«Ο κόσμος υπήρχε την Κυριακή, αλλά δεν ψώνισε». Αυτό είναι το συμπέρασμα της έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ για την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, που για πρώτη φορά καταστήματα έμεινα ανοιχτά την Κυριακή με βάση το νέο νόμο, καθώς καθώς την περίοδο 1 έως 9 Νοεμβρίου πραγματοποιούνται Mid-Season εκπτώσεις. Η ΕΣΕΕ όρισε εξειδικευμένους ερευνητές σε όλα τα κεντρικά εμπορικά κέντρα του λεκανοπεδίου Αττικής αλλά και σε κεντρικές πόλεις της Περιφέρειας. Όπως προκύπτει από την έρευνα το 80% των καταστηματαρχών δηλώνει πως δεν θέλει να ξανανοίξει το κατάστημά του την Κυριακή.
 
«Αναμφισβήτητα η Κυριακή που πέρασε ήταν μια μέρα με πολύ κόσμο στη βόλτα ιδίως στους πολύ κεντρικούς και γνωστούς δρόμους της Αθήνας», αναφέρει σημειώνοντας ωστόσο πως ο κόσμος δεν ψώνισε, ενώ στα συμπεράσματα είναι και πως σε μεγάλο ποσοστό δεν έμπαινε ούτε καν στα καταστήματα. Ακολουθούν τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
 
Από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 87% ανέφερε ότι την Κυριακή είχε μικρότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σε σύγκριση με το Σάββατο.  Το παραπάνω στοιχείο είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να συνδυαστεί και με άλλες παραμέτρους. Αρχικά, όταν αναφερόμαστε σε επισκεψιμότητα περιγράφουμε τον κόσμο που εισήλθε στο κατάστημα ανεξάρτητα αν ψώνισε ή όχι. Το εύρημα λοιπόν, επιβεβαιώνει την αίσθηση που είχαν αρκετοί έμποροι ότι δηλαδή ενώ υπήρχε κόσμος στο δρόμο που έκανε βόλτα, δεν έμπαινε στα καταστήματα. Είναι πολύ ενδεικτικό, ότι ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας όπου υπήρχε ο περισσότερος κόσμος, μόνο 4 επιχειρήσεις απάντησαν ότι είχαν περισσότερη επισκεψιμότητα από το Σάββατο.
 
Η ίδια κατάσταση, λίγο δυσμενέστερη, διαμορφώθηκε και για το τζίρο των επιχειρήσεων, όπου το 92% των εμπορικών επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με το Σάββατο. Όχι μόνο ο κόσμος δεν ψώνιζε αλλά δεν έμπαινε καν μέσα στα καταστήματα. Ακόμα και σε περιοχές όπως η Γλυφάδα, το κέντρο Αθήνας και η Κηφισιά όπου και η εμπειρική παρατήρηση έδειξε ότι υπήρχε πράγματι αρκετός κόσμος, οι επιχειρήσεις των περιοχών αυτών απαντούν ότι ούτε ο τζίρος ούτε η επισκεψιμότητα ήταν καλύτερη από το Σάββατο.
 
Παρ’ όλο που ο κόσμος όπως τουλάχιστον παρατηρήθηκε «δια γυμνού οφθαλμού» πλημμύρισε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όχι μόνο δεν υπήρχε ιδιαίτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και οι τζίροι ήταν σημαντικά χαμηλότεροι του Σαββάτου, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, σε ερώτηση αν θα θελαν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή, σχεδόν το 80% δηλώνει πως όχι. Και για μια ακόμα φορά, είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για το κέντρο της Αθήνας,  από τις 60 εμπορικές επιχειρήσεις του δείγματος μόνο οι 20 δήλωσαν ότι θέλουν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή. 
 
Καταληκτικά, πρόκειται σίγουρα για μια νέα καταναλωτική συνήθεια η οποία μπορεί σε άλλες εποχές να είχε μεγαλύτερη απήχηση και θετικές συνέπειες στην αγορά. Η Κυριακή 3 Νοεμβρίου επιβεβαίωσε την μειωμένη αγοραστική κίνηση και το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα. Οι οποιεσδήποτε αναφορές περί επιτυχίας του μέτρου, οι οποίες δεν βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία αλλά υποθέσεις, μάλλον επιβαρυντικά λειτουργούν στον εκσυγχρονισμό της αγοράς.
 
Ολόκληρη η έρευνα με αναφορές ανά περιοχή