Γηραλαία λεωφορεία με πάνω από 10 χρόνια στους δρόμους και προφανώς ατελειώτα χιλιόμετρα στο κοντέρ… «ξανανιώνουν» στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, χάρη στον ΟΑΣΘ, αντί να πάνε για σκραπ, όπως θα έπρεπε.

Ads

Έτσι, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν ήδη από την άνοιξη τουλάχιστον 135 μεταχειρισμένα, ηλικίας άνω των 11 – 12 ετών, για λογαριασμό των ΚΤΕΛ που έχουν αναλάβει 35 από τις 77 αστικές λεωφορειακές γραμμές, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός μίσθωσης από τον ΟΑΣΘ για έως και 450 μεταχειρισμένα ηλικίας έως 15 ετών και αυτήν την εβδομάδα ακολουθεί η απόφαση για άλλα 50 μεταχειρισμένα ηλικίας 12-15 ετών από τον Δήμο Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, όπως σημειώνει το δημοσίευμα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είχε δηλώσει ότι έψαχνε λεωφορεία στη Γερμανία από τον περασμένο Σεπτέμβριο (ως μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΣΘ) και τον περασμένο Φεβρουάριο ενημερώθηκε από τον (αδελφοποιημένο) Δήμο Λειψίας ότι η θυγατρική του, Leipziger VerkehrsBetriebe GmbH, διαθέτει 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία «σε εξαιρετική τιμή».

Η κυβέρνηση, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (άρθρο 29 ΦΕΚ 90 τ.Α’/1.5.2020) διευκόλυνε τη διαδικασία, ώστε να μπορεί ο δήμος μέχρι το τέλος Αυγούστου να συνάψει συμβάσεις προμήθειας οχημάτων, ανταλλακτικών και υπηρεσιών συντήρησης, ώστε να καλύψει «έκτακτες ανάγκες».

Ads

Ακολούθησε η έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο των ειδικών όρων και των τεχνικών προδιαγραφών της σχετικής μελέτης, την οποία εισηγήθηκε η Διεύθυνση Ανακύκλωσης & Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων, με χορηγία του ΟΑΣΘ.

Τα  900.000 ευρώ του κόστους της προμήθειας των λεωφορείων αποφασίστηκε να προέλθουν από τα ανταποδοτικά τέλη, αν και αυτά τα χρήματα αυτά διατίθενται αποκλειστικά για ηλεκτροφωτισμό και καθαριότητα.

Ακολούθησε η υπογραφή προγραμματικής σύμβασης μεταξύ δήμου Θεσσαλονίκης και ΟΑΣΘ για την παραχώρηση των συγκεκριμένων λεωφορείων (παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή) και το ταξίδι του αντιδημάρχου Οικονομικών και άλλων παραγόντων μαζί με τεχνικούς του ΟΑΣΘ στη Λειψία για να ελέγξουν τα 50 λεωφορεία.

Αίφνης, όπως σημειώνει η εφημερίδα, η Οικονομική Επιτροπή που είχε εγκρίνει τη διαδικασία, την περασμένη Πέμπτη ανακοίνωσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για «διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση» που θα οδηγήσει στη σύναψη συμφωνητικού με οικονομικό φορέα. Επιπλέον, τροποποίησε τεχνικές προδιαγραφές της εγκεκριμένης μελέτης, αλλάζοντας  την απαίτηση αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σε Euro 5 EEV ή νεότερη, από Euro 4, όπως προέβλεπαν οι προηγούμενοι όροι.

Αυτό σημαίνει ότι η Οικονομική Επιτροπή ανακοίνωσε διεθνή «διαγωνισμό», προϋπολογισμού 900.000 ευρώ, για την προαποφασισμένη προμήθεια λεωφορείων από τη Λειψία και ζητά προσφορές σε σφραγισμένο φάκελο μέσα σε 3 εργάσιμες ημέρες, μέχρι τις 10 το πρωί της Τετάρτης.