Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό και δυο τραυματίες σημειώθηκε τα ξημερώματα της Τρίτης στον ΗΣΑΠ, λιγο πριν τις 5:00, στο ύψος του σταθμόυ του Αγ. Νικολάου. Σε τρένο καθαρισμού γραμμών χάλασαν το φρένα με αποτέλεσμα να πέσει πάνω σε άλλον συρμό, ο οποίος είχε τοποθετηθεί στο σημείο από τους αρμόδιους για να ανακόψει την πορεία του. 

Ads

Στο μηχάνημα επέβαιναν συνολικά 5 εργάτες οι οποίοι αναγκάστηκαν να πηδήξουν στις γραμμές καθώς αντιλήφθηκαν πως ήταν σε τροχιά σύγκρουσης με τον συρμό που είχε τοποθετηθεί. 

Σημειώνεται πως οι αρχικές πληροφορίες από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ Νίκο Χαιρέτα ήταν πως δεν υπήρξαν θύματα από τη σύγκρουση. Ωστόσο λίγη ώρα αργότερα οι εν λόγω πληροφορίες δυστυχώς διαψεύστηκαν, καθώς ανακοινώθηκε πως ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και δύο ακόμη τραυματίστηκαν. Νεκρός είναι o 41χρονος Πέτρος Γιάμαλης, o οποίος εργαζόταν επί 16 χρόνια ως εργοδηγός.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης, σχολιάζοντας το εργατικό δυστύχημα, ανέφερε: «η λοκομοτίβα – το βαγόνι που εκτελούσε τις εργασίες καθαρισμού- δεν είχε φρένα. Όταν είδαν ότι δεν έχει φρένα, κατέβαινε με ανεξέλεγκτη ταχύτητα από την Κηφισιά και προκειμένου να σταματήσει γιατί είναι όλο κατηφόρα το δίκτυο, βάλανε το συρμό για να το σταματήσει. Θα είχαμε πιο σημαντικές ζημιές».

Ads

Ο κ. Ρεβύθης υποστήριξε ακόμη ότι εάν δεν χρησιμοποιούσε η εταιρεία άλλον συρμό για να σταματήσει το βαγόνι, το τελευταίο θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως και 100 χιλιόμετρα την ώρα, εγκυμονώντας μεγάλους κινδύνους. Όπως είπε η ειδική λοκομοτίβα λείανσης έφθασε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ την ώρα και «θα έφθανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση». 

Ο ίδιος ανέφερε πως την ώρα της πρόσκρουσης επέβαιναν συνολικά πέντε εργαζόμενοι, από τους οποίους οι τρεις πήδηξαν αλλά ο Έλληνας εργοδηγός τεχνίτης, ο οποίος βρήκε τραγικό θάνατο, και ο συνοδηγός του ο Ολλανδός, δεν πρόλαβαν.

Οργή από τους εργαζόμενους που ζητούν απαντήσεις

Ο κ. Ρεβύθης άφησε αιχμές για την τεχνική επάρκεια της εταιρείας που έχει αναλάβει του καθαρισμό στις γραμμές του ΗΣΑΠ. «Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;» διερωτήθηκε με νόημα ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, ενώ πρόσθεσε πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.

Από την πλευρά τους, τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ζητούν απαντήσεις από τη διοίκηση της εταιρείας τόσο για τα αίτια του τραγικού συμβάντος αλλά και την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος. Με ανακοίνωσή τους καλούν την Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να απαντήσει σε συγκεκριμένα και κρίσιμα, όπως σημειώνουν ερωτήματα.

  • Ελέγχθηκε και από ποιόν φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας;
  • Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
  • Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;
  • Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;

«Η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων. Η ανοχή τελείωσε…..» καταλήγουν τα σωματεία εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.