Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) καταρρίπτει το επιχείρημα του υπουργείου Παιδείας ότι η –επί της ουσίας– εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ελληνικών πανεπιστημίων αποτελεί κοινοτική υποχρέωση, υποστηρίζοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση το 2016 αποδέχτηκε την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων χωρίς να περιλαμβάνονται στα οκτώ οριζόμενα επίπεδα τα πτυχία των κολεγίων.

Ads

Όπως υπενθυμίζει λοιπόν η ΟΙΕΛΕ, και το 2014, επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, επιχειρήθηκε να ενταχθούν στο εθνικό πλαίσιο προσόντων τα πτυχία των κολεγίων, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μπλοκάρει τις διαδικασίες αντιστοίχισης μετά από σχετική καταγγελία των εκπροσώπων των κοινωνικών εταίρων.

Διαβάστε επίσης

Τότε, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων και των εργοδοτών, της ΑΔΕΔΥ και της ΓΣΕΕ παρουσίασαν στοιχεία για σωρεία παράνομων τίτλων σπουδών από παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης, γεγονός που οδήγησε τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να ζητήσουν από τη χώρα να λάβει μέτρα αποκατάστασης της διαφάνειας και της νομιμότητας στην έκδοση τίτλων σπουδών και τη διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Ads

Τον Γενάρη του 2014, στο Cedefop -το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης, που αποτελεί οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το οποίο συμβάλλει στην ανάπτυξη και εφαρμογή των πολιτικών της Ε.Ε. στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης- οι κοινωνικοί εταίροι σε συνεργασία με τους εκπροσώπους του ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) αλλά και εμπειρογνώμονες από την Ε.Ε. κατέληξαν στο τελικό σχέδιο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων των 8 επιπέδων:

1ο: Απολυτήριο Δημοτικού
2ο: Απολυτήριο Γυμνασίου
3ο: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ
4ο: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ
5ο: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
6ο: Πανεπιστημιακός τίτλος
7ο: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης
8ο: Διδακτορικό δίπλωμα

Στη Λουβέν του Βελγίου, στα τέλη του ίδιου έτους, συνεδρίασε το Advisory Group και έκανε αποδεκτό το παραπάνω σχέδιο με μία βασική προϋπόθεση: τη διασφάλιση ποιότητας έργου και εκδιδόμενων τίτλων σπουδών. Ετσι η ελληνική κυβέρνηση τον Νοέμβριο του 2016, στο Βερολίνο, κατέθεσε την παραπάνω πρόταση, η οποία με τη σειρά της έγινε αποδεκτή από την Ε.Ε. με συγκεκριμένες δεσμεύσεις που ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας σχετικά με τη διαδικασία έκδοσης τίτλων από παρόχους του ιδιωτικού τομέα.

Με βάση τα παραπάνω, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ, Μιχάλης Κουρουτός, επισημαίνει, μιλώντας στην Εφημερία των Συντακτών ότι «το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, που καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των ακαδημαϊκών προσόντων από την πρωτοβάθμια ώς την ανώτατη εκπαίδευση (μεταξύ των οποίων και τα πτυχία των ΙΕΚ που παρέχονται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς), δεν περιέλαβε, και εύλογα, τα πτυχία των Κολεγίων με τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε.» τονίζει η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, η οποία προειδοποιεί ότι η ενδεχόμενη ψήφιση της επίμαχης διάταξης (άρθρο 50) του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου στον χώρο της Παιδείας, θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.

«Η ψήφιση της συγκεκριμένης διάταξης είναι αδιανόητη και ανοίγει τεράστιες πληγές στο σώμα της εκπαίδευσης και της κοινωνίας. Θέλω να πιστεύω ότι είναι προϊόν άγνοιας κι όχι στοχευμένη πολιτική. Καλώ την υπουργό Παιδείας να αποσύρει το άρθρο 50 και να ξεκινήσει ένας ευρύς διάλογος με τους κοινωνικούς φορείς με βάση το υφιστάμενο, εγκεκριμένο από την Ε.Ε., πλαίσιο, το οποίο δεν αναγνωρίζει ακαδημαϊκά προσόντα στα κολέγια, σε αντίθεση με τους τίτλους των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, που επίσης δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα ενώ παρέχουν, όπως τα Κολέγια, αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων».