Απελευθέρωση σιδηροδρομικών γραμμών, ίδρυση Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, συνταξιοδοτήσεις και μετατάξεις για 3.000 από τους 7.500 εργαζομένων και φρένο στα μπόνους είναι τα σχέδια της κυβέρνησης για τον ελληνικό σιδηρόδρομο – τα χρέη του οποίου έχουν ξεπεράσει πλέον τα 10 δις ευρώ – και τα οποία, μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή. Η εξυγίανση του ΟΣΕ δεν αποκλείεται να συνδυαστεί και με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων εντός του 2010. Βάσει του νέου σχεδίου, ο ΟΣΕ μετατρέπεται σε εταιρεία holding, ενώ εκκρεμεί η απόφαση για το αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει ανεξάρτητη εταιρεία.

Ads

Ήδη το σχετικό με τη θεσμοθέτηση της Ανεξάρτητης Αρχής Σιδηροδρόμων, νομοσχέδιο ετοιμάζεται να κατατεθεί στη Βουλή. Σε αυτό θα καθορίζεται και το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας του ΟΣΕ. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να ανακοινωθεί και η νέα διοίκηση του οργανισμού, η οποία θα προχωρήσει στην επανεξέταση της πολιτικής σχετικά με την τιμολογιακή και δρομολογιακή πολιτική. Αναφορικά με τα εισιτήρια εξετάζεται το ενδεχόμενο να επιβληθεί η τρίτη δόση των ανατιμήσεων που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε σχεδιάσει για το Δεκέμβριο του 2010, ιδιαίτερα στις γραμμές με αυξημένη επιβατική κίνηση. Όσον αφορά τα δρομολόγια, θα επανεξεταστούν οι περικοπές που έχουν αποφασιστεί, ειδικά για το δίκτυο της Πελοποννήσου.