Συνεχίζεται το μπάχαλο και η ταλαιπωρία με την κατολίσθηση στην Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας τα ξημερώματα της Πέμπτης. Οι αρμόδιοι πετάνε το «μπαλάκι» των ευθυνών ο ένας στον αλλον. Ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, εμφανίστηκε με καθυστέρηση, μετά και την εισαγγελική παρέμβαση, και ανακοίνωσε πως θα συγκροτήσει μια επιτροπή για να διερευνήσει την υπόθεση. 

Ads

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται πως «η Επιτροπή συγκροτείται σύμφωνα με το άρθρο 65 του Νόμου 4663/2020 και θα υποβάλει το πόρισμα της ,το συντομότερο δυνατό, και σε κάθε περίπτωση εντός είκοσι ημερών.  Έργο της Επιτροπής Διερεύνησης είναι η διερεύνηση και εξακρίβωση των αιτίων της διακοπής της κυκλοφορίας επί της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου στο ύψος της Κακιάς Σκάλας στο ρεύμα προς Αθήνα κατά την 1η Δεκεμβρίου 2022 μετά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΑΡΙΕΛ). Επίσης έργο της είναι και ο επιμερισμός και καταλογισμός τυχόν διαπιστούμενων ευθυνών στους αρμόδιους φορείς λειτουργίας και συντήρησης της οδού».

Σύμφωνα με την απόφαση «προς τον σκοπό επιτέλεσης του έργου της, η Επιτροπή Διερεύνησης δύναται να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο. Οι αρμόδιες υπηρεσίες και φορείς υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή Διερεύνησης θέτοντας αμελλητί στη διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Η μη χορήγηση των ζητηθέντων στοιχείων προς την Επιτροπή από τις αρμόδιες υπηρεσίες συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα για τα αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη».

Υπενθυμίζεται πως πριν από την ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών υπήρξε η παρέμβαση του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Αντώνη Ελευθεριάνου. Ο κ. Ελευθεριάνος έδωσε παραγγελία να διενεργηθεί προκαταρκτική εξέταση στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της επικίνδυνης παρέμβασης στην οδική συγκοινωνία. Και συγκεκριμένα θα ελεγχθεί, μεταξύ άλλων, γιατί το ανάχωμα που είχε κατασκευαστεί αποδείχτηκε ανεπαρκές, αν είχε κατασκευαστεί με ατέλειες από την αρχή καθώς κι αν υπήρχε υποχρέωση να συντηρείται αυτό.

Ads

«Άγνοια» από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού για τις ευθύνες

Η εισαγγελική παρέμβαση έρχεται στον απόηχο των δηλώσεων του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτη Παπανικόλα, ο οποίος έσπευσε να δηλώσει άγνοια, για το έαν θα έπρεπε να έχουν ληφθεί πιο αυστηρά μέτρα προστασίας και εάν υπήρξε αμέλεια από την διαχειρίστρια εταιρεία.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, η οποία εκμεταλλεύεται την Εθνική Οδό δήλωσε ότι το σημείο από όπου έγινε η αποκόλληση και πτώση των βράχων «είναι έξω από το έργο παραχώρησης». «Είναι ψηλά στο βουνό. Έχουν γίνει εργασίες και έχουν μπει φράχτες από παλιά και εμείς το παρακολουθούμε, το επιθεωρούμε» δήλωσε και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να γίνουν πρόσθετοι φράχτες».

Επιπλέον, ο ίδιος υποστήριξε πως «θέλουμε εντολή από το δημόσιο. Έχουμε τη συντήρηση εντός των ορίων παραχώρησης του έργο. Το σημείο που έπεσε ο βράχος είναι εκτός των ορίων της παραχώρησης κατά 100 μέτρα. Το υπουργείο έχει την αρμοδιότητα».

Πότε θα ανοίξει ο δρόμος

Υπενθυμίζεται πως εξαιτίας της κατολίσθησης, χιλιάδες οδηγοί ταλαιπωρήθηκαν καθ’ οδόν για την Αθήνα, καθώς έγινε παράκαμψη προς την παλαιά εθνική. Το απόγευμα της Πέμπτης άνοιξε η δεξιά λωρίδα στη νέα εθνική, αλλά ίσως χρειαστούν μέρες πριν παραδοθεί όλο το οδόστρωμα. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση, η μεσαία λωρίδα θα δοθεί στην κυκλοφορία την Κυριακή, ενώ η τρίτη λωρίδα ενδεχομένως να ανοίξει πριν από τις γιορτές.

«Κλειστές είναι οι δύο λωρίδες αυτή τη στιγμή και είναι ανοιχτή η μία. Αποκαθιστούμε τους φράχτες ανάσχεσης και τα στηθαία ασφαλείας και την Κυριακή, αν όλα πάνε καλά, θα δοθεί η μεσαία λωρίδα, ώστε να είναι σε λειτουργία δυο λωρίδες που επαρκούν, και με στόχο πριν τις γιορτές να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία και η αριστερή, εξωτερική λωρίδα. Εκτός κι αν έχουμε “εκπλήξεις” όπως οι βροχοπτώσεις και οι σεισμοί που είχαμε», είπε στην ΕΡΤ ο κ. Παπανικόλας.

ΣΥΡΙΖΑ: Να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες

Αξίζει να σημειωθεί ότι από χθες Πέμπτη ο Νίκος Παππάς, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, επεσήμανε με δηλώσεις ότι: «είναι προφανές ότι θα πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι όποιες ευθύνες, ειδικά όταν από την πτώση του βράχου κινδύνευσαν διερχόμενοι οδηγοί».

Παράλληλα, ο Νίκος Παππάς υπογράμμισε ότι «το συμβάν και η εξέλιξή του θα πρέπει να μας οδηγήσει στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού των όρων και των προϋποθέσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων. Παράλληλα ζήτησε:

-Να ληφθούν από τους παραχωρησιούχους επιπλέον μέτρα πρόληψης των καταστροφών που προκαλούνται από ακραία καιρικά φαινόμενα και να θωρακιστούν επικίνδυνα σημεία πέριξ των οδικών αξόνων.

-Να θεσπιστεί η υποχρέωση άμεσης απόκρισης των παραχωρησιούχων στις νέες προκλήσεις των καιρών, με το δημόσιο να διατηρεί όχι τον ρόλο του παρατηρητή αλλά του ενεργού θεματοφύλακα της ασφάλειας των χρηστών και του δικαιώματος των ελεύθερων συγκοινωνιών.

Λέκκας: Υψηλού κινδύνου η Κακιά Σκάλα

«Έχουμε υψηλό κίνδυνο κατολίσθησης. Στην περιοχή υπάρχουν απότομες πλαγιές», δήλωσε από τη δική του μεριά στην ΕΡΤ o πρόεδρος του ΟΑΣΠ  Ευθύμιος Λέκκας. «Δεν σπεύδω να αποδώσω ευθύνες. Αυτό θα το δείξει η έρευνα που θα γίνει. Στην περιοχή έχουμε να κάνουμε με πολύ δύσκολες συνθήκες», σημείωσε. «Θα μπορούσαμε να έχουμε και θύματα», παραδέχθηκε κλείνοντας.