Δρομολόγια με μεγάλες καθυστερήσεις, συνωστισμός και, κατά συνέπεια, ουδεμία τήρηση των κανόνων ασφαλείας για τον κοροναϊό συνθέτουν την εικόνα ταλαιπωρίας των Αθηναίων από τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας.

Ads

«Πρωταθλητές» αυτής της ταλαιπωρίας είναι τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, να υπόσχεται ότι η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί… σε έξι μήνες.

Σύμφωνα με τους επιβάτες ο συνωστισμός οφείλεται στα αραιά δρομολόγια. Για παράδειγμα, το Mega κατέγραψε πως το 914 που κάνει το δρομολόγιο «Ομόνοια – Λαχανογορά – Παλαιά Κοκκινιά» θα περάσει σε 52 λεπτά, ενώ το 838 που κάνει το «Ομόνοια – Ρέντης – Παλαιά Κοκκινιά» θα περάσει σε 50 λεπτά.

Καθημερινά Κυκλοφορούν περίπου 1000 λεωφορεία στο λεκανοπέδιο και υπάρχουν 600 λεωφορεία παροπλισμένα στα αμαξοστάσια.

Ads

Από αυτά τα 600 όπως λένε στο Mega οι εργαζόμενοι, μπορούν να επισκευαστούν και να κυκλοφορήσουν εντός λίγων ημερών, αν υπάρξουν οι πόροι και το προσωπικό, 168 λεωφορεία. Ενώ σε δεύτερο χρόνο μπορούν να επισκευαστούν ακόμα 200.

«Έχει λήξει η προθεσμία και πληρώνει πρόστιμα η χώρα μας γιατί από το 1994 όπως σωστά είπατε αυτά τα λεωφορεία ατμοσφαιρικά δεν πρέπει να κυκλοφορούν επίσης έχει λήξει για τα 200 φυσικού αερίου που έχουν λήξει οι φιάλες τους», δήλωσε ο Γραμματέας Σωματείου Τεχνιτών ΟΣΥ.

Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, δηλώνει ότι το μέσα στο επόμενο εξάμηνο η εικόνα στις αστικές συγκοινωνίες θα είναι καλύτερη.

«Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε τα 200 λεωφορεία των κτελ και κάνουμε ένα φιλόδοξο διαγωνισμό σε μία εβδομάδα πάλι με λίζινγκ όπως κάναμε και στη Θεσσαλονίκη για να προσθέσουμε άλλα 300 λεωφορεία. Ξεκινάει διαδικασία νέων προσλήψεων μετά από 15 χρόνια σε οδηγούς κι τεχνίτες που θα φτάνει τα 500 περίπου άτομα».

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία που θα προμηθεύσει εντός έξι μηνών το ελληνικό δημόσιο με 300 λεωφορεία.