/11 ώρα 11:00 κάθομαι για καφέ στην πλατεία νέας Σμύρνης. Κάθομαι σε μαγαζί που δεν έχω ξανακάτσει.

Συνειδητοποιώ ότι υπάρχει ένας ηλικιωμένος που μιλάει έντονα στη σερβιτόρα και κάτι λέει “θα φωνάξω την αστυνομία, αυτό που μου λες είναι παράνομο”. Ο διπλανός του εξίσου ηλικιωμένος προσπαθεί να τον ηρεμήσει -ουσιαστικά τον πείθει να φύγουν κ να πάνε αλλού. Αυτό κάνουν, φεύγουν, χωρίς να έχουν καν παραγγείλει.

Ads

Ρωτάω τη σερβιτόρα τι συνέβη και στερεοτυπικά αν πρόκειται για συχνό φαινόμενο (μου φάνηκε ως κάτι που είχε ξανασυμβεί, είχε μια οικειότητα ο έντονος διάλογος τους). Παίρνω την εξής απάντηση: “ξέρετε είναι πολιτική του μαγαζιού να απαγορεύει σε ηλικιωμένους να κάθονται”.

Πως λέει ο λαός μας “έμεινα με ανοικτό το στόμα”. Προφανώς και είμαι σε σοκ. Σκέφτομαι αν πρέπει να πληρώσω. Αν πρέπει να πάω μέσα να ζητήσω τον υπεύθυνο. Αν πρέπει να κάνω αυτό που κάνω τώρα -post στα SM. Πάντως απο την ώρα που συνέβη δεν έχω σταματήσει να το σκέφτομαι. Καφετέρια που διώχνει ηλικιωμένους πελάτες για τη μόστρα της. Μεταμοντέρνα ευγονική, γιατί προφανώς το μαγαζί “είναι για τη νεολαία” και κάνει ηλικιακό face control, βάζοντας τους εργαζόμενους να πουν σε κόσμο “ξέρετε δεν μπορείτε να κάτσετε εδώ. Είναι πολιτική του μαγαζιού”.

Τι ακριβώς μας έχει συμβεί; Δικαίωμα του ιδιοκτήτη; Φαντάζομαι πως ναι. Και υποχρέωση της γειτονιάς μας αυτός ο άνθρωπος αν και όταν γεράσει να δει εμπράκτως τι σημαίνει συμπερίληψη των μεγάλων στην κοινωνικότητα. Μια ανθρώπινη ανάγκη απέναντι στη ματαιότητα. Εκεί που νόμιζα ότι είχα να κάνω με το κλασικό “γέρος-στριντζης” εν τέλει έγινα αυτόπτης μάρτυρας μιας λογικής νόμων της Νυρεμβέργης, για έναν καφέ.

Φυσικά δεν πρόκειται να αφήσω ποτέ ούτε ευρώ στο συγκεκριμένο μαγαζί. Φυσικά θα το συζητήσω με όλους τους φίλους της γειτονιάς και τις συλλογικότητές της. Αν στο εν λόγω μαγαζί δεν πατήσει ψυχή για ένα μήνα μετά θα συνεχίσει να διαλέγει ποιος θα κάτσει και ποιος όχι;

Πήρα ένα πολύ χρήσιμο μάθημα του τι σημαίνει “μάχη με τον φασισμό κάθε μέρα”. Στα πιο απλά, στα πιο ασήμαντα».

Η απάντηση του καταστήματος

Η διεύθυνση του καταστήματος απάντησε μέσα από τον επίσημο λογαριασμό που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ρίχνοντας την ευθύνη για ο,τι έγινε στον υπεύθυνο της πρωινής βάρδιας.

Όπως αναφέρουν, η τακτική που ακολούθησε δεν συνάδει με την ηθική του καταστήματος, καθώς και της περιοχής, ενώ η πρόσληψή του, έγινε πριν λίγο καιρό. Τονίζεται επίσης, πως ο συγκεκριμένος υπάλληλος απομακρύνθηκε από το κατάστημα. Σε απάντηση πως χρήστη του facebook, αναφέρεται δε πως ο ηλικιωμένος που έπεσε θύμα ηλικιακού ρατσισμού είναι ευπρόσδεκτος στην καφετέρια.

«Αυτός ο άνθρωπος μπορεί να έρχεται οπότε θέλει στο μαγαζί μου, είναι όλα κερασμένα», αναγράφεται σχετικά.

Αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης