Εξελίξεις σε τρία πεδία καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ). ‘Οπως τόνισε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο γενικός εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Δημήτρης Κατερτζής, ενεργοποιήθηκε ήδη η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου, για την ανακατασκευή 92 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης, τύπου BMP1 (τα λεγόμενα ΤΟΜΑ), μέχρι το τέλος Ιουλίου θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ και, συνεχίζεται κανονικά η συνεργασία με τον ΟΑΣΘ.

Ads

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Κατερτζή, ήδη βρίσκονται στην ΕΛΒΟ τα πρώτα 14 τεθωρακισμένα άρματα μάχης, τύπου BMP1 και μέχρι το τέλος του τρέχοντος μηνός θα έχουν παραλειφθεί στο σύνολό τους. Η διακρατική σύμβαση μεταξύ των Ελλάδας και Αιγύπτου για την ανακατασκευή των ΤΟΜΑ, αφορά σε τετραετές πρόγραμμα, ύψους 5 έως 6 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι «η ΕΛΒΟ θα βάλει τη δουλειά, ενώ τα υλικά και το know how για την ανακατασκευή των προαναφερόμενων αρμάτων, θα το πάρουμε από το εξωτερικό», όπως επανέλαβε ο κ. Κατερτζής. Το προαναφερόμενο πρόγραμμα ήταν αρχικά διετίας, ωστόσο, όπως επισήμανε ο ίδιος, «αναγκαστήκαμε να το κάνουμε τετραετίας, λόγω έλλειψης budget της αιγυπτιακής κυβέρνησης, αλλά και της υποτίμησης της (αιγυπτιακής) λίρας».

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με το υπουργείο Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης του Ιράκ, ο κ. Κατερτζής εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι το τέλος Ιουλίου η ελληνική αμυντική βιομηχανία θα λάβει την επιστολή ενημέρωσης για την υλοποίηση του προγράμματος, «έτσι ώστε να καταθέσουμε δεσμευτική προσφορά και να πάρουμε το έργο». Το πρόγραμμα αφορά σε «250 με 300 “Hummer” της ΕΛΒΟ, ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ και σίγουρα άνω των 50 εκατ. ευρώ».

Ads

Σχετικά με τη συνεργασία της ΕΛΒΟ με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ο γενικός εμπορικός διευθυντής της αμυντικής βιομηχανίας σημείωσε ότι ήδη η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων παρέδωσε 20 αστικά λεωφορεία στον OΑΣΘ, ενώ «μέσα έχουμε για ανακατασκευή άλλα 23». Μεταξύ άλλων, ο ίδιος είπε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ, παρά τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει στον οργανισμό, είναι «απόλυτα συνεπής στις οικονομικές της υποχρεώσεις και η συνεργασία μας εξελίσσεται πολύ θετικά».

Θέμα ημερών η πληρωμή των εργαζομένων

Λέγοντας ότι η ΕΛΒΟ παραμένει «μέσα στα πράγματα», παρά το γεγονός ότι βρίσκεται σε ειδική εκκαθάριση εν λειτουργία από τον Φεβρουάριο του 2014, ο κ. Κατερτζής υπογράμμισε: «φανταστείτε πόσα θα μπορούσε να καταφέρει η βιομηχανία, εάν ξεκαθάριζε το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης. Ακόμη η κυβέρνηση δεν έχει πάρει τις οριστικές της αποφάσεις».

Δίνοντας τα συγχαρητήριά του στους εργαζομένους της ΕΛΒΟ, που εξακολουθούν να εργάζονται με συνέπεια παρά το γεγονός ότι στις 10/6 έκλεισαν δύο μήνες απλήρωτοι, ο κ. Κατερτζής επισήμανε ότι για να «λειτουργεί η ΕΛΒΟ, χρειάζεται μηνιαίως 800.000-850.000 ευρώ».

Σε επικοινωνία του Αθηναϊκού Πρακτορείου με τον πρόεδρο των 328 πλέον εργαζομένων της ΕΛΒΟ, Θόδωρο Αλιόγκα, αυτός τόνισε ότι μόλις χθες ενημερώθηκε από το υπουργείο Οικονομικών ότι είναι θέμα ημερών η πληρωμή των δεδουλευμένων δύο μηνών που τους οφείλονται. Περαιτέρω, σημείωσε, “τρέχει” και ρύθμιση, βάσει της οποίας οι εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ έχουν το δικαίωμα να καταθέσουν αίτημα μετάταξης. Πάντως, οι εργαζόμενοι επαναλαμβάνουν ότι «προκειμένου να εξασφαλιστεί το μέλλον και η τύχη της βιομηχανίας, βασικό ζητούμενο αποτελεί να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ειδικής εκκαθάρισης».