Την πώληση των μειοψηφικών συμμετοχών του σε έξι αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο της Αθήνας, έχει ξεκινήσει ο γερμανικός κατασκευαστικός όμιλος Hochtief, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times.

Ads

Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα, ο όμιλος έστειλε στα τέλη Μαΐου μνημόνιο με πληροφορίες σε μία μακρά λίστα υποψήφιων αγοραστών, οι πρώτες προσφορές των οποίων αναμένονται πριν από το τέλος του Ιουνίου.

Η απόφαση για την πώληση των συμμετοχών στα αεροδρόμια, αναφέρει το δημοσίευμα, ελήφθη για να βελτιωθεί το προφίλ του ομίλου Χόχτιφ στους επενδυτές, ενώ αναμένεται να εισπράξει έως και 1,6 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, ο όμιλος έχει ζητήσει από τις τράπεζες Deutsche Bank και Royal Bank of Scotland που είναι οι σύμβουλοί του για την πώληση, να προετοιμάσουν και μία δημόσια προσφορά των μετοχών των αεροδρομίων, ώστε να μπορεί να αποφασίσει ποια από τις δύο μεθόδους πώλησης – διαγωνισμός ή δημόσια προσφορά – θα έχει το μεγαλύτερο όφελος.

Ads

Σύμφωνα, πάντως, με κύκλους της εταιρείας του Αεροδρομίου, που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, δεν επηρεάζεται η διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στην οποία προτίθεται να προχωρήσει το Ελληνικό Δημόσιο, από την όποια απόφαση της Hochtief να πωλήσει μέρος ή το σύνολο των μετοχών της που έχει στην κατοχή της στο ΔΑΑ.

Η μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ έχει ως εξής. Το ελληνικό δημόσιο κατέχει 16.500.000 μετοχές και ποσοστό 55%, η Hochtief AirPort GmbH 8.000.004 μετοχές και ποσοστό 26,667%, η Hochtief AirPort Capital GmbH, η οποία έχει περάσει σε επενδυτικά κεφάλαια Καναδών και Αυστραλών, 4.000.002 μετοχές και ποσοστό 13,333% και η οικογένεια Κοπελούζου περίπου 1,5 εκατομμύρια μετοχές και ποσοστό 5%.

Η Hochtief AirPort GmbH έχει συγχωνευτεί στον Ισπανικό Κατασκευαστικό Όμιλο ACS, ο οποίος έχει πλέον αλλάξει στρατηγική και δεν ενδιαφέρεται για κατασκευή έργων με τη μέθοδο της παραχώρησης, αλλά επιθυμεί να κεφαλαιοποιήσει τις επενδύσεις που έχει κάνει. Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής, η ACS έχει εκφράσει την επιθυμία της να προχωρήσει στην πώληση των μετοχών που διαθέτει στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Σίδνεϊ, του Αμβούργου, του Ντίσελντορφ, της Βουδαπέστης και των Τιράνων.