Τις «κόκκινες γραμμές» και τις συμφωνίες στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς στον τομέα της εκπαίδευσης παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, στην Κέρκυρα, από το βήμα του Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου Ιονίων Νήσων.

Ads

«Έχουμε βγει από μία πολύ σκληρή διαπραγμάτευση και σε θέματα της εκπαίδευσης. Πολλοί έχουν την αυταπάτη ότι ήταν εύκολες αυτές οι διαπραγματεύσεις. Σας διαβεβαιώνω ότι ήταν δύσκολες και μπορώ να σας πω ότι ήταν δυσκολότερες από τις άλλες» σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι οι θεσμοί ζήτησαν αύξηση των ωρών εργασίας των εκπαιδευτικών και αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη.

«Εμείς είπαμε ότι οι εκπαιδευτικοί μας, αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να εργαστούν παραπάνω, διότι, όταν μετράμε τις ώρες διδασκαλίας όπως γίνεται και σε όλη την Ευρώπη, δεν μετράμε το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί μας πάνε τα παιδιά στο διάλειμμα, οι εκπαιδευτικοί μας στήνουν τα πειράματα, οι εκπαιδευτικοί μας κάνουν όλων των ειδών τις διοικητικές εργασίες. Στα ευρωπαϊκά σχολεία, με τα οποία θέλουν να μας συγκρίνουν και οι θεσμοί και ο ΟΟΣΑ, υπάρχουν οι διοικητικοί, υπάρχουν βοηθοί, υπάρχουν τεχνικοί εργαστηρίων κτλ. Εδώ ένας εκπαιδευτικός φορτώνεται όλα αυτά, συν το γεγονός ότι έχει μία ευθύνη απέναντι στα παιδιά, τα οποία ξέρουμε ότι στην περίοδο κρίσης και αυτά περνάνε μία κρίση ταυτότητας είτε λόγω οικογενειακών προβλημάτων είτε λόγω κοινωνικών προβλημάτων. Άρα ο εκπαιδευτικός κάνει και τον κοινωνικό λειτουργό, κάνει και τον ψυχολόγο. Και αυτά όλα είναι διακριτά επαγγέλματα στο εξωτερικό.

Όταν, λοιπόν, πάνε να μας συγκρίνουν, δεν μπορούν να συγκρίνουν μήλα με πορτοκάλια. Το έχουμε πει πενήντα φορές. Σε αυτό, λοιπόν, θα είμαστε ανυποχώρητοι, όχι επειδή οι εκπαιδευτικοί μας δουλεύουν λιγότερο αλλά επειδή οι εκπαιδευτικοί μας έχουν στην πλάτη τους μία ευθύνη την οποία δεν έχει κανένας εκπαιδευτικός στην Ευρώπη. Κι αυτό πρέπει να το σεβαστούμε. Και αυτό ήταν η γραμμή μας και είπαμε ότι δε θα υποχωρήσουμε απ’ αυτή τη γραμμή. Όπως, επίσης, και στο θέμα της αύξησης των μαθητών ανά τάξη, διότι αυτό έχει από πίσω του μία πονηριά. Έχει την πονηριά που λέει “λίγα παιδιά στο Καστελόριζο, κλείστε τα. Λίγα παιδιά στα χωριά της Φλώρινας, κλείστε τα!”. Η Ελλάδα έχει μία γεωγραφία που είναι και μέρος της πολιτικής της ταυτότητας. Ως εκ τούτου, εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να λαμβάνουμε υπόψη και τα θέματα της Γεωγραφίας όταν κάνουμε εκπαιδευτική πολιτική. Αυτά ήταν, λοιπόν, δυο θέματα στα οποία δεν υποχωρήσαμε» είπε ο υπουργός.

Ads

Αυτά τα οποία συμφωνήθηκαν, σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόγλου, είναι τα εξής:

Πρώτον, η υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα. «Είναι αυτό που υπογράψαμε και για όσους ενδεχομένως δεν το ξέρετε, είναι αυτό που ισχύει από το 1985. Τελεία και παύλα».

Δεύτερον, η νομοθέτηση κριτηρίων συγχωνεύσεων. «Και τα κριτήρια συγχωνεύσεων πρέπει να τα αποφασίσουμε όλοι. Δεν νοείται να έχουμε ένα σχολείο με τους ίδιους διαδρόμους και να συστεγάζονται δύο σχολεία αντί να στεγάζεται ένα. Δεν είναι λογικό. Επειδή υπάρχουν δύο Διευθυντές; Να γίνουν δύο Υποδιευθυντές.  Αλλά δεν μπορούμε να εμπλακούμε και εμείς σε απίστευτες παθογένειες του παρελθόντος».

Τρίτον, στην επιλογή των Διευθυντικών στελεχών να εμπλέκεται και το ΑΣΕΠ. «Δηλαδή, να μην είναι αποκλειστικά μέσω του ΑΣΕΠ, αλλά να εμπλέκεται και το ΑΣΕΠ στην επιλογή. Το θεωρήσαμε πάρα πολύ λογικό. Έτσι και αλλιώς έχουμε και τη δική μας δέσμευση για την αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης».