Εν μέσω της σταδιακής αποκάλυψης του σκανδάλου των εξοπλιστικών προγραμμάτων επί υπουργίας Τσοχατζόπουλου αλλά και τις νέες συλλήψεις για την υπόθεση των υποβρυχίων, ανθρώπων που ήταν κοντά στον πρώην ισχυρό υπουργό, οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δηλώνουν στο tvxs.gr ότι «για το κατάντημα των ναυπηγείων ευθύνονται όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά», ενώ αποδίδουν κατηγορίες και σε ανθρώπους που «θησαύρισαν» στην πλάτη εργαζομένων και λαού. Της Τάνιας Γεωργουπλή

Ads

 
«Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Άμυνας γνωρίζουν όλο το πρόβλημα αλλά αδρανούν. Την ίδια στιγμή, ενώ ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει 2,3 δις ευρώ για να παραλάβει έξι υποβρύχια, έχει παραλάβει μόνο ένα – το Παπανικολής, που κακώς δυσφημίστηκε ότι έγερνε», δηλώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων των ναυπηγείων, Βασίλης Καρακίτσος. «Είναι αξιόπλοο. Το έχουμε διαπιστώσει και εμείς που το επισκευάζαμε και το πολεμικό ναυτικό», εξήγησε ενώ σχολιάζοντας την αιτία που οδήγησε στις κατηγορίες ανέφερε ότι «στην αρχή που ναυπηγήθηκε στο Κίελο υπήρχαν προβλήματα, τα οποία στην συνέχεια διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα τώρα να κλείνει τρία χρόνια υπηρεσίας».
 
«Το ίδιο θέλαμε να γίνει και με τα Πιπίνος, Ματρώζος, Κατσώνης, και Ωκεανός, τα οποία σαπίζουν εδώ στα ναυπηγεία», πρόσθεσε, αποδίδοντας ευθύνες σε «όλες τις κυβερνήσεις διαχρονικά για το κατάντημα» των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Μάλιστα, «οι ευθύνες φαίνονται από τις συμφωνίες που υπέγραφαν και από τους εργοδότες και τους επενδυτές που ήταν όλοι κρατικοδίαιτοι».
 
Υπενθυμίζεται ότι οι 1100 εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παραμένουν από τον Απρίλιο του 2012 σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας – δουλεύουν μια μέρα την εβδομάδα ο καθένας. Αναφέρουν ότι οι οικογένειές τους καταστράφηκαν ενώ είναι σχεδόν 20 μήνες απλήρωτοι.
 
«Τον Σεπτέμβριο του 2013 συμπληρώσαμε 18 μήνες με αυτό το καθεστώς. Κατόπιν η εταιρία εξαφανίστηκε. Εδώ και τέσσερις μήνες οι εργαζόμενοι βρισκόμαστε κάθε μέρα έξω από τα ναυπηγεία περιμένοντας την εταιρία να μας βάλει σε εργασία», δηλώνει ο Β. Καρακίτσος.
 
«Υπήρχαν πάντως άνθρωποι στις επιτροπές του Πολεμικού Ναυτικού, στον κρατικό μηχανισμό, άλλοι παράγοντες ή επιχειρηματίες, που θησαυρίσανε με τις μίζες εις βάρος των υποβρυχίων και των εργαζομένων που τώρα δεν έχουν δουλειά», καταλήγει.