Επεισόδια σημειώθηκαν νωρίτερα σήμερα μπροστά από το υπουργείο Παιδείας, όπου φοιτητές πραγματοποιούσαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των προωθούμενων αλλαγών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πληροφορίες αναφέρουν πως ένας φοιτητής τραυματίστηκε όταν οι αστυνομικές δυνάμεις προχώρησαν σε χρήση χημικών, απωθώντας με τη βία τους συγκεντρωμένους.

Ads

Τα επεισόδια σημειώθηκαν λίγο μετά τις 14:00, μεταξύ ανδρών των ΜΑΤ που είχαν παραταχθεί μπροστά στην είσοδο του υπουργείου. Οι διαμαρτυρόμενοι φοιτητές πέρασαν τα κάγκελα της εισόδου και βρέθηκαν αντιμέτωποι με τους αστυνομικούς, με τους οποίους συνεπλάκησαν, στην προσπάθειά τους να μπουν στο υπουργείο. Επιχειρώντας να κρατήσουν μακριά τους αστυνομικούς, οι φοιτητές χρησιμοποίησαν μάνικα νερού, που ήταν συνδεδεμένη με βρύση στο προαύλιο του υπουργείου, για να εισπράξουν ως απάντηση δακρυγόνα. Τελικά, οι συγκεντρωμένοι νεαροί απωθήθηκαν έξω από την είσοδο του υπουργείου Παιδείας.

Λίγη ώρα πριν είχε ολοκληρωθεί η συνάντηση των πρυτάνεων με την Άννα Διαμαντοπούλου στο γραφείο της υπουργού. Εφ΄όλης της ύλης και αναλυτικά κατ΄άρθρο, χαρακτήρισε τη συζήτηση με την κ. Διαμαντοπούλου ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Κ. Γουγρουλιάνης. Οι πρυτάνεις διευκρίνισαν ότι επιμένουν να ζητούν, το νέο συμβούλιο να μην έχει διοικητικό ρόλο, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, αλλά ελεγκτικό. Επίσης, ο πρύτανης να εκλέγεται από το σύνολο των διδασκόντων και όχι από τα μέλη του συμβουλίου. Πάντως, οι πρυτάνεις θα συνεδριάσουν εκ νέου και θα συζητήσουν σε συνάρτηση με όσα ετέθησαν στην υπουργό.

Η κ. Διαμαντοπούλου, από την πλευρά της, σημείωσε ότι το νομοσχέδιο τα αλλάζει όλα στα Πανεπιστήμια. Κατά την ίδια, η συζήτηση με τους πρυτάνεις ήταν ευρύτατη και είχε ξεχωριστή σημασία. «Ύστερα από συζήτηση κατ΄άρθρο σε πολλά σημαντικά σημεία περιμένω μετά και τις δικές τους διαβουλεύσεις, τις γραπτές προτάσεις τους για όλα τα άρθρα στα οποία έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις», επισήμανε η υπουργός.

Ads

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για την επιμονή των πρυτάνεων στο συμβούλιο, το οποίο θεωρούν «κόκκινη γραμμή», η Άννα Διαμαντοπούλου δήλωσε ότι «σε κάθε περίπτωση σε ένα τόσο μεγάλο νομοσχέδιο οι κόκκινες γραμμές δεν μπορεί να μπαίνουν σε διοικητικά θέματα. Είναι στα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τις σπουδές και το μέλλον της χώρας».

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν το απόγευμα, οι εκπρόσωποι των πρυτάνεων αναφέρουν πως «για πρώτη φορά συζητήθηκαν θέματα που εμπεριέχονται στο προσχέδιο νόμου και διατυπώθηκαν απόψεις για ενδεχόμενες αλλαγές. Από την πλευρά της συντονιστικής επιτροπής της Συνόδου, αναλύθηκαν οι προτάσεις των Πανεπιστημίων και ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου να ενσωματωθούν αυτές στο τελικό σχέδιο νόμου. Επίσης, τονίστηκε ότι το μέχρι τώρα γνωστό προσχέδιο χρήζει πολλών και σημαντικών αλλαγών πριν κατατεθεί στη Βουλή. Εν αναμονή του τελικού σχεδίου η Σύνοδος, θα συνεδριάσει εκτάκτως τις επόμενες ημέρες».

Αλλά και η ΠΑΣΠ ΤΕΙ εξέδωσε ανακοίνωση για το προσχέδιο νόμου, στο οποίο τονίζει μεταξύ άλλων: «Πιστεύουμε πως ο προτεινόμενος τρόπος διοίκησης των ΑΕΙ δεν ανταποκρίνεται στην ανάγκη ενός δημοκρατικού, συμμετοχικού και ανοιχτού τρόπου διοίκησής τους. Η ΠΑΣΠ ΤΕΙ έχει προτείνει την καθολική ψηφοφορία του συνόλου των σπουδαστών με στάθμιση της συνολικής βαρύτητάς, της ανάλογα με τη συμμετοχή των σπουδαστών σε αυτή.

Διαμορφώνεται τεχνηέντως διάκριση μεταξύ των δύο ισότιμων τομέων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, του Πανεπιστημιακού και του Τεχνολογικού, καθώς οι σχολές των ΤΕΙ δεν έχουν τη δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών διατριβών. Η ΠΑΣΠ ΤΕΙ έχει προτείνει τη δυνατότητα οργάνωσης διδακτορικών διατριβών από τις επιτυχώς αξιολογούμενες σχολές και τμήματα, κάτι που θεωρούμε ως αναγκαία προϋπόθεση για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των ΤΕΙ.

Κρίνουμε ως λανθασμένη την πρόταση που μιλά για κατάργηση των παραδοσιακών συγγραμμάτων από το 2014. Προφανώς και είναι θετική η ανάρτηση όλων των συγγραμμάτων στο διαδίκτυο και η δωρεάν διανομή των σημειώσεων σε κάθε σπουδαστή, αλλά θα πρέπει να συνεχιστεί η διανομή συγγραμμάτων ανά μάθημα.

Πιστεύουμε, πως ο θεσμός του Συνηγόρου του Φοιτητή, για να αποκτήσει κύρος και ουσία, θα πρέπει να ξεφεύγει από τα όρια του καθηγητικού κατεστημένου. Για το λόγο αυτό, πρέπει ο Συνήγορος του Φοιτητή να είναι νομικός κι όχι μέλος του Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ιδρύματος».