Δάσκαλοι και καθηγητές, οι οποίοι συμμετέχουν στις διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης (σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές, υποδιευθυντές σχολείων κ.ά.), εμφανίζουν διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς τίτλους-μαϊμού προκειμένου να έχουν υψηλά μόρια και να πάρουν τις θέσεις και τα ανάλογα επιδόματα, σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών στο «Έθνος». Οι πλαστοί τίτλοι φέρεται να παρέχονται έναντι αδρής αμοιβής και να είναι από πανεπιστήμια του εξωτερικού και κυρίως από βαλκανικές χώρες.

Ads

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι περισσότεροι πλαστοί τίτλοι προέρχονται από χώρες όπως οι Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Κύπρο αλλά και Αγγλία, ενώ σχεδόν όλοι όσοι εμφανίζουν τέτοιους τίτλους, δεν γνωρίζουν καθόλου τη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται ούτε και την αγγλική γλώσσα. Επίσης κανείς δεν έχει λάβει εκπαιδευτική άδεια, προκειμένου να κάνει τις σχετικές σπουδές και όλοι ισχυρίζονται ότι έχουν πάρει τα πτυχία τους με την μέθοδο των σπουδών εξ αποστάσεως. Οι εκπαιδευτικοί, όπως αναφέρει η εφημερίδα, προτείνουν στο υπουργείο Παιδείας να εξετάζονται οι κάτοχοι των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων στη γλώσσα της χώρας από όπου προέρχονται, ώστε να πιστοποιείται τουλάχιστον η γνώση της ξένης γλώσσας.

Ο Χρήστος Καρανικόλας σήμερα πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής και Νότιας Χαλκιδικής, αλλά την περίοδο 2007-2009 αιρετός στο ΠΥΣΠΕ, αναφέρει στην εφημερίδα: «εκείνη την περίοδο εμφανίστηκε ένας συνάδελφος και μου είπε ότι με 8.000 μπορώ να πάρω μεταπτυχιακό χωρίς να σπουδάσω σε κάποια χώρα και ότι όλες οι συνεδρίες θα γίνονταν στην Ελλάδα. Δεν δέχτηκα, αλλά δύο συνάδελφοι το έκαναν και πήραν τους σχετικούς τίτλους. Και οι δύο, όμως, δεν κατέχουν ούτε στοιχειώδεις γνώσεις στα αγγλικά και τώρα είναι προϊστάμενοι Εκπαίδευσης. Μάλιστα είχα καταγγείλει το γεγονός στον περιφερειακό διευθυντή, αλλά δεν θέλησε να κάνει κάποιες κινήσεις. Πώς είναι δυνατόν κάποιος να πάρει ένα μεταπτυχιακό διάρκειας 2 ετών μόνο με τρεις ωριαίες συνεδρίες στην Ελλάδα;».