Μπόνους θα είναι οι Πανελλήνιες του Ιανουαρίου όπως διευκρίνισε σήμερα ο Κώστας Γαβρόγλου για το θέμα των διπλών εξετάσεων μετά τη συνάντησή του που είχε με εκπροσώπους του ΚΚΕ.

Ads

Ερωτώμενος για το αν οι πανελλήνιες του Ιανουαρίου είναι προαιρετικές ο Κ. Γαβρόγλου απάντησε: «Αν ένα πράγμα είναι μπόνους είναι υποχρεωτικό; Εγγενώς η έννοια του μπόνους είναι προαιρετική. Παιδαγωγικά, κάνουμε πάντοτε και κάποιες εξετάσεις ενδιάμεσες, σε όλες τις βαθμίδες, για να αυτοελεχθούν οι εκπαιδευτικοί, για να ελεγχθούν τα παιδιά, να δουν οι γονείς αν όντως η προετοιμασία των παιδιών τους προχωράει σωστά. Η παιδαγωγική διάσταση είναι κατά τη γνώμη μας πολύ θετική. Η θεσμική, δηλαδή το αν είναι υποχρεωτικό ή όχι, σας το εξήγησα μόλις τώρα, δηλαδή το τι κρύβει το μπόνους μέσα του».

Ο υπουργός Παιδείς εξήγησε ακόμη ότι «η γραπτή εξέταση του Ιανουαρίου ή βελτιώνει τον βαθμό του Ιουνίου και συνυπολογίζεται ή δεν τον βελτιώνει και την ξεχνάς. Το Απολυτήριο έχουμε πει ότι θα προκύπτει σε ένα μεγάλο βαθμό από τα ενδοσχολικά και σε ένα μικρότερο ποσοστό από τις εξετάσεις που θα είναι κεντρικές. Όταν δεν έχεις την εξέταση του Ιανουαρίου δεν σημαίνει ότι αυτό φέρνει κάποια επίπτωση γιατί έτσι κι αλλιώς το Απολυτήριο είναι για όλη τη χρονιά. Άρα έχεις το βαθμό του Ιουνίου. Αυτό που συνήθως ξεχνάμε είναι ότι αυτά που προτείνουμε αφορούν την πρώτη χρονιά. Τον Ιούνιο του 2020. Όσο περνάει ο καιρός θα αυξάνεται ο ρόλος του σχολείου και το ποσοστό για την εισαγωγή και θα μειώνεται το ποσοστό των Κεντρικών Εξετάσεων. Άρα, σε κάποια χρόνια θα εξισορροπήσουν τα πράγματα και το σχολείο θα αποκτήσει την πλήρη αυτοτέλεια του».

Ο υπουργός είπε ακόμη ότι για «πρώτη φορά υπάρχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την δωδεκάχρονη εκπαίδευση τη σχολική – είναι συν δυο χρόνια η προσχολική», ενώ παραδέχτηκε ότι η τρίτη Λυκείου είναι προπαρασκευαστική χρονία για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ. Οπως είπε ο τρόπος δόμησης «της τελευταίας τάξης του Λυκείου που δεν μπορεί παρά να προετοιμάζει τα παιδιά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δίνοντας μάλιστα και πολύ συγκεκριμένες προοπτικές σε εκείνα τα παιδιά που δεν θα θελήσουν να πάνε στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ».

Ads

Το ΚΚΕ

Την θέση του κόμματος ότι με το κυβερνητικό σχέδιο πλήττεται ο μορφωτικός χαρακτήρας του Λυκείου, εξέφρασε σε δηλώσεις του μετά την συνάντηση με τον υπουργό, ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.

«Εκφράσαμε σε αυτήν τη δημιουργική συζήτηση με τον υπουργό την αντίθεση του ΚΚΕ στο σχέδιο που παρουσίασε η κυβέρνηση για το Λύκειο και τις εξετάσεις. Η αντίθεση αυτή ξεκινάει από θέσεις υπεράσπισης των όποιων υπολειμμάτων έχει ακόμα ο μορφωτικός χαρακτήρας του Λυκείου» είπε ο Ν. Σοφιανός και συνέχισε:

«Θεωρούμε ότι με το σχέδιο αυτό πλήττεται ο μορφωτικός του χαρακτήρας, μετατρέπεται το Λύκειο σε φροντιστήριο, δημιουργώντας όχι χτύπημα της παραπαιδείας, αλλά αντίθετα μεγάλωμά της. Θεωρούμε ότι το κόψιμο βασικών μαθημάτων οδηγεί, εκτός των άλλων, και στην κάλυψη των κενών που υπάρχουν στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στη βάση αυτή πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να καταθέσει ένα τέτοιο σχέδιο νόμου.

»Αντίθετα, δημιουργούνται δυνατότητες οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί να αντιδράσουν σε αυτούς τους σχεδιασμούς από θέσεις υπεράσπισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου, της ανάγκης για μια ενιαία βασική εκπαίδευση -θεωρητική και πρακτική- που θα δίνει σε όλους τους νέους εφόδια και θα είναι δωδεκαετής».

Για το πώς κατά την γνώμη του ΚΚΕ το Λύκειο μετατρέπεται σε φροντιστήριο, ο Ν. Σοφιανός σημείωσε:

«Από ένα μαραθώνιο εξετάσεων, από ένα κόψιμο βασικών μαθημάτων και από μία – ουσιαστικά – παράλληλη λειτουργία του Λυκείου με τη φροντιστηριακή στήριξη, με στόχο την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Εμείς δεν υπερασπιζόμαστε το υπάρχον σύστημα γι’ αυτό και είπα ότι αποδομούνται τα υπολείμματα του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου γιατί και σήμερα το Λύκειο δεν έχει τέτοιο χαρακτήρα. Από θέσεις υπεράσπισης μίας ενιαίας βασικής γενικής δωδεκάχρονης εκπαίδευσης στεκόμαστε αντίθετοι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης όπως και των προηγούμενων υπουργείων Παιδείας».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την πρόταση του ΚΚΕ για το σχολείο, υπογράμμισε:

«Η συζήτηση κράτησε αρκετό χρονικό διάστημα και όλη αυτήν την περίοδο το ΚΚΕ εκτός από τις δημιουργικές -πιστεύουμε- παρεμβάσεις του στη Βουλή και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, επεξεργάστηκε, παρουσίασε και συζήτησε πλατύτατα την πρότασή του για το Ενιαίο Βασικό Δωδεκάχρονο Σχολείο. Σχολείο γενικών γνώσεων που συνδυάζει την πρακτική με τη θεωρητική παιδεία. Σχολείο που δίνει τη δυνατότητα στους νέους να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία της κάθε επιστήμης και ταυτόχρονα να καλλιεργηθεί η φυσική και η αισθητική αγωγή, οι οποίες στο σημερινό σχολείο είναι εκτός. Από αυτήν τη σκοπιά εμείς ασκούμε κριτική στην κυβέρνηση και στο σχέδιο που παρουσίασε, όπως έχουμε κάνει και στο παρελθόν απέναντι σε άλλους σχεδιασμούς που ήδη έχουν δημιουργήσει το σημερινό Λύκειο με το οποίο είμαστε αντίθετοι».