Καθώς οι Olympic Air και Aegean επιβεβαίωσαν τις συζητήσεις τους για «μελλοντική συνεργασία» και δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επικείμενη συγχώνευση, ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής κατέθεσε ερώτηση προς την Κομισιόν για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο εταιριών.

Ads

Ο κ. Χουντής ρωτά εάν «το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες κατέχουν το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού αποτελεί λόγο άρνησης της συγχώνευσης εκ μέρους της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού; Σε περίπτωση, που γίνει αποδεκτή, έχει την δυνατότητα το ελληνικό δημόσιο, εφόσον το επιθυμεί, να αρνηθεί να δώσει το όνομα και το λογότυπο της Ολυμπιακής στην υπό συγχώνευση νέα εταιρεία; Μπορεί το ελληνικό δημόσιο να επιβάλλει ανώτατες τιμές στους ναύλους εσωτερικούς καθώς η νέα εταιρεία θα διαθέτει το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού;».

Στο μεταξύ, η εφημερίδα Ελευθεροτυπία έγραψε την Παρασκευή ότι οι δύο εταιρίες συζητούν τις τελευταίες λεπτομέρειες με τις διαπραγματεύσεις να είναι πολύ κοντά στην ολοκλήρωσή τους, ενώ στελέχη των δύο πλευρών εκτιμούν ότι είναι αρκετά πιθανό να εκδοθεί ανακοίνωση σήμερα ή τις πρώτες ημέρες της ερχόμενης εβδομάδας.

Αναλυτικά, η εφημερίδα αναφέρει ότι: «Από τεχνικής πλευράς, η Aegean θα εμφανίζεται να απορροφά την Olympic Air, προκειμένου η εταιρεία που θα προκύψει να παραμείνει στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ο όμιλος Βασιλάκη και η Marfin Investment Group, που σήμερα ελέγχουν αντίστοιχα το 36% της Aegean και το 100% της Olympic Air θα έχουν ίσα ποσοστά στο σχήμα. Ερώτημα αποτελεί η παρουσία των υπόλοιπων μετόχων της Aegean στην υπό διαμόρφωση εταιρεία και, βέβαια, τι σημαίνει από οικονομικής πλευράς η σύμπραξη. Η Aegean αποτιμάται στο Χρηματιστήριο γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, ενώ η Olympic Air δημιουργήθηκε με την απόκτηση από το Δημόσιο περιουσιακών στοιχείων της κρατικής Ολυμπιακής έναντι 170 εκατ. ευρώ. Για την ανάπτυξη της εταιρείας η MIG είχε κάνει λόγο για την υλοποίηση επενδυτικού προγράμματος συνολικού ύψους 1,1 δισ. δολαρίων, μέρος του οποίου έχει ήδη υλοποιηθεί. Οικονομικά στοιχεία για την Olympic Air δεν υπάρχουν, αφού η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της μόλις την 1η Οκτωβρίου, ούτε έχουν δημοσιοποιηθεί στοιχεία επιβατικής κίνησης.

Ads

Από τις δύο πλευρές θεωρείται σίγουρο πως η συμφωνία δεν πρόκειται να προσκρούσει στο κοινοτικό δίκαιο, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ασχοληθεί με το θέμα μόνο στην περίπτωση που κάποιος τρίτος, για παράδειγμα μια άλλη αεροπορική εταιρεία, υποβάλει σχετικό αίτημα. Ωστόσο τα περιθώρια να συμβεί κάτι τέτοιο είναι μειωμένα, αφού τουλάχιστον σε επίπεδο Ε.Ε. η σύμπραξη δεν θα συναντήσει δυσκολίες».

Παράλληλα, μετατίθεται για την 29η Απριλίου η διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή φορέων παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης προς τρίτους, στους 34 κρατικούς αερολιμένες. Σχετική απόφαση υπέγραψε ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, λόγω της επικείμενης εκδίκασης, από την ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, συναφών με τη διαδικασία ζητημάτων.