Επίρριψη ευθυνών μεταξύ αστυνομίας και Εισαγγελίας Χανιών γίνεται σχετικά με την υπόθεση του μεθυσμένου οδηγού που ενώ ελέγχθηκε από αστυνομικούς, δεν συνελήφθη και προκάλεσε τροχαίο δυστύχημα με θύμα τον 22χρονο Παναγιώτη τα ξημερώματα του Σαββάτου (11/1).

Ads

Συγκεκριμένα, με ανακοίνωση της η Εισαγγελία Χανιών ξεκαθάρισε ότι οι ελεγχόμενοι, πλέον, ποινικά και πειθαρχικά αστυνομικοί δεν ενημέρωσαν, ως όφειλαν, τον εισαγγελέα, ούτε εφάρμοσαν τον νόμο, συλλαμβάνοντας τον εγκληματικά επικίνδυνο οδηγό.

Στη συνέχεια, τονίζει, σχετικά με δημοσιεύματα που αναφέρουν ότι έχει δοθεί εντολή από την εισαγγελία να μη συλλαμβάνονται τα άτομα που βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ, ότι ποτέ δεν έχει δοθεί τέτοια εντολή από την εισαγγελία ούτε γραπτή ούτε προφορική.

Μάλιστα όπως αναφέρει η ανακοίνωση, μόλις η Εισαγγελία κατέστη γνώστης του τραγικού περιστατικού του άδικου θανάτου του 22χρονου Παναγιώτη, αμέσως σχημάτισε δικογραφία για τους αστυνομικούς, που δεν είχαν συλλάβει τον μεθυσμένο οδηγό, δράστη του εγκληματικού τροχαίου, οι οποίοι στη συνέχεια συνελήφθησαν και προσήχθησαν στον εισαγγελέα.

Ads

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χανίων

«Σχετικά με δημοσιεύματα περί ύπαρξης πάγιας εντολής της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Χανίων για τη μη σύλληψη από τα επιλαμβανόμενα αστυνομικά όργανα, υπαιτίων που καταλαμβάνονται να οδηγούν τροχοφόρα οχήματα ευρισκόμενοι υπό την επίδραση οινοπνεύματος σε ποσοστό που να θεμελιώνει πλημμεληματική παράβαση, προς ενημέρωση και αποκατάσταση της αλήθειας καθιστούμε γνωστά τα εξής:

Από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων δεν έχει δοθεί εντολή ή οδηγία, γραπτή ή προφορική, προς τις αστυνομικές αρχές για μην προβαίνουν στη σύλληψη δραστών που καταλαμβάνονται να διαπράττουν το ποινικό αδίκημα της οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Είναι δε αυτονόητο ότι οι πλημμεληματικές περιπτώσεις οδήγησης υπό την επήρεια μέθης με ανευρεθέν υψηλό ποσοστό οινοπνεύματος ή καθ΄ υποτροπήν ή όταν συνδυάζονται με επιπλέον παραβάσεις (όπως οδήγηση άνευ διπλώματος, αρθρ. 94 Ν.2696/1999, ή επικίνδυνη οδήγηση, αρθρ. 290 Α ΠΚ), δεν δύνανται να αξιολογηθούν ως ασήμαντα ή ήσσονος βαρύτητας πλημμελήματα, κατά την έννοια του αρθρ. 119 ε΄ του π.δ. 141/1991, ώστε υπό τις προϋποθέσεις του νόμου να είναι επιτρεπτή η μη σύλληψη του δράστη στα πλαίσια του αυτοφώρου.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ουδέποτε ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Χανίων, είτε από τα επιληφθέντα αστυνομικά όργανα είτε από άλλον εκπρόσωπο της Αστυνομικής Αρχής, ότι ο δράστης που αναφέρεται στα δημοσιεύματα κατελήφθη (σε χρόνο προ του θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος) να διαπράττει το αδίκημα της οδήγησης υπό την επίδραση οινοπνεύματος και προφανώς ουδέποτε εδόθη εντολή από τον Εισαγγελέα να αφεθεί αυτός ελεύθερος (αφού δεν υπήρξε καν σύλληψή του από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα).

Η Εισαγγελία Πρωτοδικών Χανίων, μόλις έλαβε γνώση όλων των δεδομένων της υπόθεσης, διέταξε τον σχηματισμό δικογραφίας και τη σύλληψη των επιληφθέντων αστυνομικών και αφού αυτοί προσήχθησαν ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα, παραγγέλθηκε η διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης, ώστε να διερευνηθεί η υπόθεση ενδελεχέστερα και προς πάσα κατεύθυνση ως προς το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ή και οποιοδήποτε άλλο τυχόν προκύψει, καθώς και σε βάρος οποιουδήποτε υπευθύνου τυχόν ανακύψει από την έρευνα».


