Για ανάγκη της κρατικής στήριξης των ιδιωτικών σχολείων κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, προβάλλοντας ως επιχείρημα την οικονομική κρίση, αλλά και την εφαρμογή του μέτρου αυτού σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Για να στηρίξει τα επιχειρήματά του, ο Σύνδεσμος θα παρουσιάσει την ερχόμενη Δευτέρα σχετική έκθεση του ΙΟΒΕ.

Ads

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Αυγής» η κρατική επιχορήγηση ζητείται να παρασχεθεί μέσα από την καθιέρωση σχολικών κουπονιών, ενώ θα εκδοθούν και φοιτητικά vouchers για την αγορά από τους φοιτητές υπηρεσιών μέριμνας.

Η έρευνα του ΙΟΒΕ θα αναφέρεται, από τη μία πλευρά, στη διαφωνία των ιδιοκτητών των σχολείων αυτών για «την υψηλή κρατική παρεμβατικότητα», αναγνωρίζοντας όμως ότι ο τελευταίος νόμος της Α. Διαμαντοπούλου αποκαθιστά «στρεβλώσεις που σχετίζονται με την ανελαστικότητα στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών». Από την άλλη, διαμαρτύρονται για την απουσία κρατικής στήριξης στην ελληνική ιδιωτική εκπαίδευση, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. «Σε αντίθεση με ό,τι επικρατεί σε άλλες χώρες της Ευρώπης, στην Ελλάδα το κράτος δεν προσφέρει καμιάς μορφής στήριξη στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, δεν επιτρέπει τη συμμετοχή τους σε σχετικά έργα του Αναπτυξιακού Νόμου, ενώ οι δομές του εργασιακού καθεστώτος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργούν ενδεχομένως ως τροχοπέδη», αναφέρει η μελέτη.

Βασικό πρόβλημά τους, όπως αναφέρει η εφημερίδα, είναι «η αδυναμία απόλυσης μετά τη λήξη σύμβασης εργασίας και σε περίπτωση κατάργησης τμήματος/μαθήματος επιλογής», καθώς ενώ ήθελαν πλήρη απελευθέρωση των απολύσεων, πήραν μερική.

Ads

Τονίζοντας ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν επιδείξει «σημαντικό σθένος» και, παρά το γεγονός ότι δεν επιδοτούνται, οι σχολάρχες σημειώνουν πως «το μερίδιο των μαθητών» που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία «είναι το μεγαλύτερο ανάμεσα στις χώρες όπου λειτουργούν μη χρηματοδοτούμενα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο). Φτάνει στην υποχρεωτική εκπαίδευση το 6% των μαθητών», σύμφωνα με τη μελέτη. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι «οι “πελάτες τους” (οι γονείς των μαθητών τους) βρίσκονται αντιμέτωποι με αρκετά αντικίνητρα» (π.χ. έλλειψη φοροελαφρύνσεων, επιδόματα τέκνων, εξαίρεση από τη δωρεάν παροχή βιβλίων, ατέλειες σε μέσα μεταφοράς).

Βάσει της έρευνας αυτής, ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων ζητά τη συνεργασία του κράτους, αναδεικνύοντας την ιδέα που, όπως «κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ε.Ε. και είναι η πολιτική της επιχορήγησης μαθητών με τη μορφή των σχολικών κουπονιών».