«Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών», διευκρινίζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με αφορμή δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για κατάργηση των βαθμών στα Γυμνάσια.

Ads

Ειδικότερα, το ΙΕΠ διευκρινίζει:

«Υλοποιείται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης μαθητών/ μαθητριών (χρηματοδοτούμενο από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο -Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, ΕΣΠΑ 2014 – 2020). 

Πρόκειται για  ένα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κρίσιμο ζήτημα και του οποίου η συνέχεια και γενικευμένη εφαρμογή θα εξαρτηθεί από τα αποτελέσματά της πιλοτικής εφαρμογής και την ανατροφοδότηση από τις συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.

Ads

Επιπροσθέτως, επισημαίνουμε ότι:

1. Η περιγραφική αξιολόγηση δεν αντικαθιστά τη βαθμολογία, αλλά τη συνοδεύει, επιτελώντας διαφορετικούς στόχους και δίνοντας έμφαση στη διαδικασία της μάθησης και σε διάφορες πλευρές ανάπτυξης των μαθητών/ μαθητριών.

2. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του το Ινστιτούτο εξετάζει προτάσεις και εναλλακτικές δυνατότητες για το σύνολο των εκπαιδευτικών θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων αξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών, τις οποίες διερευνά σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα».