Στο λιμάνι Πλατυγιάλι Αιτωλοακαρνανίας, παράπλευρα του κύριου λιμανιού του Αστακού, θα ρυμουλκηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA», καθώς η Πυροσβεστική Υπηρεσία ενημέρωσε το υπουργείο Ναυτιλίας ότι έχουν εξαντληθεί οι επιχειρησιακές δυνατότητες έρευνας και διάσωσης επί του πλοίου στη σημερινή θέση του.

Ads

Για αυτόν τον λόγο ζήτησε τη μετακίνηση του πλοίου σε ασφαλή λιμένα, προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι επιχειρήσεις των στελεχών της ΕΜΑΚ με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.
Το υπουργείο Ναυτιλίας επικοινώνησε με την εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ναυαγιαίρεσης για τις κατάλληλες και ασφαλείς ενέργειες με σκοπό τη μετακίνηση του στο λιμάνι Πλατυγιαλίου Αιτωλοακαρνανίας.

Ωστόσο την ίδια ώρα οργισμένες είναι οι αντιδράσεις από τους συγγενείς των 10 αγνοουμένων μετά την ανακοίνωση πως θα ρυμουλκηθεί το πλοίο στον Αστακό. Οπως αναφέρουν, αυτό σημαίνει πως οι έρευνες θα σταματήσουν για όσο χρόνο χρειαστεί για να φτάσει στον Αστακό (περίπου 24 ώρες) και θα χαθεί πολύτιμος χρόνος, ενώ κάνουν για άλλη μια φορά εκκλήσεις να ενισχυθούν οι δυνάμεις πάνω στο πλοίο προκειμένου να εντοπιστούν οι δικοί τους άνθρωποι. Παράλληλα πολλαπλασιάζονται οι καταγγελίες των οδηγών που επέβαιναν στο πλοίο και διασώθηκαν.

«Αυτά τα καράβια είναι κινητή νεκροφόρα στην θάλασσα»

Για όσα συμβαίνουν με τους επαγγελματίες οδηγούς στα ταξίδια με το πλοίο μίλησε ο Άγγελος Μικρούλης, επαγγελματίας οδηγός ο ίδιος και φίλος δύο αγνοούμενων Ελλήνων οδηγών. Όπως είπε τα στελέχη της ΕΜΑΚ που κάνουν έρευνα για τους αγνοούμενους έπρεπε να κάνουν την αντίθετη διαδρομή από εκείνη που ακολούθησε ο Λευκορώσος οδηγός την Κυριακή,

Ads

«Στα γκαράζ έχει κάτι σκαλιά, ανθρωποθυρίδες, που χρησιμοποιούν οι ναυτικοί για να μην πηγαίνουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Από εκεί που βγήκε ο Λευκορώσος, μπορούσαν αντίθετα να πάνε για έρευνα. Είναι “υπόγειο” το γκαράζ, είναι μέσα στην θάλασσα. Αυτά τα γκαράζ σφραγίζονται» σημειώνει.

Ο κ. Μικρούλης κατήγγειλε ότι αυτά τα καράβια «είναι κινητή νεκροφόρα στην θάλασσα». «Ο καθρέφτης μου είναι 30 πόντους, μου λένε “κλείσε τον καθρέφτη αφού παρκάρεις” και φέρνουν κολλητά το άλλο αυτοκίνητο. Αν δεν βγω εκείνη την στιγμή, εγκλωβίστηκα μέσα στο αυτοκίνητο», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «όταν έχει καιρό, κοπανάει το ένα αυτοκίνητο με το άλλο».

«Εγώ κοιμόμουν στο αυτοκίνητο, γιατί πώς να πας επάνω; Πας να ακουμπήσεις στην καρέκλα και βρίσκεις τόση μάκα στην καρέκλα. Το καλοκαίρι δεν σου δίνουν την καμπίνα ακόμη και αν την έχεις πληρώσει, γιατί την πουλάνε στον τουρίστα. Στην Ηγουμενίτσα πούλησαν την καμπίνα, παρότι την είχαμε πληρώσει μαζί με άλλους δύο οδηγούς. Μας ξύπνησαν μέσα στην νύχτα. Με έβαλαν να κοιμηθώ στο κρεβάτι του κρατητηρίου, που όμως δεν άνοιγε η πόρτα από μέσα και εγκλωβίστηκα εκεί!», ανέφερε σχετικά με τις συνθήκες στο πλοίο.

Χθες (21/2) ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Grimaldi Group, Πολ Κυπριανού, ανέφερε, στην ίδια εκπομπή ότι οι έλεγχοι στο πλοίο είχαν γίνει και η τακτική των οδηγών να μένουν στα αυτοκίνητά τους είναι παράβαση του διεθνούς κανόνα.

«Παραμύθια λέει ο κ. Κυπριανού, δεν έλεγχε κανένας τίποτα. Στα γκαράζ, οι πόρτες απ’ έξω είναι κλειστές, από μέσα όμως ανοίγουν με κουμπί. Λέγαμε στο πλήρωμα θέλω να πάω να δω αν λειτουργεί το ψυγείο γιατί μεταφέρω ψάρια. Μας μάζευαν και μας κατέβαζε 1 ναυτικός 30 οδηγούς. Φτάναμε με το ασανσέρ στο 3ο κατάστρωμα, κατέβαζε εκεί όσους ήθελαν και έλεγε “ανεβείτε μετά επάνω”. Πήγαινε στο 4ο και έλεγε το ίδιο» είπε ο κ. Μικρούλης.

