Προβλήματα δημιουργούνται στο σύστημα απογραφής του προσωπικού του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ (Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου) καθώς η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (ΑΠΠΔ), επιτρέπει να συγκεντρωθούν στοιχεία που αφορούν μόνο τη μισθοδοσία των υπαλλήλων.

Ads

Η Αρχή κρίνει ότι δεν επιτρέπεται η συγκέντρωση άλλων περαιτέρω στοιχείων, ενώ επισημαίνει πρόβλημα νομιμότητας στην υπουργική απόφαση που ρυθμίζει τα της απογραφής και η οποία βρίσκεται «στον αέρα».

Παράλληλα η ΑΠΠΔ επιβάλλει στις αρμόδιες αρχές που συγκεντρώνουν τα στοιχεία κατά την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων, να λάβουν προηγουμένως ειδικά μέτρα ασφαλείας για την απόλυτη προστασία των προσωπικών τους δεδομένων, όπως π.χ. να καταχωρίζονται σε κρυπτογραφημένη μορφή, το ονοματεπώνυμο, το ΑΦΜ, το ΑΜΚΑ, οι διευθύνσεις κ.λπ., προκειμένου να γίνεται ταυτοποίηση μοναδικά για κάθε απογραφόμενο.

Μάλιστα για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας, με στόχο να αποτραπεί κάθε κίνδυνος απώλειας, καταστροφής, απαγορευμένης διάδοσης, αθέμιτης επεξεργασίας και πρόσβασης όσον αφορά σε προσωπικά δεδομένα, η Αρχή ζητά να έχει πλήρη ενημέρωση εντός 6μήνου, για να αποφανθεί στη συνέχεια κατά πόσον προστατεύονται νόμιμα τα προσωπικά δεδομένα των υπαλλήλων ή χρειάζεται να ληφθούν πρόσθετα μέτρα.

Ads