Το ποσό των 1,5 δισ. ευρώ κατασπατάλησε ο ΕΟΤ για… «επαγγελματικά ταξίδια για προσέλκυση τουριστών», ένα ακριβό τζιπ, γραβάτες και μεταξωτά μαντίλια, αντιστρές μπαλάκια, εκατομμύρια καραμέλες με γεύση ούζου, καθώς και δύο αγελάδες! Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από δύο νέες ένορκες διοικητικές εξετάσεις (ΕΔΕ) που παραδίδονται αυτές τις ημέρες στον πρόεδρο του Οργανισμού Ν.Κανελλόπουλο και στον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνο.

Ads

Η πρώτη ΕΔΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» αφορά τα «φιλοφρονητικά δώρα» , που έδινε ΕΟΤ σε διάφορους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για τα έτη 2008 και 2009, και πραγματοποιήθηκε για να εξακριβωθεί αν φέρουν συγκεκριμένες ευθύνες υπάλληλοι και στελέχη του οργανισμού. Η δεύτερη ΕΔΕ έγινε για τον καταλογισμό ευθυνών στο «σκάνδαλο», όπως το έχει ονομάσει η κυβέρνηση, με τα εισιτήρια του κοινωνικού τουρισμού.

Τα πορίσματα από τις ΕΔΕ αναμένεται να διαβιβασθούν και στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον καταλογισμό των ποσών που ζημιώθηκε ο Οργανισμός Τουρισμού στους υπολόγους.

Στον κωδικό «επαγγελματικά ταξίδια για προσέλκυση τουριστών» υπάρχει ένα κονδύλι ύψους 1 εκατ. ευρώ, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για ταξίδια που γίνονταν από ένα και μόνο τουριστικό γραφείο με το οποίο παρανόμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Κανελλόπουλο, είχαν συμβληθεί οι τότε ηγεσίες του ΕΟΤ. Το γραφείο εμφανιζόταν ότι έφερνε στη χώρα μας διάφορους προσκεκλημένους του ΕΟΤ (κυρίως δημοσιογράφους, ηθοποιούς, αλλά και tour operators), αλλά και ότι έκοβε εισιτήρια για ταξίδια των στελεχών του ΕΟΤ στο εξωτερικό.

Ads

Επιπλέον, αγοράστηκε παράνομα τζιπ υβριδικό μάρκας Lexus αξίας 75.000 ευρώ, το οποίο δεν είναι πουθενά καταγεγραμμένο και έτσι ο ΕΟΤ, κατά δήλωση του προέδρου του, δεν μπορεί ούτε να το πουλήσει, ούτε να το χρησιμοποιήσει, ούτε καν να το εκχωρήσει στον ΟΔΔΥ.

Η έρευνα εστιάζει και στο αν περίπου 27.000 κουπόνια κοινωνικού τουρισμού δόθηκαν ατύπως ή νομοτύπως σε μη δικαιούχους. Από τις πρώτες έρευνες αποκαλύφθηκε ότι τα 7.000 διατέθηκαν στον σύλλογο εργαζομένων και τα υπόλοιπα 20.000 διατέθηκαν στην πλειονότητά τους σε κατοίκους της Εύβοιας, είτε σε άτομα που δεν τα δικαιούνταν.

Την ίδια στιγμή, τη διετία 2008 και 2009 αποκαλύπτεται ότι ο ΕΟΤ για να διαφημίσει την Ελλάδα δαπάνησε 70 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το πόρισμα, οι συμβάσεις για την παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών γίνονταν με διαδικασίες που δεν μπορούσαν να εγγυηθούν τη διαφάνεια, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις η ανάθεση γινόταν χωρίς την έγκριση των αρμοδίων οργάνων, κατά παράβαση των κανονισμών του ΕΟΤ. Η σύνταξη δε και η υπογραφή της πλειονότητας των συμβάσεων γινόταν μετά την ολοκλήρωση και την παραλαβή του συμβατικού αντικειμένου.

«Φιλοφρονητικά δώρα» αξίας 1,5 εκατ. ευρώ αγόραζε ο ΕΟΤ και τα πρόσφερε σε διάφορους tour operators, ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα δώρα αυτά αποτελούσαν από φτηνά Τ-shirts με την ένδειξη «Live your myth in Greece» μέχρι πανάκριβες γραβάτες και μεταξωτά μαντίλια μάρκας Ferragamo. Οι φιρμάτες γραβάτες και τα μεταξωτά μαντίλια, σύμφωνα με το πόρισμα, προσφέρονταν σε «πελάτες» του ΕΟΤ εντός Ελλάδος και όχο στο εξωτερικό. Αρκετά χρήματα, όμως, στοίχισαν και… αντιστρές μπαλάκια, εκατομμύρια καραμέλες με γεύση… ούζου, στυλό και πένες, καπελάκια, αλλά και δύο αγελάδες που ο ΕΟΤ τις προμηθεύτηκε από την περίφημη Cow Ρarade της Αθήνας.