Πρόκειται για «ηλεκτρονικές κάρτες» οι οποίες θα αντικαταστήσουν σταδιακά το χάρτινο εισιτήριο και τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών οι οποίες σύμφωνα με το υπουργείο υποδομών «θα φέρει δικαιότερες χρεώσεις στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους».

Ads

Όπως ανακοίνωσε το Υπουργείο, προχωρά η έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας για το έργο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω ΣΔΙΤ. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος του διαγωνισμού και αμέσως μετά δρομολογείται η δημοπράτηση του. Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής. Ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο, το ελληνικό δημόσιο δεν «αγοράζει μια προμήθεια» αλλά μια ολοκληρωμένη υπηρεσία για την οποία η πληρωμή που καταβάλλει είναι ευθέως συνδεδεμένη με το επίπεδο υπηρεσιών που λαμβάνει. Στο τέλος της δωδεκαετούς διάρκειας της σύμβασης το σύστημα θα μείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ. Η υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος αναμένεται εντός του Απριλίου 2011.

Ads

Εν τω μεταξύ εντατικοποίηση των ελέγχων γνησιότητας και συντονισμένες ενέργειες σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές ξεκινά σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ. Η διοίκηση του Οργανισμού αναφέρει ότι στο πλαίσιο των προσπαθειών για την εξάρθρωση κυκλωμάτων παράνομης παραγωγής και διακίνησης εισιτηρίων, προγραμματίζονται και υλοποιούνται εντός του έτους μια σειρά από ενέργειες, όπως η σύσταση ενιαίου σώματος ελέγχου εισιτηρίων, συνεργασία με την Αστυνομία και τη Δημοτική αστυνομία, δημιουργία ειδικού τμήματος στον ΟΑΣΑ και διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής για περισσότερες από 50 περιπτώσεις εύρεσης πλαστών εισιτηρίων, οι παραβάτες – διακινητές έχουν προσαχθεί και καταδικαστεί με ποινές από 3 έως 18 μήνες φυλάκιση, με τριετή αναστολή.