Με δυσεπίλυτο γρίφο μοιάζει η διαμόρφωση το λεγόμενου «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τον καθορισμό των κατηγοριών και των προϊόντων που έκανε το βράδυ της Τρίτης το υπουργείο Ανάπτυξης, την στιγμή που ο πληθωρισμός στη χώρα μας έχει εκτοξευτεί στο 12%.

Ads

H εν λόγω λίστα εστάλη σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για 51 προϊόντα τα οποία ανήκουν σε 31 διαφορετικές κατηγορίες για τα οποία τώρα θα πρέπει οι αλυσίδες μέσω προσφορών να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν τη σταθερότητα τους.

Για τα συγκεκριμένα προϊόντα θα είναι καθημερινά αναρτημένες οι τιμές τους στα σούπερ μάρκετ, ενώ ο καταναλωτής θα μπορεί να ενημερώνεται και από την εφαρμογή e-καταναλωτής.

Εκκρεμεί πάντως μια συνάντηση μεταξύ του υπουργού Ανάπτυξης,  Άδωνι Γεωργιάδη, και των εκπροσώπων της βιομηχανίας, με στόχο την κατάθεση προτάσεων προκειμένου να συγκρατηθούν  οι τιμές στα 51 προϊόντα που θα αποτελούν το «καλάθι».

Ads

Από τη μεριά τους πάντως, άνθρωποι από τον χώρο της μεταποίησης και επιχειρηματίες εκφράζουν έντονους προβληματισμούς κάνοντας λόγο για περιορισμένα περιθώρια, αφού λόγω της μεγάλης αύξησης λειτουργικού κόστους και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών η κερδοφορία μειωθεί σημαντικά.

Επισημαίνουν δε ότι η πίεση προς την πλευρά τους εντείνεται έτι περαιτέρω από τους δικούς τους προμηθευτές αλλά και από την πληθώρα συντελεστών που παρεμβάλλονται για τη δημιουργία του τελικού προϊόντος: από την απαιτούμενη ενέργεια, τις διαφορετικές πρώτες ύλες, τις συσκευασίες, τα μεταφορικά κ.ο.κ.