Και οι ιδιοκτήτες και οδηγοί των ταξί, που αντιδρούν στα σχέδια της κυβέρνησης για το άνοιγμα του επαγγέλματος, συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις του Σαββάτου κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Ads

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιαννακάκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, απηύθυνε κάλεσμα στους ιδιοκτήτες ταξί από όλη την Ελλάδα, να συμμετέχουν σε συγκέντρωση που θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου στο Ιβανώφειο. Αμέσως μετά θα κατευθυνθούν πεζή στη ΔΕΘ. Παράλληλα, ανάλογα με το περιεχόμενο των ανακοινώσεων της κυβέρνησης, η Ομοσπονδία του κλάδου θα προσδιορίσει τη μορφή των κινητοποιήσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Γιαννακάκη, οι «κόκκινες γραμμές» που έχουν θέσει οι ιδιοκτήτες των ταξί είναι η έκδοση αδειών, το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η έδρα των ταξί. Όπως εξήγησε, αν δοθούν ασύστολα άδειες, οι 40.000 οικογένειες των ιδιοκτητών ταξί θα οδηγηθούν στα όρια της φτώχειας ενώ πληθώρα οχημάτων θα κινούνται άδεια στις πόλεις.

Προτάσεις ΣΕΤΕ για τις υπηρεσίες ταξί

Στο μεταξύ, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) κατέθεσε μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών των ταξί και των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων ως μέσων μεταφοράς των τουριστών στη χώρα μας.

Ads

Η χρέωση για τα ταξί είναι προκαθορισμένη και κοινή, όμως ο ΣΕΤΕ προτείνει να δίνεται η δυνατότητα, σε περίπτωση προκράτησης και για προσδιορισμένη διαδρομή/χρόνο διαφορετικής χρέωσης από αυτής του ταξιμέτρου, κατόπιν συμφωνίας.

Ακόμη, ο αριθμός των ταξί μπορεί να καθορίζεται με βάση πληθυσμιακά κριτήρια, συνυπολογιζομένης της τουριστικής κίνησης κάθε περιοχής, ωστόσο, σύμφωνα με το Σύνδεσμο, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η εποχικότητα των τουριστικών προορισμών και να υπάρχει πρόνοια για τη «νεκρή» τουριστική περίοδο.

Τόσο για τα ταξί που κυκλοφορούν, όσο και για τις περιπτώσεις που θα παραστεί ανάγκη για έκδοση νέων αδειών, πρέπει να προβλέπονται κριτήρια για το όχημα και να δημιουργηθούν προδιαγραφές των απαραίτητων δεξιοτήτων του οδηγού.

Όσο για την ενοικίαση αυτοκινήτου με οδηγό, προτείνεται να επιτρέπεται μόνο για συγκεκριμένων προδιαγραφών αυτοκίνητα, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με προκρατήσεις και θα μπορούν να παραλαμβάνουν πελάτη μόνο από προκαθορισμένο σημείο.