Οι συμβάσεις για το μέλλον των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού, εγκρίθηκαν από το ΚΥΣΕΑ και τη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων και το σχετικό νομοσχέδιο κατατέθηκε ήδη στη Βουλή προκειμένου να συζητηθεί και να ψηφιστεί ή δυνατόν μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, δήλωσε ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, μετά το πέρας της υπό την προεδρία του πρωθυπουργού συνεδρίασης του ΚΥΣΕΑ.
Ads
Ο υπουργός Άμυνας είπε ότι «πρέπει να αρχίσει από την 1η Οκτωβρίου ένα νέο οικονομικό έτος σε ένα νέο περιβάλλον και με μία νέα προοπτική για τα Ναυπηγεία και τους εξοπλισμούς του Πολεμικού Ναυτικού». «Κόβουμε ένα γόρδιο δεσμό που ταλαιπωρεί το δημόσιο και το ναυτικό δέκα ολόκληρα χρόνια» σημείωσε ο Ευ. Βενιζέλος.
«Αυτή τη στιγμή έχουμε αποκτήσει εγγυήσεις, τα υποβρύχια περιέρχονται στο Πολεμικό Ναυτικό και πιάνουν τόπο δύο δισεκατομμύρια ευρώ που είχε πληρώσει το δημόσιο τα προηγούμενα χρόνια δίχως να έχει πάρει στα χέρια του τίποτα στην πραγματικότητα» είπε ο κ. Βενιζέλος.
«Νομίζω ότι οι νέες εγγυήσεις με τις οποίες περιβάλλεται η σύμβαση αυτή, η κατάργηση των αντισταθμιστικών, οι θεσμοί διαφάνειας που θα λειτουργούν, δημιουργούν και μια νέα ατμόσφαιρα στο δημόσιο βίο», είπε ο υπουργός Άμυνας, προσθέτοντας ότι «γιαυτό έχουμε ζητήσει από την αντιπολίτευση να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συναινέσει ψηφίζοντας το κυρωτικό νομοσχέδιο που θα δίνει εντολή σε εμένα και στον υπουργό Οικονομικών να υπογράψουμε την οριστική σύμβαση, εκτελώντας ένα νόμο του κράτους εφόσον η ίδια η βουλή κρίνει ότι αυτή η σύμβαση είναι συμφέρουσα και επωφελής».
Απαντώντας σε ερωτήσεις ο υπουργός Άμυνας είπε ότι οι εργαζόμενοι, είναι απολύτως διασφαλισμένοι καθώς εφαρμόζεται η εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία ανεξαιρέτως και όπως πρόσθεσε δεν υπάρχει καμία διαδικασία ομαδικών απολύσεων ούτε κανένα ειδικό προνόμιο για τους νέους ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Επίσης, ερωτηθείς εάν οι εργαζόμενοι επηρεάζονται από την παύση της μη στρατιωτικής λειτουργίας των ναυπηγείων είπε ότι οι εργαζόμενοι είναι εργαζόμενοι, η νέα ιδιοκτησία ξέρει πολύ καλά ποιοι περιορισμοί έχουν επιβληθεί από την ευρωπαϊκή επιτροπή γιατί έπρεπε να λύσουμε το ζήτημα της επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων και στη διαπραγμάτευση με την ευρωπαϊκή επιτροπή μετείχαν όλες οι ενδιαφερόμενες πλευρές.
Όπως ανακοίνωσαν χθες από κοινού η Ελληνική Κυβέρνηση, η ThyssenKrupp Marine Systems και η Abu Dhabi Mar, μετά από «σκληρές και επίπονες διαπραγματεύσεις που οδηγήθηκαν αρκετές φορές σε οριακό σημείο» επιτεύχθη μεταξύ τους συμφωνία με την οριστικοποίηση του κειμένου του σχεδίου σύμβασης με την οποία εκτελείται η συμφωνία-πλαίσιο της 18ης Μαρτίου 2010.
H TKMS, έτσι, παραχωρεί στην Abu Dhabi Mar το 75,1% των μετοχών της στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και θα διατηρήσει το υπόλοιπο 24,9%.
Μετά από 10 χρόνια παρουσίας και συμβολαίων αξίας 4 δις. ευρώ, οι Γερμανοί της ThyssenKrupp Marine Systems αποχωρούν από τα ελληνικά Ναυπηγεία, χωρίς να έχουν παραδώσει κανένα από τα υποβρύχια τύπου 214, για οποία μάλιστα έχουν εισπράξει 2 δις. ευρώ, εξαιτίας του «λοξού» υποβρυχίου Παπανικόλης, που έγερνε!
Σύμφωνα με τον υπουργό Αμυνας τα χρόνια προβλήματα με το πρόγραμμα των υποβρυχίων εξαλείφθηκαν και, όπως υποστήριξε, το Πολεμικό Ναυτικό, με «πλήρη ανεξαρτησία γνώμης», έλεγξε και πιστοποίησε από κοινού με τον αρμόδιο κρατικό γερμανικό φορέα (BWB) την τεχνική επάρκεια του υποβρυχίου «Παπανικολής», το οποίο και περνάει στα χέρια της Ελλάδας, για να πουληθεί εν συνεχεία σε τρίτη χώρα.
«Η κυβέρνηση» υποστήριξε χθες ο υπουργός Άμυνας «δεν προβαίνει σε καμία νέα παραγγελία υποβρυχίων, αλλά διασώζει παραγγελίες της προηγούμενης δεκαετίας, αντικαθιστώντας τον επιχειρησιακά και οικονομικά ασύμφορο εκσυγχρονισμό δύο παλαιών υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο τελευταίας διεθνώς τεχνολογίας υποβρυχίων τύπου 214, με ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση, που υπολογίζεται στα 175 εκατ. ευρώ».
«Με τις νέες συμβάσεις καταργείται ο παθογενής μηχανισμός των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ενώ επιβάλλονται λεπτομερείς και αυστηρές εγγυήσεις διαφάνειας υπό τον διαρκή έλεγχο της Βουλής» σημείωσε ο κ. Βενιζέλος.
Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, χαρακτηρίζει τη συμφωνία «απαράδεκτη» και προσθέτει ότι «το κλείσιμο της εμπορικής δραστηριότητας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά οδηγεί στην υποβάθμιση και απαξίωσή τους -με ευρύτερες αρνητικές συνέπειες στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη- και τα καταδικάζει σε μια υποτυπώδη λειτουργία, αποκλειστικά με χαριστικές, κατ’ ανάθεση, υπερκερδοφόρες για τους νέους ιδιοκτήτες του, παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού».
«Αυτή την ώρα, αντί για ένα νέο παραγωγικό έγκλημα, ο τόπος χρειάζεται ένα ισχυρό, σύγχρονο και αναπτυσσόμενο ναυπηγικό κλάδο και μια εθνική ναυπηγική στρατηγική, ως θεμελιώδες εργαλείο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.Στο πλαίσιο αυτό γίνεται απόλυτα αναγκαία η εθνικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η στήριξη, ανασυγκρότηση και αναβάθμισή τους ως ενιαίας δημόσιας επιχείρησης, με διασφάλιση και διεύρυνση όλων των θέσεων απασχόλησης.», καταλήγει ο Παναγιώτης Λαφαζάνης.
Για «εξαιρετικής σημασίας ζήτημα» έκανε λόγο ο εκπρόσωπος του ΛΑ.Ο.Σ Κωστής Αϊβαλιώτης, αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων, σημειώνοντας ότι «έχει πολλές πτυχές που πρέπει να ερευνηθούν και να αναλυθούν σε βάθος».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >