Μια διαφορετική και πολύ πιο κερδοφόρα μέρα «ξημερώνει» για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα μετά την κρίση της πανδημίας, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης σχετικής έρευνας με τίτλο «Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα» που διεξήχθη από την εταιρεία Plushost.gr με τη συμμετοχή 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων.
 
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η νέα κατάσταση συμπυκνώνεται ως εξής: Νέοι χρήστες, περισσότερες παραγγελίες και αυξημένος τζίρος για τα e-shops.
 
Ειδικότερα, η επισκεψιμότητα σε e shops, τόσο direct όσο και μέσω των social media, εκτοξεύεται κατά 45% ενώ οι παραγγελίες online βλέπουν τον όγκο τους να μεταβάλλεται κατά +52,3%. Οι αγορές μέσω μεγάλων οθονών κάνουν ηχηρό come back (+50%), οι τηλεφωνικές παραγγελίες από κινητό ανακτούν το χαμένο έδαφος (+53%), ενώ διαπιστώνεται πρόσθεση νέων χρηστών κατά 61%. Στα θετικά η επάρκεια των αγαθών, η εντυπωσιακή αύξηση του τζίρου των ηλεκτρονικών καταστημάτων και η θετική μεταβολή του Μ.Ο. της παραγγελίας, του Conversion Rate Optimization (CRO) και του διαθέσιμου budget στα κανάλια προώθησης. Στα αρνητικά η αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού, η διόγκωση του ποσοστού επιστροφών και χρεώσεων (CPC) στα κανάλια προώθησης και οι δραματικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών. 
 
Παρά το γεγονός ότι είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς το μέγεθος της μεγάλης αλλαγής που επέρχεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στελέχη της αγοράς σκιαγράφησαν μια πρώτη εικόνα, αποτυπώνοντας τη μεταστροφή των καταναλωτικών συνηθειών και τη δυναμική των ηλεκτρονικών αγοραστικών συμπεριφορών στο άμεσο μέλλον.
 
Αύξηση επισκεψιμότητας και online παραγγελιών

Ads

Ο περιορισμός της μετακίνησης των πολιτών επηρέασε αρχικά θετικά την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στους περισσότερους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα το 54,4% (157 καταστήματα) δηλώνουν ότι η επισκεψιμότητα αυξήθηκε, το 12,50% (36) ότι παρέμεινε σταθερή, το 28,6% (83) ότι μειώθηκε και το 4,4% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν (13 καταστήματα).
 
Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πιστεύουν ότι η επόμενη μέρα μετά τον κοροναϊό θα είναι θετική για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα.
 
Νέοι πελάτες και τζίρος
 
Η γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας παρατηρείται ότι ενισχύθηκε από νέους χρήστες. Το 61,03% (176) των εκπροσώπων των ηλεκτρονικών καταστημάτων απαντούν θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελάτες στα e shops ενώ το 28,68% (83) έχει αντίθετη άποψη. Ένα 10,29% (30) δεν γνωρίζουν ακόμη.
 
Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσαν αύξηση του τζίρου την περίοδο των περιοριστικών μέτρων. Το 17,71% (51) απαντούν ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε πάνω από 60%, το 35,42% (102) ότι διογκώθηκε έως και 60%, το 4,86% (14) ότι παρέμεινε σταθερός, το 25,35% (73) ότι μειώθηκε έως και 60% ενώ το 16,67% (48) ότι μειώθηκε πάνω από 60%.
 
Η πληγή του delivery
 
Το σημαντικό ίσως πρόβλημα που προέκυψε αφορά στις παραδόσεις των παραγγελιών που γίνονται από την πλευρά των εταιρειών courier. Αυτό δηλώνει το 66,91% (193) των ερωτηθέντων ενώ την αντίθετη άποψη έχει το 22,79% (66). Ακόμη δεν γνωρίζει το 10,29% (30).  

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε free webinar την Τετάρτη 15/4 (ώρα 4 μ.μ.). Για εγγραφές πατήστε ΕΔΩ.