Στοιχεία που διαψεύδουν τους ισχυρισμούς του 49χρονου ελαιοχρωματιστή ότι έδρασε μόνος του κατά την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη, βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Ads

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσπάθησε να πουλήσει δυο φορές τον πίνακα του Πικάσο, ενώ φαίνεται πως είχε και συνεργό και μάλιστα Έλληνα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι προσπάθησε να πουλήσει δυο φορές τον πίνακα του Πικάσο, ενώ μιλώντας σε εκπομπή του Mega ο Ολλανδός ερευνητής έργων τέχνης Arthur Brand δηλώνει με βεβαιότητα πως ο 49χρονος είχε συνεργό και μάλιστα Έλληνα.

«Πληροφορήθηκε πέρυσι ότι αυτός ο άνδρας κρυβόταν στην Ολλανδία, είχε δραπετεύσει από την Ελλάδα γιατί φοβόταν ότι η Αστυνομία ήξερε το όνομά του. Επίσης ξέρω ότι εμπλέκεται και άλλο άτομο, δεν ξέρω το όνομα, αλλά είχε συνεργό» ανέφερε ο Ολλανδός ερευνητής, συμπληρώνοντας: «Είναι δύο. Αυτός που συνελήφθη τώρα και ένα ακόμα φίλος του. Είναι από την Ελλάδα».

Ads

Όπως υποστηρίζει ο ερευνητής, ο ελαιοχρωματιστής, που δηλώνει λάτρης του Πικάσο, επιχείρησε μάταια να πουλήσει το «Γυναικείο Κεφάλι».

«Προσπάθησε να πουλήσει τους πίνακες κάτι το οποίο ήταν δύσκολο, γιατί εάν έχεις χρήματα για να αγοράσεις έναν πίνακα του Picasso, θα αγοράσεις ένα νόμιμο Picasso και όχι παράνομο, γιατί ένα κλεμμένο πίνακα δεν μπορείς να τον δείξεις πουθενά. Αυτός ο άνδρας προσπάθησε ξανά και ξανά να βρει έναν αγοραστή και στο μεταξύ αυτό που άκουσα είναι ότι ενώ βρισκόταν στην Ολλανδία προσπάθησε να πουλήσει τον πίνακα στη Γερμανία» πρόσθεσε ο Arthur Brand.

Η παρουσία του ελαιοχρωματιστή στην Ολλανδία επιβεβαιώνεται και από τις αναρτήσεις του στο διαδίκτυο. Εκεί φαίνεται να πέρασε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά, ενώ και καθ’ όλη τη διάρκεια των 9 ετών από τη κλοπή των πινάκων, τα ταξίδια του στην χώρα ήταν εξαιρετικά συχνά.

Από τη μεριά του, ο κριτικός τέχνης Νίκος Σταθούλης ότι ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής προσέγγισε σοβαρό Έλληνα συλλέκτη για να του πουλήσει τον πίνακα του Πικάσο.

«Έχει προσεγγίσει και στην Ελλάδα μέσω τρίτου προσώπου ένα συλλέκτη έργων τέχνης πριν από τρεις περίπου μήνες. Δεν έδωσε καμία σημασία γιατί όταν δίνεις πληροφορίες για έναν πίνακα Πίκασο ένας σοβαρός συλλέκτης θα πάει κατευθείαν στους οίκους δημοπρασιών ή στους εξπέρ του Πικάσο», αποκάλυψε ο Νίκος Σταθούλης.

«Επικράτησε αδιαφορία, γιατί όταν μιλάς για τέτοιους θησαυρούς έχεις όλα τα εχέγγυα για αυτά… Εχεις κάποια χαρτιά, κάποια στοιχεία γνησιότητας και κάποιες εγγυήσεις. Αυτά δεν υπήρχαν, επομένως από την πρώτη στιγμή υπήρχε μία αδιαφορία».

«Σίγουρα αυτή η κλοπή κρύβει ένα μυστήριο. Εάν είναι αληθή όσα ισχυρίζεται, ότι μπήκε μόνος του και έκανε την κλοπή τότε να την κλείσουμε την Εθνική Πινακοθήκη», είπε ο κ. Σταθούλης προσθέτοντας: «Δεν ήταν μόνος του και είχε συνεργό. Δεν μπορείς να μπεις σε έναν χαώδη χώρο και να μην έχεις συνεργάτες».