Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του Περιφερειακού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ), μόνο τρεις στους δέκα καταναλωτές (στην Αττική) ανταποκρίθηκαν στο click away, κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας της αγοράς με τον συγκεκριμένο τρόπο, ενώ ο ημερήσιος τζίρος των μικρών, μεμονωμένων ή συνοικιακών μαγαζιών δεν ξεπερνά, στη συντριπτική πλειοψηφία, το 10% του αντίστοιχου περυσινού.

Ads

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά αρχικά τους καταναλωτές, τρεις στους δέκα ανταποκρίθηκαν στο click away, άλλοι τρεις στους δέκα σκέφτονται να ανταποκριθούν, ενώ οι τέσσερις στους δέκα δεν προτιμούν την αγορά με click away, όπως δείχνει η έρευνα.

Παράλληλα, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο πρόεδρος του ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης, συνολικά ο φετινός εορταστικός τζίρος αναμένεται να κυμανθεί στο 35-40% των περυσινών 3,5 δισ. ευρώ και κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολο να ξεπεράσει το 1,5 δισ. Ευρώ, με τις μεγαλύτερες απώλειες να εντοπίζονται στα μικρότερα/μεμονωμένα/συνοικιακά μαγαζιά.

Τέλος, πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει πως φέτος 7 στους 10 καταναλωτές θα περιορίσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους κατά 34%, με 3 στους 10 να μην κάνουν καθόλου αγορές ή το πολύ μέχρι 50 ευρώ, οι 2 στους 10 να κάνουν αγορές μέχρι 100 ευρώ, οι 3 στους 10 μέχρι 200 ευρώ και οι 2 στους 10 μέχρι 500 ευρώ.

Ads