Κλειδώνει η επιδότηση στο ντίζελ κίνησης καθώς η τιμή παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι στα 2,146 την ώρα που αμόλυβδη 95 οκτανίων κυμαίνεται στο επίπεδο των 2,032 λεπτών. Να σημειωθεί ότι όλο τον Οκτώβριο το πετρέλαιο κίνησης είχε μια σταθερά υψηλή πoρεία.

Ads

Ειδικότερα:

  • Στις 30/9 το diesel κόστιζε: 1,828€/lt
  • Στις 14/10 κόστιζε: 2,131€/lt.

Στο φόντο αυτό και με όλη την αλυσίδα παραγωγής να δέχεται πιέσεις στα κοστολόγιά της λόγω του αυξημένου κόστους μεταφορών, η κυβέρνηση, όπως έχει επισημάνει, σχεδιάζει εντός των επόμενων ημερών την επαναφορά της οριζόντιας κρατικής επιδότησης στην αντλία, στο μοντέλο που εφαρμόστηκε τους προηγούμενους μήνες.

Ήδη, την ετοιμότητα για νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης, στη σωστή στιγμή, που θα γίνει αντιληπτή στους πολίτες χωρίς να είναι επιβλαβής για τα δημοσιονομικά, επισήμανε στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου. «Αυτό που συμβαίνει με το πετρέλαιο κίνησης αναμφίβολα δεν μπορεί να το προσπεράσει κανείς, το πετρέλαιο κίνησης είναι πάνω από την αμόλυβδη, είναι πρωτοφανές γεγονός», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ads

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πάντως ξεκαθάρισε ότι «οι δυνατότητες μας δεν είναι ατέλειωτες, ζυγίζουμε τα πράγματα, σταθμίζουμε τις δυνατότητες», φέρνοντας ως παράδειγμα προς αποφυγήν τι συνέβη στη Βρετανία.

Ο σχεδιασμός προβλέπει ένα μέτρο που θα κατεβάσει την τιμή κατά 15 περίπου λεπτά οδηγώντας τη κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και σε κάθε περίπτωση κάτω από την τιμή της αμόλυβδη. Έτσι εκτιμάται ότι θα δοθεί μια “ανάσα” και στις τιμές στο ράφι του σούπερ – μάρκετ μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου παράλληλα αναμένεται να εφαρμοστεί το “καλάθι του νοικοκυριού” σε μια προσπάθεια ανάσχεσης του κύματος ακρίβειας.

Παράλληλα, με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση στοχεύει και στη μείωση της διαφοράς του ντίζελ κίνησης με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκίνησε να διατίθεται κάτω από 1,40 ευρώ το λίτρο, ώστε να μην υπάρχει ισχυρό κίνητρο λαθρεμπορίας.