Έντεκα επιχειρηματικές συμφωνίες για τους τομείς της ναυτιλίας, του εμπορίου, του πολιτισμού και του τουρισμού, και δύο διακρατικές υπέγραψαν ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου και ο Κινέζος Ομόλογός του Γουέν Τζιαμπάο.

Ads

Όπως τόνισε ο Κινέζος πρωθυπουργός στόχος της χώρας είναι η αύξηση των επενδύσεων της στην Ελλάδα, ενώ ανακοίνωσε και την πρόθεση της Κίνας να αγοράσει ελληνικά ομόλογα. Επιπλέον, δήλωσε πως σκοπεύει να αυξήσει τις εισαγωγές ελληνικών προϊόντων, αλλά και να τις επενδύσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά.

Στην επίσκεψη του στην Ελλάδα τον Γουέν Τζιαμπάο συνοδεύουν, μεταξύ άλλων, οι υπουργοί Εξωτερικών, Ανάπτυξης, Εμπορίου, Πολιτισμού, καθώς και ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας της Κίνας.

Ως «προνομιακή σχέση που βασίζεται στη βαθιά φιλία των δύο χωρών» αναγνώρισε ο Γιώργος Παπανδρέου τη συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και έκανε λόγο για «επιθυμία εμβάθυνσης της συνεργασία, που έρχεται σε μία κρίσιμη στιγμή για την Ελλάδα».

Ads

Επιπλέον ο Έλληνας πρωθυπουργός εξήρε «τη μεγάλη σημασία της ναυτιλιακής συνεργασίας των δύο χώρων», τονίζοντας ότι η κυβέρνηση «προωθεί δυναμικά την περαιτέρω συνεργασία» μεταξύ των δύο χωρών.

Ο Τζιαμπάο, από την πλευρά του, χαρακτήρισε την Ελλάδα ως «τον πιο αξιόπιστο εταίρο της Κίνας στην ΕΕ και την Κίνα τον καλύτερο φίλο της Ελλάδας στην ιστορία».

Όπως σημείωσε ο Γιώργος Παπανδρέου, στο επίκεντρο των συνομιλιών με τον Γουέν Τζιαμπάο βρέθηκε η ενίσχυση της συνεργασίας στον Πειραιά και άλλες περιοχές της χώρας, αλλά και «η υποστήριξη των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών».

Ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας έκανε και ο Γουέν Τζιαμπάο, ο οποίος ανακοίνωσε ότι η Κίνα πρόκειται να επενδύσει 5 δισ. δολάρια σε Έλληνες εφοπλιστές που κατασκευάζουν τα καράβια τους στην Κίνα. Επίσης, δήλωσε ότι θα ενθαρρύνει τις κινεζικές επιχειρήσεις νε επενδύσουν στην Ελλάδα.

«Στόχος της Κίνας είναι να βοηθήσει την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρωζώνης να αντιμετωπίσουν την οικονική κρίση», υποστήριξε ο Γουέν Τζιαμπάο και έδωσε «ψήφο εμπιστοσύνης» στην ελληνική κυβέρνηση για τα μέτρα που έχει πάρει.

Μετά τη συνάντηση, οι δύο πρωθυπουργοί μετέβησαν στις εγκαταστάσεις της κινεζικής COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ το βράδυ ο Γ.Παπανδρέου θα παραθέσει δείπνο προς τιμήν του Κινέζου πρωθυπουργού, στο εστιατόριο του Μουσείου της Ακρόπολης.

Τις διακρατικές συμφωνίες εκ μέρους της ελληνικής πλευράς υπέγραψαν ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοίδης και ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Π. Γερουλάνος.

Στις συνομιλίες παρέστησαν μεταξύ άλλων ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλος, ο υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας, ο υπουργός Επικρατείας Χ. Παμπούκης, ο υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων κ Διαμαντίδης.

ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ αντιδρούν στα κινεζικά επενδυτικά σχέδια

Οι επενδύσεις και τα δάνεια των επιχειρηματικών ομίλων της Κίνας, της ΕΕ, των ΗΠΑ και του Ισραήλ, δεν αφορούν τις λαϊκές ανάγκες σημειώνει σε ανακοίνωσή του το γραφείο Τύπου του ΚΚΕ. «Στο βωμό της ανταγωνιστικότητας και της ανάδειξης της χώρας σε κέντρο διαμετακόμισης εμπορευμάτων, θα συνεχισθεί η θυσία των εργατικών δικαιωμάτων, των μισθών, της προστασίας του περιβάλλοντος, το ξεπούλημα της δημόσιας γης και περιουσίας» τονίζεται στην ίδια ανακοίνωση.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε τη ριζική της αντίθεση στην «αποικιοκρατική» συμφωνία παράδοσης του λιμανιού του Πειραιά στην COSCO και σημειώνει ότι η κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι όχι μόνο δεν αυξήθηκε υπό τον Κινεζικό έλεγχο, αλλά μειώθηκε σημαντικά, ενώ το χειρότερο είναι ότι στην επένδυση της COSCO στο λιμάνι κυριαρχούν απαράδεκτες «δουλεμπορικές» συνθήκες εργασίας κατά παράβαση κι αυτής της ανάπηρης ελληνικής εργατικής νομοθεσίας» επισημαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει πως «με βάση αυτές τις αρνητικές εμπειρίες, εκφράζει τη ριζική του αντίθεση στους προωθούμενους με την επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Κίνας σχεδιασμούς για την επέκταση και αναβάθμιση των δραστηριοτήτων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά, την επέκταση του ελέγχου και άλλων λιμανιών της χώρας μας από κινέζικα συμφέροντα και ιδιαίτερα τον κινέζικο έλεγχο του στρατηγικής σημασίας εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο, όπως και τον έλεγχο και άλλων κρίσιμων τομέων με ιδιαίτερο στρατηγικό βάρος ή με μονοπωλιακό ρόλο στην οικονομία μας».