Με ένταση άρχισε η 82η Σύνοδος Πρυτάνεων στη Θεσσαλονίκη εξαιτίας εισβολής φοιτητών που φώναζαν συνθήματα και διαμαρτύρονταν για υποβάθμιση των πτυχίων τους. 

Ads

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αχιλλέας Ζαπράνης που έχει και την οργανωτική ευθύνη, προσπάθησε να μιλήσει με τους φοιτητές, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό μιας και υπήρχε μεγάλη ένταση. 

image

Μάλιστα έγραψε σε ένα χαρτί «Ζητώ να ακουστώ για δέκα δευτερόλεπτα», δείχνοντας το στις κάμερες προκαλώντας την οργή των φοιτητών.

Τελικά η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με δυο ώρες καθυστέρηση, μετά την αποχώρηση των φοιτητών, και με ζητήματα επί τάπητος το σχέδιο νόμου για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και Διδακτορικές Σπουδές που έχει τεθεί προς διαβούλευση.

image

Ads

image

Συνάντηση με το προεδρείο της Συνόδου των Πρυτάνεων είχε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Σία Αναγνωστοπούλου. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η υπουργός «δεν κατάφερε να παρευρεθεί στη Σύνοδο λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων».

Τι υποστηρίζουν οι φοιτητές 

«Θεωρούμε ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση έχει φτάσει σε ένα οριακό σημείο. Για μας τα πορίσματα του εθνικού διάλογου έχουν συγκεκριμένο στόχο αυτό της διάλυσης των πτυχίων και της μεταφοράς των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων σε κύκλους σπουδών έξω από τα ίδια τα πτυχία» δήλωσε εκ μέρους των φοιτητών, η Πέννυ Κουτσού. 

Ζαπράνης: Ήμασταν διατεθειμένοι να ακούσουμε τους φοιτητές 

«Καταλαβαίνω τα αιτήματα των παιδιών. Αυτό όμως που δεν μπορώ δικαιολογήσω είναι το ένα και μοναδικό αίτημα να ακυρωθεί η Σύνοδος των Πρυτάνεων» δήλωσε από την πλευρά του ο Αχιλλέας Ζαπράνης. 

«Δήλωσα επανειλημμένως και σε όλους τους τόνους ότι εγώ προσωπικά και οι συνάδελφοί μου είμαστε διατεθειμένοι να τους ακούσουμε. Τα αιτήματά τους είναι λογικά, είναι δίκαια με δεδομένη την οικονομική κατάσταση στη χώρα μας. Οι πρυτάνεις και η εκάστοτε ηγεσία του υπουργείου ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσής φυσικά και τα αφουγκράζεται, φυσικά προσπαθούμε να βρούμε λύσεις και φυσικά οι πρυτάνεις είναι αρωγοί στην προσπάθεια του κάθε υπουργείου σε αυτή τη κατεύθυνση. 

» Νομίζω ότι τα παιδιά δεν έχουν την πληροφόρηση η οποία χρειάζεται. Αυτό τους πρότεινα εγώ σήμερα. Να καθίσουν μαζί μας, να τους ακούσουμε, να ακούσουν τι έχουμε να τους πούμε. Δεν γνώριζαν καν πια είναι τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Ήρθαν, είπαν τα συνθήματα τους ξανά και ξανά και κώφευαν όταν τους ζητούσα να καθίσουν και να τους ακούσουμε. Τα αιτήματα τα οποία θέτουν είναι και δικά μας πάγια αιτήματα προς κάθε υπουργό Παιδείας» πρόσθεσε.