Την αντίδραση της ΓΣΕΕ προκάλεσε η ψήφιση, το βράδυ της Τετάρτης, από τη Βουλή, της τροπολογίας του υπουργείου Μεταφορών για τον μητροπολιτικό σχεδιασμό των αστικών μεταφορών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ads

Η ΓΣΕΕ εκτιμά, ότι με την τροπολογία «εκχωρείται αστικό έργο αποκλειστικής ευθύνης των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε ΚΤΕΛ Α.Ε αλλά ακόμη και σε ιδιώτες οδικούς μεταφορείς επιβατών». Επίσης, προαναγγέλει κινητοποιήσεις.

Ηδη οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην τροπολογία που ξεκίνησαν την Τετάρτη, με στάση εργασίας. Κατά τη σημερινή 24ωρη απεργία, θα πραγματοποιούνται συγκεκριμένα δρομολόγια με προσωπικό ασφαλείας. Τα δρομολόγια της νυχτερινής λεωφορειακής γραμμής N1 KTEΛ – Αεροδρόμιο καθώς και η υπηρεσία μετακίνησης των ΑμΕΑ θα πραγματοποιηθούν κανονικά.

Εργαζόμενοι ΟΑΣΘ: Προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού

Ads

«Πρόχειρη, ακατανόητη και ανεδαφική» χαρακτήρισαν την τροπολογία που κατατέθηκε οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ.

Σε ανακοίνωσή τους σημείωσαν ότι πρόκειται για μια «προσπάθεια κάκιστης μορφής επανιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης που πριν από έναν χρόνο κρατικοποιήθηκαν».

Υποστήριξαν πως η νέα κατάσταση θα επιδεινώσει τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των Θεσσαλονικέων αλλά και θα αυξήσει σημαντικά το κόστος μετακίνησης για τους πολίτες.

ΟΑΣΘ: Απεργία χωρίς αιτία

«Απεργία χωρίς αιτία» χαρακτήρισε τη κινητοποίηση των εργαζομένων η διοίκηση του ΟΑΣΘ. Σε ανακοίνωση που υπογράφει ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς αναφέρεται ότι «με τη συγκεκριμένη τροπολογία σε καμία περίπτωση δεν θίγονται εργασιακά δικαιώματα και φυσικά ούτε τίθενται σε αμφισβήτηση οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ.».

Σπίρτζης: Επ΄ουδενί η ρύθμιση προβλέπει «ιδιωτικοποίηση»

Όπως τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, με την τροπολογία υλοποιείται ο ενιαίος σχεδιασμός για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες και ξεκαθάρισε ότι επ΄ουδενί η ρύθμιση προβλέπει «ιδιωτικοποίηση», όπως καταλόγισαν στην Ολομέλεια ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Μ. Τζελέπης και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Θ. Θεοχαρόπουλος. Αντιθέτως, όπως είπε ο Χρ. Σπίρτζης, η ρύθμιση «επισπεύδει την ίδρυση του διαδόχου του ΟΑΣΘ». Ταυτοχρόνως ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις για «τα χάλια στα οποία άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες τόσο στην Αθήνα όσο και στην Θεσσαλονίκη» και για την «λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού ΟΑΣΘ που κάποιοι ήθελαν να παραμείνει».

Με την τροπολογία αυτή, επιχειρείται να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα του σχεδιασμού και κυρίως της συγκοινωνιακής κάλυψης περιοχών που παρουσιάζουν μεγάλο συγκοινωνιακό φόρτο και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.

Ο έλεγχος της συχνότητας και της επάρκειας των δρομολογίων, που θα έχουν καθοριστεί, θα γίνεται με την εναρμόνιση ή την δημιουργία των συστημάτων των ΚΤΕΛ με την Τηλεματική και τα συστήματα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Επίσης, προβλέπονται πρόστιμα 2000 ευρώ και 4000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής, για την μη εκτέλεση των καθορισμένων δρομολογίων.

Εξάλλου, σε περίπτωση μη εκτέλεσης της σύμβαση με τον κατά τόπον αρμόδιο ΚΤΕΛ, η σύμβαση μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών.

Από το Κέντρο της Αθήνας φεύγουν οι αφετηρίες των ΚΤΕΛ (Πεδίον του ‘Αρεως και Μεταξουργείο) και μεταφέρονται (όχι ως αφετηρίες αλλά με κυκλική διαδρομή) στο Νομισματοκοπείο και στον Ελαιώνα.

Υπέρ της τροπολογίας, ψήφισαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ, καταψήφισαν η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων, ενώ “παρών” δήλωσε το Ποτάμι.