ΠΕΝΕΝ: «Εμείς το θεωρούμε επαναλαμβανόμενο έγκλημα»

Για την κατάσταση στο πλοίο, για τις καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αλλά και για την γενικότερη συνθήκη που επικρατεί σε αυτή την γραμμή μίλησε στο Newsbeast ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ (Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού), Αντώνης Νταλακογιώργος.

«Είναι σωστές και αληθείς οι καταγγελίες των οδηγών» ξεκινάει να μας λέει ο ίδιος και προσθέτει: «Οι οδηγοί δεν είναι άνθρωποι οι οποίοι όταν ταξιδεύουν θέλουν να κάθονται και να κοιμούνται επί 10 ώρες ταξιδιού μέσα σε μια καμπίνα αυτοκινήτου καθηλωμένοι. Είναι φανερό ότι υπήρξαν λόγοι για τους οποίους επέλεξαν αυτή την παράτυπη διαδικασία.

Κατ’ αρχάς, σε συνθήκες κορονοϊού πώς να μπουν σε καμπίνα τετράκλινη 12 τετραγωνικών και στην οποία βάζουν και άλλους; Να πω επίσης, πως όχι μόνο σε αυτό το πλοίο αλλά και σε άλλες περιπτώσεις της δικής μας ακτοπλοΐας, η λογική είναι να παραβιάζονται οι αποστάσεις των οχημάτων στα γκαράζ για να χωρέσουν παραπάνω αυτοκίνητα και να ωφεληθεί ο εφοπλιστής. Αυτή η παρατυπία όμως συνιστά βασικό κομμάτι της ασφάλειας του πλοίου και η παραβίαση του θέτει σε θανάσιμο κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών και των ναυτεργατών. Ο υπουργός Ναυτιλίας έχει τεράστιες ευθύνες μιας και ούτε οι σωστοί έλεγχοι γίνονται, ούτε μέτρα αντιμετώπισης λαμβάνονται παρά τις συνεχείς και χρόνιες καταγγελίες μας».

Κατά τον κο Νταλακογιώργο, στον έλεγχο του Εuroferry Olympia στο λιμεναρχείο της Ηγουμενίτσας διαπιστώθηκαν κακές και προβληματικές συνθήκες διαμονής, εγκατάστασης, γενικότερο πρόβλημα με την καθαριότητα και ελλιπή εγχειρίδια πυρασφάλειας. Όπως μας λέει ο ίδιος: «Το περιθώριο των 14 ημέρων που δόθηκε στην εταιρεία μετά τον έλεγχο συνεπάγεται έκπτωση στα ζητήματα της ασφάλειας και ο κίνδυνος για τη λιμενική αρχή που εγκρίνει και έπειτα υπογράφει τον απόπλου του πλοίου είναι μεγάλη μιας και έχει τεράστιες ευθύνες».

«Η εταιρεία λέει πως το πλοίο ελέγχθηκε και όλα βρέθηκαν ικανοποιητικά. Αυτό είναι ψευδέστατο και γι’ αυτό ζητάμε εντός της ημέρας να δοθεί το πόρισμα ελέγχου του Euroferry Olympia στην δημοσιότητα για να δούμε τις ελλείψεις που καταγράφηκαν. Να δούμε αν ήταν τέτοιες που να νομιμοποιούσαν τον απόπλου του πλοίου. Δυστυχώς, διαχρονικά τόσο οι δικές μας λιμενικές αρχές όσο και της Ιταλίας, δεν παίρνουν τα κατάλληλα μέτρα όταν διαπιστώνονται ελλείψεις και παραβάσεις και κατ’ επέκταση φταίνε και οι κυβερνητικές αρχές των δύο χωρών και η πλοιοκτήτρια εταιρεία φυσικά».

Όπως υπογραμμίζει ο κος Νταλακογιώργος: «Εμείς το θεωρούμε επαναλαμβανόμενο έγκλημα και αυτό που λέμε δεν είναι καθόλου υπερβολή. Σύμφωνα με τα στοιχεία μας, την τελευταία δεκαπενταετία στην Αδριατική και στην διαδρομή Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Ιταλία έχουν σημειωθεί ατυχήματα και δυστυχήματα σε 11 διαφορετικά πλοία. Πολλά από αυτά είχαν να κάνουν με πυρκαγιές. Τα πλοία ήταν και ελληνικά και ιταλικά- στο 50% δραστηριοποιούνται Έλληνες και στο άλλο 50% ο μεγαλοεφοπλιστής Grimaldi, ο οποίος έχει εξαγοράσει και την εταιρεία των μινωικών γραμμών, παλιά εταιρεία λαϊκής βάσης.

Να σημειώσω επίσης, πως το Norman Atlantic άνηκε στην ίδια εταιρεία με το Euroferry Olympia. Έχει σημασία και αυτό. Η ΑΝΕΚ το είχε ναυλωμένο αλλά η πλοιοκτησία- ιδιοκτησία του πλοίου όπως και το πλήρωμα ήταν της Grimaldi. Το ατύχημα έγινε στην ίδια περιοχή. Βλέπουμε λοιπόν τώρα να γίνεται προσπάθεια από την πλευρά της εταιρείας να ενοχοποιηθούν για αυτό το δυστύχημα είτε οι οδηγοί των φορτηγών, είτε οι ναυτεργάτες».