Πιλοτικά άρχισε τελικά από την περασμένη Παρασκευή και μέχρι τις 12 Ιουλίου η συλλογή στοιχείων για την απογραφή δημόσιων υπαλλήλων. Αιτία αποτέλεσαν τα σημαντικά εμπόδια, οι περικοπές στο αρχικό ερωτηματολόγιο, αλλά και οι διαφωνίες στο εσωτερικό κυβερνητικό συνασπισμό. Από την πλευρά του, το υπουργείο Εσωτερικών ζητά, με ανακοίνωσή του, την «κατανόηση» των ενδιαφερομένων και υπογραμμίζει ότι η πιλοτική εφαρμογή έχει στόχο «τη βελτίωση της λειτουργικότητας του συστήματος».

Ads

Αρχικά, είχε οριστεί ως ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του συστήματος η 1η Ιουλίου, με καταληκτική ημερομηνία την 12η και 23η Ιουλίου, ανάλογα με το ΑΦΜ. Μέχρι τις 7 Ιουλίου, η εφαρμογή θα χρησιμοποιείται μόνο κατόπιν προσκλήσεως σε επιλεγμένους χρήστες ή ομάδες χρηστών, ενώ από τις 7 έως τις 9 Ιουλίου θα διενεργηθεί η απογραφή για τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Ελευθεροτυπία», βασικό πρόβλημα αποτέλεσε η απόπειρα συλλογής στοιχείων καθ’ υπέρβασιν του νομοθετικού πλαισίου που καθορίζεται από την κοινή υπουργική απόφαση 2/3/345/0004 της 4ης Ιουνίου 2010 και αφορά στην απογραφή προσωπικού του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ σχετικά με τη σύσταση Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.

Οι αρμόδιοι δεν φρόντισαν να προετοιμάσουν το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσουν τις έντονες αντιδράσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ανάγκασαν τους διοργανωτές να περικόψουν αρκετές από τις ερωτήσεις τους. Μεταξύ των ερωτήσεων που περικόπηκαν ήταν ορισμένες που σχετίζονταν με τις δεξιότητες του υπαλλήλου, αλλά και με προτάσεις-επιθυμίες του υπαλλήλου στον τομέα εργασίας του, τη βαθμολογία και το θέμα του διδακτορικού του, αν είναι αριστούχος, αν έχει άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου κ.λπ.

Ads

Ύστερα από σύσκεψη, την Τετάρτη 30 Ιουνίου, στα γραφεία της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, οι εκπρόσωποι του υπουργείου Εσωτερικών αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε αλλαγές της τελευταίας στιγμής στην απογραφική διαδικασία. Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν για να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου το σχετικό ερωτηματολόγιο, δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στην αρχικά ορισμένη προθεσμία.

Στελέχη του υπουργείου εσωτερικών αποδίδουν την ευθύνη για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στους συνεργάτες του μεγάρου Μαξίμου, καθηγητή Θ. Καρούνο και τον Α. Δρυμιώτη, τους οποίους κατηγορούν ότι θέλησαν να δημιουργήσουν «τράπεζα» με περισσότερα προσωπικά δεδομένα, χωρίς να γνωρίζει κανείς -τουλάχιστον επισήμως- σε τι θα εξυπηρετούσε η συλλογή τους, υπογραμμίζει η εφημερίδα.

Υπάρχουν, επίσης, και εκείνοι που κάνουν λόγο για «εκ του πονηρού» και πλάγια επιδίωξη ποιοτικής-στρατηγικής απογραφής των δημόσιων υπαλλήλων, καθώς και ότι η ομάδα του Μαξίμου θέλησε να αναλάβει μόνη της την εφαρμογή του προγράμματος, παρακάμπτοντας ή επιβάλλοντας, ως εκ της θέσεώς της, τις θελήσεις της.

Πάντως, στη σύσκεψη της Τετάρτης μετείχαν και εκπρόσωποι της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, όπου θα συγκεντρωθούν τα στοιχεία και παρουσίασαν τα μέτρα ασφαλείας σχετικά με τη βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί. Τα μέτρα κρίθηκαν επαρκή από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ωστόσο, παρά τις αλλαγές στο ερωτηματολόγιο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθεροτυπίας», ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης απαγόρευσε στους υπαλλήλους και τα στελέχη του υπουργείου του να απαντήσουν στο ερώτημα «θέση ευθύνης», επικαλούμενος λόγους ασφάλειας και απορρήτου, κυρίως των εργαζομένων στην ΕΥΠ.