Κατά πολύ έχει συρρικνωθεί ο στόλος της ΕΘΕΛ και του ΗΛΠΑΠ με τους επιβάτες να πληρώνουν κατά 40% ακριβότερο εισιτήριο χωρίς αντίστοιχοι βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς το προσωπικό δεν επαρκεί. Τα άδεια ταμεία των συγκοινωνιακών φορέων, η πίεση για θετικά οικονομικά αποτελέσματα που επιτάσει το τελευταίο νομοσχέδιο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και οι συνταξιοδοτήσεις έχουν καταλήξει στη μεγάλη μείωση του προσωπικού αλλά και των δρομολογίων.
Ads
Η μείωση των δρομολογίων ξεκίνησε μετά την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου. Σύμφωνα με την “Ελευθεροτυπία” η έλλειψη οδηγών οδήγησε αρκετούς από αυτούς που παραμένουν να εργάζονται στα ρεπό τους. Συγκεκριμένα, από τον Μάρτιο στον Απρίλιο η ΕΘΕΛ λειτουργεί με 1300 βάρδιες λιγότερες, ενώ σύμφωνα με το οργανόγραμμα οι βάρδιες πρέπει να είναι τουλάχιστον 3.700. Αναμένεται μάλιστα να μειωθούν κι άλλο μετά τις μετατάξεις οδηγών που θα πραγματοποιηθούν και οι οποίες αναμένονται στις 195. Την ίδια ώρα από τα 2.192 λεωφορεία της ΕΘΕΛ τουλάχιστον τα 800 παραμένουν στα αμαξοστάσια. Αυτό σημαίνει αύξηση του χρόνου αναμονής των επιβατών στις στάσεις ο οποίος έχει αυξηθεί από τα 10 στα 20 και πλέον λεπτά. Αντίστοιχη είναι και αύξηση της αναμονής για τα τρόλει με 170 σε σύνολο 360 να μη λειτουργούν επομένως από κάθε γραμμή λείπουν 4 έως 5 δρομολόγια.
“Αυτά είναι τα αποτελέσματα του νόμου. Κάποιοι στάματησαν τον αγώνα και έσβησαν τα φώτα, λέγοντας ότι ο νόμος θα κάνει καλό στις συγκοινωνίες και τους επιβάτες. Και ακόμη δεν έχουμε δει τίποτα. Θα τα δούμε όλα, όταν τελειώσουν τα λεφτά των φορέων, αφού σύμφωνα με το νόμο Ρέππα, οι εταιρείες απαγορεύεται να δανειστούν με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου” αναφέρει στην “Ελευθεροτυπία” ο πρώην πρόεδρος της ΕΘΕΛ, Νίκος Κουλουμπαριτζής.
ΗΣΑΠ: Κλείνει το τμήμα Μοναστηράκι – Άνω Πατήσια
Εν τω μεταξύ, από το Σάββατο 28 Μαΐου και μέχρι τη Δευτέρα 6 Ιουνίου διακόπτεται η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα από Μοναστηράκι έως Άνω Πατήσια, λόγω των συνεχιζόμενων εργασιών ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής. Όπως ανακοινώθηκε από την εταιρεία, η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού για το ανωτέρω τμήμα θα γίνεται στο τμήμα Μοναστηράκι – Αττική με τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό και στο τμήμα Αττική – Άνω Πατήσια με τη λεωφορειακή γραμμή Χ8. Επίσης, από την Τρίτη 7 Ιουνίου 2011 θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Ομόνοια και Βικτώρια.
Πάντως, το σωματείο των εργαζομένων στην εταιρεία εξέφρασε την αντίθεσή του στην απόφαση της Διοίκησης να αποδώσει από τις 7 Ιουνίου σε κυκλοφορία το τμήμα της σήραγγας Μοναστηράκι – Αττική, (με το δρομολόγιο Πειραιάς -Κηφισιά να εκτελείται τμηματικά μεταξύ των σταθμών Πειραιάς – Ομόνοια και Ομόνοια – Κηφισιά με μετεπιβίβαση των επιβατών από το νότιο στο βόρειο τμήμα και αντίθετα, στην κεντρική αποβάθρα της Ομόνοιας). Σε ανακοίνωσή τους υποστηρίζουν ότι εκτός από την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, εξαιτίας του μικρού αριθμού των συρμών, δεδομένου ότι το δρομολόγιο Πειραιάς-Ομόνοια θα εκτελείται κάθε 12 λεπτά, υπάρχουν και βάσιμοι λόγοι ασφάλειας. Για το λόγο αυτό ζητούν από τη διοίκηση να αναστείλει την εφαρμογή της απόφασής της έως ότου λήξει η δικαστική διαμάχη που βρίσκεται σε εξέλιξη, μεταξύ της εταιρίας και πολιτών της Αθήνας, για τα έργα ανακαίνισης της γραμμής.
Αν και έχει ολοκληρωθεί το έργο ανακαίνισης της γραμμής στη σήραγγα μεταξύ Μοναστηράκι – Αττική, δεν μπορεί να αποδοθεί στο επιβατικό κοινό εξ αιτίας της δικαστικής εμπλοκής που προέκυψε μετά την εντολή διακοπής εργασιών που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών, ύστερα από προσφυγή πολιτών κατά της εκτέλεσης εργασιών προσωρινής κατάχωσης του βωμού των δώδεκα θεών στο Θησείο. Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων θα γίνει στις 2 Αυγούστου 2011.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >