Με αίτημα να μην προχωρήσουν ο Δήμος Αθηναίων και η κυβέρνηση στο κλείσιμο της μοναδικής ανοιχτής δομής φιλοξενίας στην πρωτεύουσα πραγματοποίησαν δυναμική κινητοποίηση έξω από την Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας Αιτούντων Ασύλου στον Ελαιώνα οι επωφελούμενοι της δομής.

Ads

Οι πρόσφυγες και οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για το επικείμενο κλείσιμο της Δομής στο τέλος του μήνα, καθώς ο Δήμος Αθηναίων δεν ανανέωσε τη σύμβαση παραχώρησης του χώρου όπου φιλοξενείται η δομή, ενώ στο άμεσο μέλλον προβλέπεται να ξεκινήσουν τα έργα για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, σε παρακείμενο χώρο.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μετανάστευσης οι φιλοξενούμενοι θα μεταφερθούν σε άλλες δομές, κάτι που θα επιφέρει αλλαγές στον τρόπο ζωής τους, στο περιβάλλον στο οποίο έχουν μάθει να ζουν και εξυπηρετούνται, ενώ πολλά παιδιά θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Στους εργαζομένους έχει ανακοινωθεί ότι θα λήξει η σύμβασή τους χωρίς προοπτική να απορροφηθούν σε άλλες δομές και υπηρεσίες, παρότι οι ανάγκες των ανθρώπων παραμένουν.

Ads

image 

image

Το κάλεσμα ήταν από την Πρωτοβουλία Εργαζομένων του καμπ Ελαιώνας και της Επιτροπής Προσφύγων Ελαιώνα. Συμμετείχε και η Κίνηση – Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή.

Σύμφωνα με την ΚΕΡΡΦΑ, «στο δρόμο αναμένεται να μείνουν 1000 περίπου πρόσφυγες και να μετακινηθούν αλλού άλλοι 600, στο Σχιστό, την Μαλακάσα, την Ριτσώνα, την Θήβα, το Κουτσόχερο κλπ. Απολύονται από τις θέσεις εργασίας τους κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, διερμηνείς που είχαν προσληφθεί στο Δήμο Αθήνας μέσα της ΕΑΤΑ ΑΕ. Ένας διερμηνέας από αυτούς είναι ο άνθρωπος που έσωσε το αυτιστικό παιδί όταν το κοντέινερ του τυλίχτηκε στις φλόγες την περασμένη βδομάδα. Είναι μια βίαιη και άκαρδη διακοπή της συλλογικής προσπάθειας για ένταξη στη κοινωνία που την βοήθησαν με πολύ μόχθο οι εργαζόμενοι του Ελαιώνα».

Ο Ηλίας Μούρης, πρόεδρος της Ε ΕΛΜΕ τάχθηκε επίσης κατά των μετακινήσεων που θα αποκόψουν τα παιδιά από τα σχολεία.

Ο Γιώργος Τσιάκαλος, ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικού ΑΠΘ αναρωτήθηκε: «Κάποτε διαφημίζονταν αυτό το μέρος παγκοσμίως ως πολιτισμός στην αντιμετώπιση των προσφύγων από το ελληνικό κράτος. Που πήγε ο πολιτισμός; Γιατί αντικαταστάθηκε από την βαρβαρότητα;».