Μια πολύ σοβαρή καταγγελία γονιού για αυθαίρετη «πρωτοβουλία» ιερέα να κοινωνήσει παιδιά μέσα σε νοσοκομείο έρχεται να ενισχύσει τον επελαύνοντα ανορθολογισμό των ημερών.

Ads

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Εφημερίδα των Συντακτών, μητέρα κατήγγειλε στη Δάφνη Κατσίμπα, πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκης (ΕΝΙΘ), ότι ιερέας που κλήθηκε να κοινωνήσει ένα παιδί άδραξε την ευκαιρία να κοινωνήσει και τα υπόλοιπα του θαλάμου χωρίς συναίνεση των γονέων.

Μάλιστα, όταν η μητέρα που έκανε την καταγγελία το αντιλήφθηκε, δημιουργήθηκε μικροεπεισόδιο, με τον ιερέα να δικαιολογείται λέγοντας «αν ήξερα ότι είστε άθεοι, θα ρωτούσα…».

Η Δ. Κατσίμπα μιλώντας στην εφημερίδα σημειώνει ότι «κατ’ αρχάς οφείλουμε να εκφράσουμε την κατανόηση για τους γονείς και συγγενείς που εναποθέτουν τις ελπίδες τους σε οποιαδήποτε επιστημονική ή μεταφυσική βοήθεια. Επειδή όμως είναι βέβαιο ότι τέτοιου τύπου “πρωτοβουλίες” από ιερείς νοσοκομείων θα είναι πολλές λόγω και της περιόδου, δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε γονείς για αυθαιρεσία όταν υπάρχει η ενθάρρυνση από κορυφαίους λοιμωξιολόγους που με μεταφυσική κι όχι επιστημονική τεκμηρίωση καλούν τους πιστούς να κοινωνήσουν γιατί δεν θα πάθουν τίποτα από τη “θεία κοινωνία”».

Ads

Με αφορμή το περιστατικό απευθύνει έκκληση στην κυβέρνηση και τους επιστημονικούς φορείς που «τηρούν “σιγήν ιχθύος” για να αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση με την παντοδύναμη Εκκλησία», ζητώντας «άμεσα να δώσουν απάντηση, με ενδελεχή επιστημονική τεκμηρίωση, για την ψευδή επιστημονικά και ανεύθυνη επαγγελματικά πρόκληση σύγχυσης περί εξαιρέσεων στα μέτρα πρόληψης και περιορισμού της μετάδοσης της νόσου και να προβούν σε ενδελεχή ενημέρωση σε όλους τους δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των εκκλησιών και των νοσοκομείων, και όχι μόνο μέσα από τα ΜΜΕ, και να λάβουν τα ανάλογα μέτρα ώστε να προασπιστεί η δημόσια υγεία και στον τομέα των θρησκευτικών τελετών και μυστηρίων».

Η πρόεδρος της ΕΝΙΘ θυμίζει ότι «είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο πως ο κορονοϊός ανιχνεύεται στο σάλιο και τις εκκρίσεις της μύτης και σαν πύλες εισόδου στον οργανισμό είναι οι βλεννογόνοι του στόματος, της μύτης, των ματιών.

Αυτά αρκούν για να γίνει κατανοητό γιατί συστήνεται η αποφυγή συνωστισμού σε χώρους συναθροίσεων, αποφυγή επαφής με τις εκκρίσεις απευθείας (σταγονίδια ή υπολείμματα σάλιου) ή έμμεσα (χειραψίες, κοινή χρήση αντικειμένων κ.λπ.) για την προφύλαξη και τον έλεγχο της μετάδοσης» και άρα «σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να εξαιρεθούν οι συναθροίσεις σε εκκλησίες ή τα θρησκευτικά μυστήρια με τα οποία άμεσα μπορεί να μεταδοθούν οι ιοί.

Οσο σεβαστές κι αν είναι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, είναι επικίνδυνο και εγκληματικό τα επιστημονικά δεδομένα να υποταχθούν σε μεταφυσικές απόψεις και δογματικές αντιλήψεις». Διευκρινίζει δε πως είναι παντελώς ανεύθυνες αιτιάσεις περί ζητήματος «ατομικής ευθύνης και ρίσκου», αφού «είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτός που θα προσβληθεί θα μεταδώσει τον ιό στον περίγυρο» και αναρωτιέται: «Για ποια μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης του ιού μιλάμε, όταν η ευθύνη και το ρίσκο μεταφέρεται στον πληθυσμό;».