Χρυσοχοΐδης: Είναι καθαρό πως ο νόμος δεν εφαρμόστηκε

Νωρίτερα, μιλώντας σχετικά με την υπόθεση στον Σκάι, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανέφερε:

«Χάθηκε ένα αγόρι, ένα παιδί 20 χρονών. Είναι όλων μας παιδί, αυτό είναι θρήνος. Όλοι οφείλουν να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Το εννοώ αυτό και το εννοεί η συντριπτική πλειοψηφία της αστυνομίας».

Σημείωσε πως: «Στον δήμο Αθηναίων το 2023, η Τροχαία έβγαλε θετικά 1.800 αλκοτέστ, από περίπου 10.000 ελέγχους που έκανε. Το 2024 έκανε 30.000 αλκοτέστ και έχει βγάλει θετικά 6.800. Το 20% των οδηγών είναι υπό κατάσταση μέθης πολλά βράδια και ιδίως τα Σαββατοκύριακα. Χάθηκε ένα παιδί με αυτόν τον τραγικό τρόπο. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες και πολλά λόγια. Οι άνθρωποι αυτοί έπρεπε να κάνουν καλά τη δουλειά τους, να την κάνουν νόμιμα. Να κάνουν έκθεση σύλληψης, να επικοινωνήσουν με τον εισαγγελέα. Δεν έπρεπε να τον αφήσουν. Το γιατί έγινε, είναι καθαρό πως ο νόμος δεν εφαρμόστηκε».

Ακόμη, έστειλε το μήνυμα πως: «Ασφαλώς και θα αποδοθούν σε όσους πρέπει όλες οι κυρώσεις και οι συνέπειες που αφορούν την πιθανή έλλειψη εποπτείας και διοίκησης στους συγκεκριμένους και όχι μόνο».

Δημογλίδου: Το ίδιο το αρχηγείο της Αστυνομίας και του υπουργείου προκάλεσαν τη σύλληψη των αστυνομικών

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κ. Δημογλίδου, μίλησε το πρωί στην ΕΡΤ για την στάση των αστυνομικών.

«Αυτό που ισχυρίζονται τουλάχιστον οι αστυνομικοί, οι οποίοι οδηγήθηκαν μάλιστα χθες στον αρμόδιο εισαγγελέα, όμως αφέθηκαν ελεύθεροι στη συνέχεια χωρίς να τους ασκηθεί ποινική δίωξη, είναι ότι αυτή είναι μια τακτική η οποία δεν ακολουθείται πρώτη φορά και μάλιστα γίνεται σε συνεννόηση με την αρμόδια εισαγγελέα. Αυτό είναι κάτι το οποίο εγώ δεν μπορώ ούτε να επιβεβαιώσω, ούτε να διαψεύσω, καθώς δεν υπάρχει κάποια γραπτή εντολή από την αρμόδια εισαγγελία» ανέφερε και πρόσθεσε:

«Το σίγουρο είναι ότι σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να ακολουθηθεί η αυτόφωρη διαδικασία. Το ίδιο το αρχηγείο της Αστυνομίας και του υπουργείου προκάλεσαν τη σύλληψη των αστυνομικών, στέλνοντας το ενημερωτικό σημείωμα στην Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων και στη συνέχεια σχηματίστηκε σε βάρος τους δικογραφία».

Χανιά: Πως φτάσαμε στο φονικό τροχαίο

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ΕΡΤ, το αλκοτέστ του οδηγού έδειξε 1,4 και 1,6, κάτι που σημαίνει, ότι στις αιματολογικές που θα βγουν περίπου σε 30 ημέρες, θα είναι διπλάσια η ποσότητα αλκοόλ. Είχε δηλαδή καταναλώσει πάρα πολλή μεγάλη ποσότητα.

Ο συνεπιβάτης που δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ είχε υπογράψει πρωτόκολλο ότι έχει την ευθύνη να οδηγήσει το όχημα και να μην αφήσει τον 45χρονο να το πάρει την μοιραία βραδιά.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα φέρεται να κατέθεσε, σε ένα μπαρ που πήγαν να πιουν ένα ποτό ο δράστης επιθετικά με άγριες διαθέσεις πήρε τα κλειδιά και γύρω στις 12:00 το βράδυ έφυγε για να καταλήξουμε τα ξημερώματα στο μοιραίο τροχαίο.

Μάλιστα, ο οδηγός δεν διέθετε άδεια ικανότητας οδήγησης καθώς του είχε αφαιρεθεί σε προγενέστερο χρόνο για τροχονομική παράβαση (οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ) από το Τ.Τ. ΒΟΑΚ.