Στο επίκεντρο του σημερινού υπουργικού συμβουλίου θα βρεθεί σήμερα η εξυγίανση του ΟΣΕ, η οποία αποτελεί τον επόμενο στόχο της κυβέρνησης μετά το άνοιγμα του επαγγέλματος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών. Οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, από την πλευρά τους, απαντούν με απεργιακές κινητοποιήσεις από τη Δευτέρα έως την Τετάρτη, διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο που έχει παρουσιάσει ο υπουργός Μεταφορών Δημήτρης Ρέππας. Το τελευταίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, μείωση του αριθμού των εργαζομένων, ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και «νοικοκύρεμα» των οικονομικών του Οργανισμού.
Ads
Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», κεντρικό στόχο της κυβέρνησης, πλέον αποτελεί η εξυγίανση του ΟΣΕ. Η απόφαση για την ψήφιση του σχεδίου νόμου είναι ειλημμένη και παραπέμπει σε ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, παρότι από το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν ότι «ο διάλογος συνεχίζεται για τις όποιες τροποποιήσεις, αλλά ο στόχος είναι συγκεκριμένος και δεν αλλάζει».
Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ ενώ αρχικά σχεδίαζαν 3ωρες στάσεις εργασίας τελικά σήμερα και αύριο δεν πραγματοποιούν κανένα δρομολόγιο, διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ αντιδρούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο προβλέπει, μεταξύ άλλων, μείωση του αριθμού των εργαζομένων, ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και «νοικοκύρεμα» των οικονομικών του Οργανισμού. Σύμφωνα με το «Έθνος», το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις προσεχείς ημέρες προκειμένου να έχει ψηφιστεί έως τα μέσα Οκτωβρίου, τη μετάταξη και υποχρεωτική συνταξιοδότηση 2.351 εργαζόμενων. Υπολογίζεται ότι από το σύνολο των περίπου 6.050 απασχολουμένων στον Οργανισμό, περίπου 1.000 θα συνταξιοδοτηθούν και οι υπόλοιποι θα μεταφερθούν σε άλλες θέσεις του δημόσιου τομέα, ενώ στον σιδηρόδρομο θα συνεχίσουν να εργάζονται περί τους 3.700.
Το νομοσχέδιο καταργεί, επίσης, τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, η οποία, μεταξύ άλλων, προβλέπει και τη μονιμότητα του τακτικού προσωπικού του Οργανισμού. Παράλληλα καταργούνται όλοι οι επιμέρους ισχύοντες κανονισμοί και οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα και διέπουν εργασιακές και μισθολογικές σχέσεις. Οι υφιστάμενοι κανονισμοί θα αντικατασταθούν από διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών και του αντιπροσωπευτικού σωματείου εργαζομένων, οι οποίες ωστόσο οφείλουν να έχουν ολοκληρωθεί σε σύντομο διάστημα.
Με δηλώσεις του στην εφημερίδα, ο Δ. Ρέππας εμφανίζεται καθησυχαστικός σε ό,τι αφορά τα εργασιακά: «Δεσμεύομαι και είμαι κατηγορηματικός ότι στους νέους αναθεωρημένους κανονισμούς προσωπικού θα προβλέπεται και η μονιμότητα του προσωπικού και η διατήρηση του ύψους των τακτικών αποδοχών των εργαζομένων», υπογραμμίζει, υπενθυμίζοντας πως το σχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ δεν περιλαμβάνει απολύσεις εργαζομένων παρά τις έντονες πιέσεις της τρόικας.
Οι δευτερεύουσες απολαβές, ωστόσο, θα περικοπούν σημαντικά, όπως επίσης και τα επιδόματα και οι υπερωρίες, με στόχο οι δευτερεύουσες απολαβές να μην ξεπερνούν το 10% των τακτικών.
Το νομοσχέδιο, που έχει ήδη εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο προβλέπει επίσης δημιουργία σιδηροδρόμου με τέσσερις κατηγορίες δικτύου, αυξήσεις των εισιτηρίων, περικοπές δρομολογίων, ενώ ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, τη μεταβίβαση του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο Δημόσιο πλην επιλεγμένων σταθμών, σε αντάλλαγμα της ανάληψης των χρεών του Οργανισμού προς το Δημόσιο ή τρίτους.
Τα χρέη του ΟΣΕ ανέρχονται σε 10,7 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ οι ετήσιες ζημιές του Ομίλου φτάνουν το 1,2 δισεκατομμύρια, με τον Όμιλο ΟΣΕ να έχει 933 εκατομμύρια και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 231 εκατομμύρια.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >