Τη μετατροπή των τμημάτων ΑΕΙ-ΤΕΙ που έχουν κενές θέσεις αλλά και των ΙΕΚ σε «τοπικά κολέγια» και τη μεταπήδηση των σπουδαστών τους σε πανεπιστήμια, ύστερα από διετή φοίτηση, προτείνει ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος ως ενδιάμεση βαθμίδα-γέφυρα μεταξύ Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρόταση δημοσιοποιήθηκε προς δημόσια διαβούλευση τόσο μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του κ. Πανάρετου όσο και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας, χθες.

Ads

Ο κ. Πανάρετος δήλωσε αργότερα στην εφημερίδα τα Νέα ότι «δεν μπορεί να χαρακτηριστεί μία οποιαδήποτε πρόταση ανάμεσα στις άλλες, αυτή που κατατίθεται από τον αρμόδιο υφυπουργό για τα θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ενώ από το περιβάλλον της υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία φέρεται να ενοχλήθηκε από την κίνηση του υφυπουργού, γινόταν προσπάθεια οι απόψεις του να χαρακτηριστούν «προσωπικές».

Σύμφωνα με τις προτάσεις του υφυπουργού Παιδείας, μετά την αποφοίτησή τους από το λύκειο θα εισάγονται όλοι άνευ εξετάσεων στα τοπικά κολέγια, όπου θα φοιτούν για δύο χρόνια. Στη συνέχεια, με διαδικασία επιλογής που δεν έχει προσδιοριστεί στο κείμενο της διαβούλευσης, όσοι ενδιαφέρονται να συνεχίσουν τις σπουδές τους θα μεταπηδούν στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ, ενώ οι υπόλοιποι θα λαμβάνουν κολεγιακό πτυχίο με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα, για την εύρεση εργασίας. Επιπλέον, αναφέρει ο υφυπουργός, «τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ που σήμερα έχουν κενές θέσεις θα μπορούσαν να μετατραπούν σε κολέγια που θα λειτουργούσαν υπό την εποπτεία των αντίστοιχων ιδρυμάτων, καθιστώντας άνευ αντικειμένου και το πρόβλημα της βάσης του 10 που τόσο πολύ μας απασχολεί».

Όπως ανέφερε και στην ιστοσελίδα του, ο κ. Πανάρετος μόλις επέστρεψε από περιοδεία του στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ, όπου έμαθε για τον τρόπο λειτουργίας των τοπικών κολεγίων, μια μορφή εκπαίδευσης που άρχισε στις ΗΠΑ το 1908. Σήμερα υπάρχουν περίπου 800 κολέγια στις ΗΠΑ, και η Καλιφόρνια είναι η πολιτεία με τα περισσότερα (110). Το 2009 σπούδαζαν στα αμερικανικά κολέγια 2,89 εκατ. φοιτητές.

Ads

Ενόχληση στην κυβέρνηση από την πρωτοβουλία Πανάρετου

Σύμφωνα με «έγκυρες» πληροφορίες που επικαλείται ο Τύπος, η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Διαμαντοπούλου φέρεται να ενοχλήθηκε από την πρωτοβουλία του κ. Πανάρετου, για την οποία δεν είχε κάποια ενημέρωση νωρίτερα. Επιπλέον, με αφορμή αναφορά στο κείμενο του κ. Πανάρετου ότι με τις απόψεις αυτές συμφωνεί και ο πρωθυπουργός, η κ. Διαμαντοπούλου απηύθυνε σχετικό ερώτημα στον Γιώργο Παπανδρέου στο περιθώριο της χθεσινής σύσκεψης για το κοινωνικό κράτος στο Μέγαρο Μαξίμου. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, ο κ. Παπανδρέου αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι έχει την παραμικρή ιδέα για όσα αναφέρει ο κ. Πανάρετος στο κείμενο που ανάρτησε στο διαδίκτυο και έδωσε το πράσινο φως στην κ. Διαμαντοπούλου να προβεί στη σχετική διάψευση.

«Αυτό που γράφτηκε στο blog του κ. Πανάρετου είναι προσωπικές του ιδέες», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιώργος Πεταλωτής.

Ο κ. Πεταλωτής σημείωσε πως «είναι γνωστό ότι την πολιτική σε ένα υπουργείο, την εφαρμόζει, την οριοθετεί και είναι υπεύθυνος ο εκάστοτε υπουργός, στην προκειμένη περίπτωση η υπουργός Παιδείας, κ. Διαμαντοπούλου».

Τόνισε, δε, ότι αυτά που αναφέρονται στο blog του κ. Πανάρετου, «έτσι όπως γράφτηκαν, σαφώς και δεν αποτυπώνονται οι σκέψεις της κ. υπουργού, καθώς και του πρωθυπουργού, τον οποίο δεν μπορεί να επικαλείται κανείς».

Κυνήγι των καθηγητών του Δημοσίου για τα ιδιαίτερα

Στο πλαίσιο πάταξης της παραοικονομίας στην Παιδεία, η υπουργός κ. Διαμαντοπούλου αρχίζει σαφάρι κατά των εκπαιδευτικών που ενώ το πρωί διδάσκουν σε δημόσια σχολεία, το απόγευμα παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε φροντιστήρια. Η κ. Διαμαντοπούλου ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και τους λοιπούς υπουργούς σε χθεσινή σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου για τα κοινωνικά θέματα, οπότε και αποφασίστηκε να υπάρξει σύντομα και συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής, στην οποία θα συμμετάσχει και ο υπουργός Δικαιοσύνης Χ. Καστανίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το Βήμα, στο γραφείο της υπουργού Παιδείας έχουν φτάσει αρκετές καταγγελίες για καθηγητές που παραβιάζουν τον νόμο αλλά και την επαγγελματική δεοντολογία παραδίδοντας μαθήματα κατ΄ οίκον σε μαθητές τους από το δημόσιο σχολείο, εισπράττοντας μαύρο χρήμα, χωρίς αποδείξεις. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, απαγορεύεται σε καθηγητές να παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα γενικώς, και όχι μόνο σε μαθητές του σχολείου στο οποίο εργάζονται.

Συμφωνία για πάγωμα των διδάκτρων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων

Σήμερα συναντώνται ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σ. Κομνηνός με τον Σύνδεσμο Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ημερησία, προκειμένου προκειμένου να συζητήσουν το θέμα των φετινών τιμών στα δίδακτρα των πρώτων τάξεων του δημοτικού, του γυμνασίου αλλά και στο νηπιαγωγείο. Σημειώνεται ότι στις προαναφερόμενες τάξεις τα δίδακτρα είναι απελευθερωμένα.

Η εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές της, αναφέρει ότι την περασμένη εβδομάδα σε συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας οι τελευταίοι του πρότειναν να προχωρήσει μαζί με τους επιχειρηματίες του κλάδου σε συμφωνία για «πάγωμα» των διδάκτρων, κάτι στο οποίο δεν εμφανίζονται αντίθετοι οι επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αντιτείνουν, ωστόσο, το σημαντικό κόστος στα μεταφορικά τους της τάξης του 13% που επωμίστηκαν από την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης. Για αυτό το λόγο δεν αποκλείεται λένε πληροφορίες να ζητήσουν την εξαίρεση των μεταφορικών από το «πάγωμα».