Εντός εβδομάδας πιθανόν και αύριο θα υπογραφούν οι νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του πλαισίου για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ που ψηφίστηκε με νόμο το περασμένο φθινόπωρο. Μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις η Πανελλήνια Οµοσπονδία Σιδηροδροµικών (ΠΟΣ) αποφάσισε χθες κατά πλειοψηφία να προχωρήσει στην υπογραφή της πρώτης µεταµνηµονιακής συλλογικής σύµβασης εργασίας.

Ads

Οι εκπρόσωποι της ΠΟΣ αναφέρουν ότι κατέληξαν στην απόφαση αυτή υπό τη δαµόκλειο σπάθη της επιπλέον µείωσης των αποδοχών τους κατά 20%, σε περίπτωση που οι νέες συµβάσεις δεν ήταν προϊόν συµφωνίας, αλλά κυρώνονταν απλά µε νόµο από το υπουργείο Μεταφορών οι εισηγήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

«Επιλέξαµε να προχωρήσουµε στην υπογραφή της συλλογικής σύµβασης, παρότι συµφωνούµε µόνο µε το 70% του περιεχοµένου της, κυρίως για να συνεχίσουν να υπάρχουν οι συλλογικές συµβάσεις εργασίας στον χώρο των σιδηροδροµικών» δήλωσε στην εφημερίδα τα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της ΠΟΣ, Θανάσης Λεβέντης.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, οι εργαζόμενοι διατηρούν ως µισθολογική βάση τις αποδοχές που λάµβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011. Επιπλέον διατηρούνται ως αυτοτελή τα επιδόματα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας. Η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει µισθολόγιο τεσσάρων βαθµίδων, ανάλογα µε την εκπαίδευση του υπαλλήλου, και 20 µισθολογικά κλιµάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη. Επίσης, τη διατήρηση των επιδοµάτων γάµου, τέκνων, µεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδοµα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση μετά από απόφαση της διοίκησης και θα κυµαίνεται από 3% έως και 25%.

Ads