Πάνω από το 50% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι επικίνδυνα για on line συναλλαγές, αφού δεν έχουν, όπως θα όφειλαν, εξασφαλίσει για τους πελάτες τους τη δυνατότητα ακύρωσης της παραγγελίας ή αντικατάστασης των προϊόντων, στοιχεία επικοινωνίας από πλευράς πελάτη σε περίπτωση διαφωνίας, σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN).

Ads

 
Στην ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) την οποία δημοσιεύει η Ελευθεροτυπία, αναφέρεται επίσης ότι οι συνολικές αγορές των Ελλήνων on line καταναλωτών θα κυμανθούν υπό προϋποθέσεις το 2011 στα € 1,5 δις, αύξηση που ξεπερνάει το 80% σε σύγκριση με το 2009.
 
Παρά την ανάπτυξη, ωστόσο, το καταναλωτικό κοινό συνεχίζει να είναι σχετικά διστακτικό απέναντι στις ηλεκτρονικές αγορές και μόνο το 1/3 των Ελλήνων χρηστών του διαδυκτίου δηλώνουν ότι αγοράζουν κάτι on line.
 
Η έρευνα αποκάλυψε ότι σχεδόν το 55% των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει βασικές παραλήψεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών και την πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό. Συγκεκριμένα, μόνο 1 στα 4 ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν με βέλτιστες πρακτικές που έχουν τα διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα. Παρόλα αυτά, παρέχουν και ιδιαίτερα προχωρημένες υπηρεσίες που αξιολογούνται ιδιαίτερα υψηλά από τους Έλληνες.
 
Η έρευνα επισημαίνει ότι είναι αναγκαίο να γίνουν οι σωστές θεσμικές παρεμβάσεις από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου στο πλαίσιο της στρατηγικής για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση με κύριους άξονες την καταγραφή όλων των ηλεκτρονικών καταστημάτων σε επίσημο μητρώο, την δημιουργία οδηγού βέλτιστων πρακτικών για τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις και συναλλαγές και την συνεχή αξιολόγηση-πιστοποίηση τους από ανεξάρτητο οργανισμό.