Την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και στις έξι δημοτικές κοινότητες της Θεσσαλονίκης εξετάζει ο δήμος της συμπρωτεύουσας σε μία προσπάθεια δημιουργίας θέσεων στάθμευσης σε όλους τους δρόμους. Οι μόνιμοι κάτοικοι θα προμηθευτούν κάρτα που θα τους εξασφαλίζει δωρεάν στάθμευση, ενώ οι επισκέπτες των κοινοτήτων θα πρέπει να καταβάλουν σχετικό αντίτιμο προκειμένου να κάνουν χρήση των θέσεων στάθμευσης.

Ads

  

«Σκοπεύουμε να επεκτείνουμε το μέτρο σε όλο τον δήμο» δήλωσε εχθές ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης κατά τη διάρκεια παρουσίασης του προγράμματος του δήμου που εκπονήθηκε στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που ξεκινάει σήμερα και θα διαρκέσει έως τις 22 Σεπτεμβρίου.

 

Ο αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού Ανδρέας Κουράκης εξήγησε στη συνέχεια: «Είναι στις προθέσεις μας η επέκταση του μέτρου. Θα δώσουμε το προνόμιο της δωρεάν στάθμευσης στους μόνιμους κατοίκους, ενώ αν ένας δημότης μετακινείται από τη μία δημοτική κοινότητα στην άλλη, θα πληρώνει για να παρκάρει. Θα δούμε πρώτα πώς θα αναδιοργανωθούν οι δημοτικές κοινότητες και στη συνέχεια θα αρχίσουμε τον σχεδιασμό».

Ads

 

Ο κ. Κουράκης κατήγγειλε πως αρκετές από τις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης καταλαμβάνονται από ιδιοκτήτες πάρκιγκ και νοικιάζονται σε πελάτες τους. Ο ίδιος επισήμανε πως μέχρι και οι περιπτεράδες εκμεταλλεύονται το χώρο πίσω από τα περίπτερά τους.

 

Δημιουργία νέων Ποληλατόδρομων

 

Για κακοσχεδιασμένο δίκτυο ποδηλατόδρομων έκανε λόγο ο κ. Μπουτάρης ο οποίος δεσμεύτηκε τόσο για τη δημιουργία ενός νέου βελτιωμένου δικτύου αλλά και για τα πρόστιμα που θα επιβάλλονται στους οδηγούς μηχανοκίνητων μέσων που θα το παραβιάζουν. «Η πολιτική μας είναι να δώσουμε δυνατότητα στη βιώσιμη κινητικότητα. Πρώτα οι πεζοί, μετά το ποδήλατο, τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η παράκτια συγκοινωνία και τελευταίο το αυτοκίνητο. Θα επιδοθούμε σ’ ένα ανηλεές κυνηγητό των παράνομων σταθμεύσεων, δεν θα δείξουμε καμία ανοχή”, δήλωσε χαρακτηριστικά.  «Πρέπει ο κόσμος να μάθει χωρίς αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, να περπατάει και να κινείται διαφορετικά. Να γίνει συνείδηση στη Θεσσαλονίκη ο εναλλακτικός και κυρίως βιώσιμος τρόπος μετακίνησης».

 

Διαπλάτυνση των λεωφορειολωρίδων και δημιουργία ποδηλατόδρομων μέσα σ’ αυτές προανήγγειλε με τη σειρά του και ο Ανδρέας Κουράκης. «Απόλυτη προτεραιότητα έχει για μας ο πεζός και μετά τα ποδήλατα. Σχεδιάζουμε ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατόδρομων και θα βάλουμε τα ποδήλατα μέσα στις λεωφορειολωρίδες. Προσπαθούμε καθημερινά για τη βιώσιμη κινητικότητα».

 

Τέλος, ο κ. Μπουτάρης εξέφρασε την αντίθεσή του στην κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού, αντί της οποίας  πρότεινε τη χάραξη ενός μέσου σταθερής τροχιάς π.χ. ενός τραμ, προαστιακού ή υπέργειου monorai στην υπάρχουσα περιφερειακή.