Προς τα 2 ευρώ το λίτρο οδεύει ακάθεκτη η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Ελλάδα, η οποία έσπασε το ρεκόρ όλων των εποχών, φτάνοντας τα 1,841 ευρώ το λίτρο (μέση τιμή), σύμφωνα με το δελτίο επισκόπησης τιμών καυσίμων του παρατηρητηρίου του υπουργείου Ανάπτυξης.

Ads

Το αρνητικό αυτό ρεκόρ κρατούσε από τον Αύγουστο του 2012, όταν η βενζίνη είχε φτάσει το 1,838 ευρώ το λίτρο.

Η υψηλότερη μέση τιμή στη χώρα καταγράφεται πάλι στις Κυκλάδες με 2,040 ευρώ το λίτρο και ακολουθούν τα Δωδεκάνησα με 1,980 ευρώ και η Ευρυτανία με 1,937 ευρώ.

Χαμηλότερες τιμές βρίσκει κανείς στα αστικά κέντρα με την τιμή στην Αττική να διαμορφώνεται στα 1,815 ευρώ το λίτρο και στη Θεσσαλονίκη στα 1,809 ευρώ το λίτρο.

Ads

Στα ύψη παραμένουν και οι τιμές των υπόλοιπων καυσίμων.

Συγκεκριμένα:

image

Έκκληση των πρατηριούχων στην κυβέρνηση

Μέσα σε αυτό το ζοφερό πλαίσιο, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων σε επιστολή της προς τον Υπουργό Οικονομικών, ζητά τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσμα.

«Περισσότερο από κάθε άλλη φορά, είναι επιτακτική η ανάγκη της μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης των καυσίμων. Μάλιστα, όπως έχει καταγραφεί, τα δημόσια έσοδα από τον ΦΠΑ είναι σημαντικά αυξημένα, εξαιτίας της εξαιρετικά υψηλής τιμής των καυσίμων, με αποτέλεσμα σε σύγκριση με πέρυσι, η αύξηση των κρατικών εσόδων να αγγίζει τα 10 λεπτά του ευρώ ανά λίτρο» σημειώνεται στην επιστολή και προστίθεται:

«Πρέπει να λάβετε υπόψη σας επίσης, ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν περισσότερο τα οχήματά τους και αποφεύγουν τον συνωστισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όχι γιατί είναι πλούσιοι, όπως ατυχώς ειπώθηκε, αλλά διότι προσπαθούν να προφυλαχτούν από την πανδημία. Οι οδηγοί, έστω και με λίγα λίτρα στο ρεζερβουάρ τους, προσπαθούν να προστατευτούν. Γνωρίζετε πολύ καλά, ότι το αυξημένο κόστος μεταφοράς επιβαρύνει επιπλέον τόσο τις τιμές των προϊόντων, όσο και των υπηρεσιών, αυξάνοντας τον πληθωρισμό.

Οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν ως αγαθό θέρμανσης το πετρέλαιο θέρμανσης, είναι ιδιαιτέρως φορολογημένοι και η απόφασή σας για επίδομα θέρμανσης δεν καλύπτει ούτε το 30% των χρηστών. Δεν θεωρούμε λογικό από την μία να επιδοτούμε την ηλεκτροκίνηση και από την άλλη να εξαναγκάζουμε τους καταναλωτές να χρησιμοποιούν τα τζάκια τους, προσθέτοντας μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση.».

Αναφέρει επίσης, ότι για την αύξηση των κρατικών εσόδων «πρέπει επιτέλους να ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό της παραβατικότητας, που θα αποφέρει μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του κράτους, κάτι που τονίζουν όλοι οι παράγοντες της αγοράς, μηδενός εξαιρουμένου. Τα τελευταία χρόνια η παραβατικότητα έχει αυξηθεί και τα όποια μέτρα έχουν ληφθεί εκ του αποτελέσματος κρίνονται επιεικώς αναποτελεσματικά».

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Καυσίμων Αττικής Γιώργος Ασμάτογλου τόνισε ότι η εκτόξευση των τιμών σε όλα τα καταναλωτικά αγαθά οφείλεται κυρίως στην άνοδο το καυσίμων. Προχώρησε μάλιστα στη δυσοίωνη εκτίμηση ότι αν συνεχιστεί έτσι ο ρυθμός των αυξήσεων, τοn Ιούνιο η τιμή της αμόλυβδης στα μεγάλα αστικά κέντρα θα αγγίξει τα 2 ευρώ. Ο κ. Ασμάτογλου εκτιμά ότι αυτή η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και μετά τον Ιούνιο και ίσως να μην σταματήσει.

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος Μιχάλης Κιούσης είπε ότι η βενζίνη έχει ακριβύνει 40 λεπτά το λίτρο από τον περασμένο Φεβρουάριο. Σημείωσε επίσης ότι στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ υψηλοί οι φόροι κατανάλωσης. «Από το 2011 έχουμε τους υψηλότερους Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης στην Ευρώπη» πρόσθεσε.

«Προτείνουμε όταν αυξάνουν πολύ οι τιμές διεθνώς, να υπάρχει ένας μηχανισμός μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ώστε να γίνεται η τιμή του καύσιμου προσιτή στον μέσο καταναλωτή. Αν δεν υπήρχε ο φόβος του covid, αν δεν φοβόνταν ο κόσμος να χρησιμοποιήσει για τις μετακινήσεις του τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς η κατανάλωση καυσίμων από τα πρατήρια θα είχε πέσει κάτω από το μηδέν υποστήριξε. «Έχουμε την τρίτη ακριβότερη βενζίνης την Ευρώπη. Πιο ακριβή στην Ελλάδα η βενζίνη κι από την Γερμανία!».