Αλλαγές ετοιμάζει ο ΟΑΣΑ στον τρόπο χρέωσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με κριτήριο την απόσταση που θα διανύει ο εκάστοτε επιβάτης και δεν θα ισχύει πλέον το αντίτιμο, ανεξαρτήτως διαδρομής.

Ads

Μάλιστα έχει εκπονηθεί μελέτη για την εφαρμογή της αναλογικής τιμολόγησης η Αττική, χωρίζεται σε πέντε ζώνες. Στη μελέτη αναφέρεται ότι η τιμή του εισιτηρίου θα αυξάνεται εάν ο επιβάτης αλλάζει ζώνη, ενώ η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου διευκολύνει το σχεδιασμό για νέο ζωνικό σύστημα. Ο υπολογισμός της απόστασης θα είναι πιο εύκολος, αφού ο επιβάτης επικυρώνει το εισιτήριό του στις πύλες των σταθμών.

Η μελέτη αυτή αναφέρει:

-Η πρώτη περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, του Πειραιά και των κοντινών δήμων.

Ads

-Η δεύτερη περιλαμβάνει τον βόρειο τομέα, περιοχές δηλαδή όπως η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι και η Κηφισιά, αλλά και τον νότιο τομέα με περιοχές όπως η Βούλα και η Βουλιαγμένη.

-Η τρίτη ζώνη τον ανατολικό και δυτικό τομέα.

-Η τέταρτη το αεροδρόμιο όπου εκεί είναι διαφορετική η τιμολογιακή πολιτική

Η πέμπτη ζώνη περιλαμβάνει τις περιοχές της υπόλοιπης Αττικής.

Με το νέο σύστημα τιμολόγησης, ο επιβάτης θα χρεώνεται ανάλογα με τη διαδρομή που θα κάνει. Σήμερα είτε διανύσει μια απόσταση 20 σταθμών είτε δύο χρεώνεται το ίδιο. Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή μετακίνησης.