Τις αλλαγές που θα εφαρμοστούν άμεσα στο «καλάθι του νοικοκυριού» και τα προϊόντα που προστίθενται ειδικά για την Σαρακοστή ανακοίνωσε η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ads

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, ξεκίνησε την τοποθέτησή του από ένα νέο μέτρο, το οποίο -σύμφωνα με τον ίδιο- υποχρεώνει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ να αλλάξουν τα ταμπελάκια τιμών ώστε να φαίνεται ευκρινώς η τιμή ανά μονάδα ή κιλό. Στόχος είναι να μπει «στοπ» στο κόλπο με τις μικρότερες ποσότητες που δίνονται στην ίδια τιμή.

Ως προς το «καλάθι» ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι αυξάνεται το πεδίο εφαρμογής και πλέον εντάσσονται στις λίστες 60 κατηγορίες προϊόντων (από 51 μέχρι σήμερα).

«Θα τα πω συνοπτικά. Σε ό,τι αφορά τα όσπρια, που ως τώρα είχαμε μόνο τη γενική κατηγορία, πλέον θα γίνεται χωριστή αναφορά σε φακές, φασόλια και ρεβίθια. Επιπλέον, ως τώρα είχαμε πάριζα ή γαλοπούλα. Πλέον θα έχουμε και πάριζα και γαλοπούλα. Σήμερα έχουμε για το κοτόπουλο μια κατηγορία. Στο εξής θα έχουμε κοτόπουλο ολόκληρο και κοτόπουλο σε μέρη, σε κομμάτια» ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ads

Στο «καλάθι του νοικοκυριού», επιπρόσθετα, μπαίνουν το νωπό μοσχάρι, το πλήρες γάλα υψηλής παστερίωσης και το γάλα υψηλής παστερίωσης με χαμηλά λιπαρά. Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδης στο «καλάθι» μπαίνουν το λευκό τυρί και «κάτι που ζητούσαν πολλοί, και η σοκολάτα».

Το «καλάθι της Σαρακοστής»

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στο «καλάθι της Σαρακοστής», δηλαδή τα σαρακοστιανά προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι του νοικοκυριού».

«Έχουμε ετοιμάσει και την πρότασή μας για το “καλάθι της Σαρακοστή” που απασχολεί το καταναλωτικό κοινό. Για την περίοδο της Σαρακοστής, εκτός από τις κατηγορίες που ήδη υπάρχουν και αναφέραμε, προσθέτουμε χαλβά, νηστίσιμες σαλάτες (αλοιφές) και κατεψυγμένα θαλασσινά με δυο τουλάχιστον δυο είδη σε κάθε αλυσίδα, ώστε να προσφέρουμε στους καταναλωτές τα βασικά αγαθά που απαρτίζουν το τραπέζι της Σαρακοστής» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τι αλλάζει στα ταμπελάκια των σούπερ μάρκετ

O Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε ότι πλέον οι αλυσίδες θα πρέπει να δείχνουν με μεγάλα γράμματα στα ταμπελάκια την τιμή ανά μονάδα. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα έχουν ένα μήνα περιθώριο για να χρησιμοποιήσουν τα νέα ταμπελάκια, ενώ θα ακολουθήσουν πρόστιμα.

«Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να μην είναι εφικτή σε καμία περίπτωση η παραπλάνηση του καταναλωτικού κοινού με βάση τις συσκευασίες. Ο κάθε καταναλωτής θα ελέγχει για κάθε προϊόν αν αυξάνεται η τιμή μονάδος. Έτσι η περιεκτικότητα στη συσκευασία καθίσταται αδιάφορο μέγεθος» σημείωσε ο υπουργός.