Μνημονίου συνεργασίας υπεγράφη σήμερα μεταξύ του νέου υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, της Cosco, του ΟΛΠ και του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να προχωρήσει η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό μέρος του ΟΛΠ. Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος της Cosco Γουέι Τζιαφού ανέφερε επίσης πως κινεζικό fund έχει εκφράσει ενδιαφέρον για το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Ads

Μάλιστα, κατά την υπογραφή του μνημονίου, έφερε ως παράδειγμα για το Ελληνικό την πρόσφατη κατασκευή του τεχνητού νησιού-ξενοδοχείου στο Ντουμπάι. Παράλληλα, απηύθυνε κάλεσμα σε κινεζικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στην Ελλάδα ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στην ελληνική κυβέρνηση και στην επιχειρηματικότητα.
 
Παράλληλα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στήριξη που παρείχαν στην κινεζική πλευρά από το 2002 έως σήμερα οι πρωθυπουργοί της Ελλάδος Κώστας Καραμανλής, Γιώργος Παπανδρέου και Αντώνης Σαμαράς, αλλά και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιώργος Ανωμερίτης.
 
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, υπογράμμισε ότι πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επένδυση στη χώρα μας και στον Πειραιά, που σκοπεύει να του δώσει μεγάλη δύναμη. Σύμφωνα με τον υπουργό, σήμερα μπαίνουν οι βάσεις για να συνεχίσουμε αυτό που είδαμε να εγκαινιάζουμε χθες, που ξεκίνησε από το 2002 από την πρώτη συζήτηση μέχρι την κατάληξη της συμφωνίας του 2008 και την οριστικοποίησή της το 2009.
 
«Σήμερα βάζουμε τις βάσεις για την επόμενη συμφωνία που ελπίζουμε να έρθει σύντομα και η υλοποίησή της να φέρει ακόμα περισσότερα κοντέινερ, θέσεις εργασίας, ισχύ στο λιμάνι του Πειραιά και περισσότερα έσοδα στην ελληνική οικονομία», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.
 
Ο πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Στέλιος Σταυρίδης, μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, δήλωσε ότι είμαστε ευτυχείς και υπερήφανοι που η Ελλάδα μπορεί και έχει τόσο σημαντικούς συνεργάτες οι οποίοι μπορούν και δημιουργούν πλούτο για την κοινωνία μας και τον Πειραιά.
 
Τι προβλέπει το μνημόνιο για την προβλήτα ΙΙΙ
 
Σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας, η COSCO ΣΕΠ θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ. Παράλληλα, στο ίδιο σημείο θα κατασκευαστεί από την COSCO ΣΕΠ ο νέος σταθμός πετρελαιοειδών που θα εξοφληθεί από το ελληνικό Δημόσιο σε ορίζοντα 15ετίας. Επίσης ως αντισταθμιστικό όφελος θα κατασκευαστεί και ένα τουριστικό λιμάνι στο Πέραμα σε συνεργασία με το Δήμο Περάματος.
 
Όσον αφορά το θέμα της φιλικής διευθέτησης που επιχειρείται από την COSCO, καθώς η κινεζική πλευρά ζητά την κατάργηση του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που καταβάλλει με σκοπό την κατασκευή με δικές της δαπάνες του προβλήτα, αυτό θα αποφασιστεί από τις δύο πλευρές έως το τέλος του χρόνου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχετικά με το υπόλοιπο λιμάνι του Πειραιά η COSCO έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, ενώ έχει γνωστοποιήσει πως θα συμμετάσχει και στο διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με κινεζική εταιρεία σιδηροδρόμων.
 
Σημειώνεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ ήταν υποχρεωμένο να παρουσιάσει τη στρατηγική αξιοποίησης των λιμανιών έως τις 28 Φεβρουαρίου. Ζήτησε και πήρε παράταση και τελικά υπέβαλε τη σχετική μελέτη στο Μέγαρο Μαξίμου και στην τρόικα στις αρχές Μαΐου. Ο κ. Σταυρίδης με δηλώσεις του έχει υποστηρίξει ότι μέχρι τέλος Ιουλίου, το ΤΑΙΠΕΔ θα παρουσιάσει την τελική του πρόταση, αν δηλαδή προκρίνει πώληση μετοχών ή παραχώρηση επιμέρους δραστηριοτήτων των λιμένων.
 
ΣΥΡΙΖΑ: Παραχωρούν τα πάντα στην COSCO
 
Για αδιαφανείς διαδικασίες κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ στην ανακοίνωσή του για τη συνεργασία ΟΛΠ-Cosco. Συγκεκριμένα, αναφέρει: «H ξαφνική ανακοίνωση της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΟΛΠ και της θυγατρικής της COSCO ΣΕΠ Α.Ε. είναι προϊόν αδιαφανών διαβουλεύσεων και έρχεται να επιβεβαιώσει την κριτική μας ότι αυτή η κυβέρνηση διατίθεται να παραχωρήσει τα πάντα στην COSCO.
 
Αυτές οι επενδύσεις δεν έχουν προστιθέμενη αξία για την οικονομία, δεν διασφαλίζουν τις εργασιακές σχέσεις ενώ πολλά είναι τα ερωτηματικά για το περιεχόμενο της συμφωνίας και για την πραγματική συνεισφορά της COSCO στην υλοποίηση των έργων που περιγράφονται στο μνημόνιο συνεργασίας.
 
Γι΄ αυτές τις επιχειρηματικές της πρωτοβουλίες και λόγω της «συνεχιζόμενης κρίσης στη χώρα και της μείωσης του ΑΕΠ» όπως αναφέρει το μνημόνιο συνεργασίας, η κυβέρνηση σκοπεύει να ανταμείψει την Κινέζικη εταιρεία με ένα δωράκι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, σε ετήσια βάση, μειώνοντας το τίμημα που είναι υποχρεωμένη να καταβάλλει στον δημόσιο ΟΛΠ. Η κυβερνητική προτεραιότητα είναι σαφής: εξόντωση της μέσης ελληνικής οικογένειας με φόρους και χαράτσια και ανακούφιση των μεγάλων επιχειρήσεων και των εχόντων που «πλήττονται» από την κρίση. Είναι προφανές ότι έτσι εννοούν την προσέλκυση επενδύσεων».